به کما رفتن رهبر کره شمالی/کودتا در راه است

  • کد خبر : 438175
  • 17 تیر 1400 - 11:55
به کما رفتن رهبر کره شمالی/کودتا در راه است

کیم جونگ اون متولد ۸ ژانویه ۱۹۸۴ است رهبر جمهوری دمکراتیک خلق کره شمالی است. او دارای عناوین دبیر اول حزب کارگران کره، رئیس کل کمیسیون مرکزی نظامی، رئیس کل کمیسیون ملی دفاع کره شمالی، فرمانده معظم ارتش خلق کره، و عضو پرزیدیوم پلیتبوری کمیته مرکزی حزب کارگران کره است. وی همچنین در ژوئیه ۲۰۱۲ میلادی به درجه ژنرال چهار ستاره ارتقاء یافت. او در زمانِ به قدرت رسیدن با ۲۷ سال سن، جوان‌ترین رهبر کشور در جهان بود.

سرویس جاسوسی کره جنوبی اعلام کرد که اعتقاد بر این است «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، “به طور عادی” امور دولت را اداره می کند و شایعات طرح شده مبنی بر بی هوش شدن و به کما رفتن وی به دلیل مشکلات پزشکی صحت ندارد.

کما رفتن کیم

از خبرگزاری یونهاپ، در اوایل امروز چهارشنبه شایعه ای مبنی بر به کما رفتن کیم پس از خونریزی مغزی و کودتا در این کشور به رهبری عموی رهبر کره شمالی به نام “کیم پیونگ ایل” قوت گرفته بود.

>>>بیشتربخوانید:

نامه جالب رهبر کره شمالی به مردم کشورش

سرویس اطلاعات کره جنوبی(NIS) در بیانیه ای که برای خبرنگاران ارسال کرد، گفت: “ما تشخیص می دهیم که حدس و گمان در مورد سلامتی کیم بی اساس است. تا آنجا که ما فهمیدیم، کیم جونگ اون در ۲۹ ژوئن یک جلسه را در دفتر سیاسی اداره کرده و امور دولتی را به طور معمول به عنوان رئیس دولت انجام داده است.

غیبت غیرمعمول ۲۰ روزه کیم در سال گذشته، گمانه زنی ها در سراسر جهان در مورد سلامتی و حتی احتمال مرگ وی را برانگیخت، اما خیلی زود با حضور مجدد وی در مراسم افتتاح یک کارخانه تولید کود این شایعات پایان یافت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=438175

ثبت نظر

-