تاریخچه بازی های المپیک/ انجام بازی های المپیک به صورت کاملا برهنه در یونان باستان

  • کد خبر : 438250
  • 28 تیر 1400 - 13:05
تاریخچه بازی های المپیک/ انجام بازی های المپیک به صورت کاملا برهنه در یونان باستان

نیوز :تاریخچه بازی های المپیک ، جشنواره ورزشی است که از یونان باستان آغاز شد و در اواخر قرن نوزدهم احیا شد. قبل از دهه 1970 بازی ها رسماً به رقبا آماتوری محدود می شد ، اما در دهه 1980 بسیاری از مسابقات توسط ورزشکاران حرفه ای بازی می شد. در حال حاضر ، این بازی ها برای همه ، حتی برترین ورزشکاران حرفه ای در بسکتبال و فوتبال آزاد است. بازی های المپیک باستان شامل چندین رشته ورزشی بود که اکنون بخشی از بازی های تابستانی است که در برخی موارد شامل 32 رشته مختلف ورزشی بوده است. در سال 1924 برنامه ها برای بازی های زمستانی ممنوع اعلام شدند. بازی های المپیک به عنوان اصلی ترین رقابت ورزشی جهان شناخته شده است.

منشأ بازی های المپیک به کدام کشور باز می گردد؟

تاریخچه بازی های المپیک؛ اولین بازیهای المپیک در اواخر قرن 6 قبل از میلاد در یونان اهمیت زیادی پیدا کرده بود. بازی ها از زمان تصرف یونان توسط روم در قرن 2 قبل از میلاد به تدریج محبوبیت خود را از ست دادن و این بازی ها به دلیل انجمن های مشرکین رسماً در حدود 400 سال میلادی لغو شد. المپیک در اواخر قرن نوزدهم زمانی که اولین بازی های مدرنی در یونان در سال 1896 برگزار شد، دوباره محبوبیت خود را به دست آورد.

تاریخچه بازی های المپیک

بازی های المپیک کجا برگزار می شوند؟

کمیته بین المللی المپیک مکان هر بازی المپیک را انتخاب می کند. این انتخاب بر اساس درخواست هایی است که توسط مرجع ارشد یک شهر و با حمایت دولت ملی صورت می گیرد.

جوایز بازی های المپیک به چه صورت است؟

در مسابقات فردی المپیک جایزه مقام اول مدال طلا ، مقام دوم مدال نقره و مقام سوم مدال برنز می گیرد. امتیازنامه برای مقام های چهارم تا هشتم اعطا می شود و همه رقبا و مقامات یک مدال یادبود دریافت می کنند.

المپیک در گذشته

آیا کشورهای میزبان بازی های المپیک سودی هم می برند؟

برنده شدن در یک مسابقه برای میزبان بازیهای المپیک یک مزیت بزرگ محسوب می شود ، اما همه موافق نیستند. طرفداران اعتقاد دارند میزبانی بازی های المپیک می تواند باعث افزایش گردشگری ارزشمند ، رونق اقتصاد محلی و رشد تجارت و قامت جهانی کشور میزبان شود.

با این حال ، دیگران معتقدند که بازی های المپیک باعث تخلیه مالی شهرهای میزبان شده و آنها را مجبور به ایجاد زیرساخت های گران قیمت و ساختمان هایی می کند که بعدها باعث خسارت مالی می شود.

از بین تمام بازی هایی که در سراسر یونان برگزار شد ، بازی های المپیک معروف ترین بازی ها بودند. هر چهار سال بین 6 آگوست تا 19 سپتامبر برگزار می شد و چنان جایگاه مهمی در تاریخ یونان داشت که در اواخر دوران باستان مورخان زمان شروع بازی ها تا آن زمان را دوران باشکوه می دانستند. بازیهای المپیک ، تقریباً مانند همه بازیهای یونان ، بخشی ذاتی از یک جشنواره مذهبی بود.

 بازی های المپیک

آن بازی ها به احترام زئوس در شهر ایلیس در شمال غربی پلوپونز برگزار می شد. اولین قهرمان المپیک که در رکوردها ثبت شده بود کوریبوس از الیس ، یک آشپز بود که در مسابقه دو سرعت در سال 776 قبل از میلاد برنده شد. تصورات مبنی بر اینکه بازی های المپیک خیلی قبل تر از سال 776 قبل از میلاد آغاز شده اند ، بر اساس افسانه ها هستند نه شواهد تاریخی. طبق یک افسانه ، به عنوان مثال ، این بازی ها توسط هراکلس ، پسر زئوس و آلکمنه بنیان گذاشته شد.

