برخی از رشته های ورزشی جذاب در المپیک توکیو 2020

  • کد خبر : 438382
  • 24 تیر 1400 - 12:45
برخی از رشته های ورزشی جذاب در المپیک توکیو 2020

نیوز: بازی‌های المپیک تابستانی توکیو ۲۰۲۰ به نام رسمی «بازی‌های المپیاد سی و دوم» شناخته می‌شود، مراسمی ورزشی است که به میزبانی شهر توکیو در کشور ژاپن برگزار خواهد شد. پیشتر بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۶۴ نیز در توکیو برگزار شده بود.نیوز با معرفی برخی رشته های ورزشی المپیک توکیو با شما همراه است.

 

رشته های ورزشی المپیک توکیو

تیراندازی

هدف تیراندازی با کمان مشخص است: پرتاب تیرها تا حد ممکن نزدیک به مرکز هدف. اهداف تیراندازی با قطر کمان 122 سانتی متر و یک سری حلقه متحدالمرکز (ده حلقه) که با 5 رنگ مختلف از هم جدا شده اند. رنگ داخلیی ، طلایی ، ده یا نه امتیاز کسب می کند. تیراندازان تیر را از فاصله 70 متری به مرکز هدف پرتاب می کنند – که این فاصله به اندازه ی دو بال هواپیماست که در کنار هم قرار گرفته اند. قدمت تیراندازی با کمان به بیش از 10 هزار سال می رسد ، زمانی که تیر و کمان برای شکار و جنگ استفاده می شد ، قبل از اینکه به عنوان یک فعالیت رقابتی در قرون وسطی انگلیس توسعه یابد.

انواع مختلفی وجود دارد ، از جمله تیراندازی از فاصله معین با کمان ، که در آن رقبا به اهداف ساکن در یک محدوده مسطح پرتاب می کنند. و تیراندازی صحرایی که شامل تیراندازی به اهدافی با فاصله های مختلف و اغلب بدون علامت است ، به طور معمول در زمین های جنگلی و زمین های ناهموار انجام می شود. فقط تیراندازی با کمان هدف یک ورزش المپیکی است که در بیش از 140 کشور جهان انجام می شود.

بسکتبال 3 به 3

بسکتبال 3 به 3 ورزشی هیجان انگیز و ابتکاری است. این ورزش از بسکتبال خیابانی توسعه یافته تر و به عنوان ورزش شماره یک تیم شهری در جهان در نظر گرفته می شود. در سال 2007 ، فدراسیون بین المللی بسکتبال پیش از اولین حضور خود در بازی های المپیک جوانان 2010 در سنگاپور ، قوانین جهانی بسکتبال 3 به 3 را به طور رسمی تصویب کرد. در سال 2017 ، بسکتبال 3 به 3 به عنوان یک ورزش رسمی المپیک برای بازی های توکیو 2020 انتخاب شد و اولین رشته جدید المپیک جوانان است که در برنامه گنجانده شده است. در نتیجه ، فقط در مدت هفت سال این ورزش از خیابان ها به بازی های المپیک رسیده است. حدود 182 کشور و منطقه در مسابقات جهانی شرکت می کنند و تعداد بازیکنانی که این ورزش را انجام می دهند بیش از 430000 نفر است.

ژیمناستیک هنری

ژیمناستیک هنری یکی از سه رشته ورزشی ژیمناستیک است. دو رشته دیگر، ژیمناستیک ریتمیک و ترامپولین هستند. ورزشکاران پیش روی داورانی که سختی و دقت هر عملکرد را ارزیابی می کنند ، حرکات کوتاهی را انجام می دهند. ژیمناستیک هنری از اولین بازیهای مدرن آتن 1896 بخشی از برنامه المپیک بوده است. در ابتدا فقط برای مردان بود ولی بعدها مسابقات زنان از آمستردام 1928 شروع شد. محل برگزاری، مرکز ژیمناستیک آریاکه است و بازی های ژیمناستیک هنری از 24 ژوئیه تا 8 اوت 2021 برگزار خواهد شد. این مسابقات در دو بخش مردان و زنان در 18 رویداد انجام می شود.

