نامه جالب رهبر کره شمالی به مردم کشورش

  • کد خبر : 346438
  • 14 دی 1399 - 2:16
نامه جالب رهبر کره شمالی به مردم کشورش

رئیس کره شمالی طی نامه‌ای خطاب به شهروندان این کشور از آنها برای حمایت از حزب حاکم در شرایط سخت تشکر کرد.

وبگاه «هیل» به نقل از «خبرگزاری رسمی کره شمالی» نوشت که « کیم جونگ اون » رئیس کره شمالی طی نامه‌ای  به مناسبت سال نوی میلادی خطاب به شهروندان این کشور نوشت که به شدت تلاش خواهد کرد تا دوره جدیدی که آرمان‌ها و خواسته‌های مردم زودتر تحقق یابد را به ارمغان آورد.

رئیس کره شمالی در این نامه نوشت: «من از مردم تشکر می‌کنم که بطور قابل ملاحظه ای به حزب ما اعتماد کرده و حتی در شرایط دشوار از آن حمایت کردند. من صمیمانه برای خانواده‌های و مردم عزیز سعادت و سلامتی آرزومندم.»

در حالی که کیم معمولاً در یکم ژانویه از تلویزیون با شهروندان کره شمالی صحبت می‌کرد، اما  انتظار می‌رود که برای سال ۲۰۲۱ از این کار چشم پوشی کند زیرا او قصد دارد اوایل ماه ژاویه در کنگره حزب کارگران  این کشور سخنرانی کند.

کره شمالی به دلیل همه گیری ویروس کرونا و تحریم‌های ایالات متحده به مشکلات اقتصادی مواجه است.

کره شمالی در حالی قصد دارد روزهای آتی رژه بزرگی را برگزار کند که یک هواپیمای جاسوسی ایالات متحده هفته گذشته برای رصد تحرکات پیونگ یانگ بر فراز کره جنوبی پرواز کرد. یک فروند هواپیمای «آرسی ۱۳۵» نیروی هوایی ایالات متحده  سه شنبه  گذشته بر فراز سواحل جنوبی و سپس مناطق مرکزی کره جنوبی پرواز کرد.

این هواپیما که ویژه شناسایی علائم تله متری قبل از پرتاب موشک است، از پایگاه هوایی «کادنا» در «اوکیناوا» ژاپن بلند شد. این هواپیما همچنین مسیر کلاهک موشک‌ها را  تجزیه و تحلیل می‌کند. یک مقام نظامی کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود ،گفت: «ایالات متحده به تحرکات کره شمالی از جمله آماده شدن برای رژه نظامی (احتمالی) به مناسبت  هشتمین کنگره حزب کارگران کره در ژانویه توجه زیادی دارد. ارتش آمریکا احتمالاً پروازهای نظارتی مکرری را  انجام خواهد داد.»

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=346438

ثبت نظر

-