>>>بیشتر بخوانید:

برخی از رشته های ورزشی جذاب در المپیک توکیو ۲۰۲۰

رقابت و وضعیت

در بازی المپیک در سال 776 قبل از میلاد ظاهراً فقط یک مسابقه وجود داشت ، اما سایر بازی ها طی دهه های بعدی اضافه شدند. این مسابقه که به عنوان مسیر مسابقه ی دو شناخته می شد ، حدود 192 متر (210 یارد) طول داشت. “مسابقه دو” همچنین به پیستی که در آن مسابقه برگزار می شود اشاره دارد و ریشه واژه مدرن انگلیسی “استادیوم” است. . کشتی و کشتی فرنگی در سال 708 قبل از میلاد معرفی شدند. مسابقه دوم یک مسابقه همه جانبه بود که از پنج مسابقه تشکیل شده بود – پرش ، پرتاب نیزه ، پرتاب دیسک ، مسابقه دو و کشتی.

بوکس در سال 688 قبل از میلاد و مسابقات ارابه هشت سال بعد معرفی شد. در سال 648 قبل از میلاد نیز، پانکراتیم جز بازی ها شد. این مسابقه بیرحمانه کشتی ، بوکس و جنگ خیابانی را در هم آمیخت. لگد زدن و ضربه زدن به حریف سرنگون شده مجاز بود. فقط گاز گرفتن و فشار دادن (زدن انگشتان یا انگشت شست به چشم حریف) ممنوع بود. بازی های المپیک به اندازه المپیک مدرن متنوع نبود. نه بازی های تیمی وجود داشت و نه بازی های توپی ، و مسابقات دو میدانی به چهار مسابقه دویدن و پنج کشتی که در بالا ذکر شد محدود می شد.

بازی های المپیک در یونان باستان

تاریخچه بازی های المپیک در قرون اولیه

در قرون اولیه مسابقات المپیک ، همه مسابقات در یک روز برگزار می شد. بعداً این بازی ها طی چهار روز انجام شد و پنجمین دوره به اهدای جوایز در مراسم اختتامیه و ضیافت مخصوص قهرمانان اختصاص داشت. در بیشتر مسابقات ورزشکاران در مسابقات برهنه شرکت می کردند.

در طول قرن ها دانشمندان تلاش کرده اند تا این عمل را توضیح دهند. از نظریه های عجیب و غریب (برهنه شدن در اجتماع و نعوظ بدون کنترل) گرفته تا توضیحات معمول انسان شناختی ، مذهبی و اجتماعی ، موارد زیر است:  برهنگی برای یونانیان یک قدرت جادویی برای دفع آسیب ها بود و برهنگی عمومی نوعی پوشش انسان های باکلاس بود.

مورخان نظریه های مشکوکی را ارائه داده اند زیرا ، در جامعه یهودی-مسیحی ، رقابت برهنه در ملا عام عجیب به نظر می رسد ، اگرچه رسوایی هم تلقی نشده است. با این حال یونانیان باستان هیچ چیز شرم آور در مورد برهنگی، به ویژه برهنگی مردان نداشتند.

بازی های المپیک از نظر فنی محدود به یونانی های آزاد بود (نه خدمتکاران و نوکران). بسیاری از رقبای یونانی از مستعمرات یونان یعنی شبه جزیره ایتالیا و در آسیای صغیر و آفریقا آمده بودند. بیشتر شرکت کنندگان حرفه ای بودند که به طور تمام وقت برای مسابقات آموزش می دیدند. این ورزشکاران به دلیل برنده شدن در بسیاری از جشنواره های مقدماتی جوایز قابل توجهی به دست آوردند ، گرچه تنها جایزه در ان زمان تاج گل یا گل اکلیلی بود ، یک قهرمان المپیک نیز مورد ستایش گسترده و اغلب مزایای فاخر از شهر خود قرار می گرفت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=438250
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.britannica.com/sports/Olympic-Games/Women-and-the-Olympic-Games

ثبت نظر

-