ژیمناستیک هنری/ رشته های ورزشی المپیک توکیو

شنای هنری

شنای هنری یک رشته المپیکی زنان است که ترکیبی از همگام سازی ، رقص ، هنر و قدرت بیان است. در یک استخر با عمق حداقل 3 متر ، عرض 20 متر و طول 25 متر هر تیم یک روال فنی را تکمیل می کند که شامل مجموعه ای از پنج حرکت مشخص شده است که حداکثر 2 دقیقه و 50 ثانیه طول می کشد و همچنین یک برنامه رایگان به مدت سه تا چهار دقیقه دارد. برنامه های معمول برای موسیقی انجام می شود. عملکردهای تیم ها رتبه بندی می شوند- از نظر هماهنگی ، دشواری ، تکنیک و مدیریت رقص. ورزشکاران لباس های شنای تزئین شده زیبا و آرایش ضد آب دارند. آن ها اغلب برنامه های رقص را اجرا می کنند و با استفاده از موسیقی منحصر به فرد ، یک نمایش غنی و متمایز ایجاد می کنند.

بدمینتون

هدف این ورزش پرتحرک و مهیج ضربه زدن به گوی پردار سبک وزن با راکت است تا از روی تور عبور کرده و در داخل زمین حریف فرود بیاید. برخلاف سایر ورزش های با تور، بدمینتون به جای توپ از گوی پردار استفاده می کند. گوی پردار یک جسم مخروطی باز است که توسط پرهای غاز تعبیه شده است. سرعتی که این گوی دارد بیشتر از هر بازی راکتی دیگر است. بدمینتون در مسابقات المپیک 1992 بارسلونا به یک ورزش رسمی تبدیل شد. این مسابقه در توکیو 2020 شامل بازی های جداگانه مردان و زنان و بازی های تشکیل شده از هر دو جنسیت خواهد بود.

بدمینتون/ رشته های ورزشی المپیک توکیو

>>>بیشتر بخوانید:

بازی های المپیک توکیو/ مسابقات چه زمانی برگزار می شوند و آیا با وجود کووید مسابقات برگزار می شود؟

بوکس

بسیاری از بزرگترین مبارزان جهان در یک تورنمنت بوکس المپیک شرکت کرده اند و این هنر اصیل را به نمایش گذاشته اند. دو ورزشکار در یک حلقه رو به روی هم قرار می گیرند و پیروزی را ورزشکاری بدست می آورد که با موفقیت بیشتری ضرباتی به سر و تنه حریف وارد می کند. این یک خلاصه ساده از ورزشی است که در بازی های المپیک باستان در قرن 7 قبل از میلاد ، زمانی که مخالفان با نوارهای چرمی دور مشت خود می جنگیدند ، به نمایش گذاشته می شد.

کشتیرانی

قایقرانی سابقه طولانی در بازی های المپیک دارد. این ورزش در سال 1900 در برنامه ها قرار گرفت و به استثنای سال 1904 ، از آن زمان تاکنون در هر بازی المپیک برگزار شده است. نام این ورزش در مسابقات سیدنی 2000 از ‘قایق سواری’ به ‘قایقرانی’ تغییر یافت. مسابقات قایقرانی توکیو 2020 دارای شش مسابقه خواهد بود که چهار کلاس آن ها  با مردان و زنان برگزار می شود.

موج سواری

موج سواری

برترین موج سواران جهان با حضور در خط ساحلی اقیانوس آرام ژاپن اولین ورزش خود را در المپیک جشن می گیرند. موج سواری یکی از پنج ورزش اضافی است که توسط کمیته بین المللی برای آوردن رویدادهای شلوغ تر و پر شور و شوق تر به برنامه المپیک پیشنهاد شده است. در سال 2016 توسط کمیته بین المللی المپیک تصویب شد. این رقابت در اقیانوس برگزار می شود ، جایی که وضعیت امواج ، جهت و قدرت باد و فرسایش و جزر و مد همه از عوامل این امر خواهند بود. هیچ دو موجی یکسان نیستند ، و موج سواری را به رقابتی تبدیل می کند که در آن ورزشکاران با یکدیگر رقابت می کنند در حالی که شرایط متغیر طبیعت را پشت سر می گذارند.

سنگ نوردی

سنگ نوردی ورزشی است که در آن شخص با به کارگیری طناب و ابزارهای فنی از صخره های طبیعی یا سطوح افقی مثل دیوارهای سالنی بالا و پایین می رود. سنگ نوردی شامل سه رشته است: بولدرینگ، سرطناب و سرعت. رشته سنگ نوردی در جمع رشته های میدان بزرگ جهانی سال 2020خواهد بود. این آیین در 6 سطح کوهنوردی، دره نوردی، غارنوردی، یخ نوردی، سنگ نوردی و کوهنوردی با اسکی برای فدراسیون پیش بینی شده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=438382
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://olympics.com/tokyo-2020/en/sports/

ثبت نظر

-