تاریخچه جالب کنترل بارداری/استفاده از هر چیزی برای جلوگیری از بارداری!

  • کد خبر : 432822
  • 17 خرداد 1400 - 11:05
تاریخچه جالب کنترل بارداری/استفاده از هر چیزی برای جلوگیری از بارداری!

اجداد ما برای جلوگیری از بارداری ، از مدفوع حیوانات و معجون های سمی گرفته تا مرکبات و بلوک های چوبی تقریباً هر کاری را امتحان می کردند. قبل از اینکه پزشکی مدرن، ما را به قرص ها و سیستم های جدید عادت بدهد ، زوجین به روشهای غیرمعمول پیشگیری از بارداری متوسل می شدند.

 

بهترین حمله، دفاع خوب است

کنترل بارداری در قدیم با کمربندها و کلیدهای آهنین اغلب با دستگاه های شکنجه قرون وسطا مرتبط هستند، اما واقعیت این است که آنها تا دهه 1800 محبوب نبودند. مجلات مد آنها را به عنوان دفاعی در برابر تجاوز جنسی تبلیغ می کردند. در طول انقلاب صنعتی، زنان در انگلیس و فرانسه با تعداد رکورد زنی وارد نیروی کار می شدند و برخی زیر شلوارهای ناراحت کننده را برای جلوگیری از تجاوزات جنسی خریداری و استفاده می کردند. مردان گاهی اوقات می خواستند که همسرانشان آنها را بپوشند تا از خیانت و خودارضایی جلوگیری کنند.

پوشیدن لباس فلزی ممکن است عذاب آور باشد ولی مصرف نوشیدنی های فلزی قطعا خطرناک است. زمانی، زوجین به عنوان قرص های ضد بارداری مایعات سربی و جیوه ای می نوشیدند. این نوشیدنی ها عوارض جانبی وحشتناکی مانند عقیم سازی، نارسایی کلیه، آسیب مغزی داشت و در برخی از موارد حتی منجر به مرگ می شد.

کمربندهای آهنین

 آب گرم برای کنترل بارداری

سورانوس ، متخصص زنان و زایمان یونانی در قرن 2 واقعاً با این روش از بارداری جلوگیری کرد. وی به زنان گفت که بعد از رابطه جنسی هفت بار در آب گرم قرار گیرند و سپس آبی را که آهنگران برای خنک کردن فلز خود استفاده می کردند، بنوشند. آیا او از چین باستان چیزی در مورد مسمومیت فلزی یاد نگرفته بود؟ حتی همین اواخر جنگ جهانی اول، برخی از زنان به امید جلوگیری از بارداری داوطلب کار با سرب در کارخانه ها شدند.

جلوگیری از بارداری با کاندوم

اولین اشاره به کاندوم به 3000 سال قبل از میلاد برمی گردد. هنگامی که پادشاه مینوس از کیسه مثانه یک بز برای محافظت از همسرش در برابر “مارها و عقرب ها” ی موجود در مایع منی خود استفاده کرد. با گذشت زمان، مردم از پارچه های کتانی، روده گوسفند و مثانه ماهی به عنوان کاندوم استفاده کردند.

 کنترل بارداری در زمان قدیم/قدیمی ترین کاندوم

“شروع خوشبختی”

مدت ها قبل از آخرین کمپین تبلیغاتی  “Share a Coke” ، برخی از زنان قوطی این نوشیدنی ها را برای نوع دیگری از تازه سازی باز می کردند. و در سال 1985 ، محققان هاروارد گزارش کردند که نوشابه مقداری اسپرم را در لوله های آزمایش از بین برد. فرمول جدید کک کاملاً مضحک و خنده دار به نظر می رسید ، در حالی که رژیم کک موثرترین بود. البته توجه داشته باشید که مطالعات بعدی نتوانستند یافته ها را ثابت کنند.

>>>بیشتر بخوانید:

دانستنی های بارداری که هر زنی باید بداند

کنترل بارداری با لیزول

لیزول (نوعی محلول دارویی) دستگیره های درب و میزهای پیشخوان را ضدعفونی می کند ، اما ما اکنون به تاثیر آن بر واژن و رحم بیشتر تاکید داریم. ضد عفونی کننده خانگی یکبار برای جلوگیری از عفونت و بو ، خود را به عنوان روش ضد بارداری در مرکز توجه قرار داد. با اینکه دور زدن قانون در سال 1873 ، که “کالاهای استفاده غیراخلاقی” را ممنوع می کرد خلاف حساب می شد، این ضد عفونی کننده ها در قالب محصولات بهداشتی زنانه به فروش می رسید. گزارش شده است که این کمپین تبلیغاتی، صابون لیزول را به پرفروش ترین و موثرترین روش جلوگیری از بارداری تبدیل کرد. اما جای تعجب نیست که باعث التهاب و سوزش شد. حتی برخی از زنان به دلیل استفاده از آن جان خود را از دست دادند.

جلوگیری از بارداری

کنترل بارداری با سحر و جادو

وقتی که همه راه های دیگر به شکست منجر می شود ، چرا نباید به جادوها و معجون های جادویی ایمان آورد؟ این در حقیقت یک شوخی است. اما در قرون وسطی ، برخی از مردم لباس ها یا چیزهایی از جنس موم گوش قاطر ، بیضه های راسو و استخوانی از سمت راست گربه سیاه بر تن داشتند. این کارها اگر فایده ای نداشت اما دیگر درد یا آسیبی هم نداشت، درست است؟

جلوگیری از عبور اسپرم

مدت ها قبل، برخی از زنان با مواد عجیب و غریب موانع در مسیر حرکت اسپرم ایجاد کردند:

  • سرخپوستان و مصریان باستان از مدفوع حیوانات “عرفانی” مانند تمساح و فیل استفاده می کردند. و به لطف اسیدیته بالای آن ، برخی ها واقعاً موثر واقع می شدند.
  • آفریقایی ها از چمن یا پارچه خرد شده شاخه درست می کردند.
  • ژاپنی ها از بافت بامبو استفاده می کردند.
  • زنان اسلامی و یونانی با پشم توده کوچکی درست می کردند.
  • اسلاوها از لباس های پارچه ای استفاده می کردند.
  • زنان یهودی اسفنج های دریایی را در ابریشم می پیچیدند و رشته ای به آن متصل می کردند. این روش نسبتاً موثر بوده است و امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد!

 کنترل بارداری با لیمو تازه

لیمو تازه

طبق گزارش ها، کازانووا افسانه ای از دوستداران خود خواسته بود برای کنترل بارداری از لیمو استفاده کنند. زیرا میزان بالای اسیدیته می تواند باعث تخریب اسپرم موجود در مایع منی شود. این ایده از طرف خانم ها مورد توجه قرار گرفت که گواهی جذابیت این روش بود.

مادری در مقابل مادر طبیعت

یکی از اولین نسخه های پیشگیری از بارداری روی ورق پاپیروس از سال 1550 قبل از میلاد در مصر بود. این یک تامپون ساخته شده از پشم بذر آغشته به درخت خاردار زمینی، خرما و عسل است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=432822
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.webmd.com/sex/birth-control/ss/slideshow-birth-control-history

ثبت نظر

-