کیانو ریوز/ ستاره بیشترین بازدید گیشه

  • کد خبر : 432516
  • 16 خرداد 1400 - 11:27
کیانو ریوز/ ستاره بیشترین بازدید گیشه

کیانو چارلز ریوز، که نام کوچک وی به معنای “نسیم خنک بر فراز کوهها” در هاوایی است ، در ۲ سپتامبر ۱۹۶۴ در شهر بیروت لبنان متولد شد. او پسر پاتریشیا تیلور، دختر نمایشگر و طراح لباس و ساموئل نوولین ریوز که زمین شناس بود، است. پدر کیانو در هاوایی از نژاد انگلیسی، پرتغالی، بومی هاوایی و چینی متولد شد و مادر کیانو اصالتاً انگلیسی بود.

بعد از جدایی والدینش، کیانو به همراه مادر و خواهر کوچکترش، کیم ریوز، به شهر نیویورک و سپس تورنتو نقل مکان کردند. ناپدری اول پل آرون، کارگردان صحنه و فیلم بود – او و پاتریشیا در عرض یک سال از هم جدا شدند، پس از آن او به ازدواج رابرت میلر، مروج راک و صاحب آرایشگاه جک باند (و طلاق) ادامه داد. ریوز هرگز با پدر اصلی خود ارتباط برقرار نکرد. در دبیرستان، ریوز علاقه زیادی به هاکی روی یخ (به عنوان دروازه بان تیم، لقب “دیوار”) و درام را نشان می داد. وی سرانجام تحصیلات خود را رها کرد و به دنبال بازیگری رفت.

کیانو چارلز ریوز

اولین موفقیت کیانو

اولین موفقیت او، نقش شخص راد “تد” تئودور “لوگان در ماجراجویی عالی بیل و تد (۱۹۸۹) بود. این فیلم پر سر و صدا که درباره ی سفر در زمان بود، به نوعی یک پدیده فرهنگی تبدیل شد و مخاطبان برای همیشه شخصیت واقعی ریوز را با شخصیت همتای او در صفحه نمایش اشتباه می گرفتند. وی سپس به جمع بازیگران فیلم های کمدی رون هوارد، پدر و مادر (۱۹۸۹) و فیلم تو را دوست دارم تا مرگ (۱۹۹۰) ساخته لارنس کاسدان پیوست

طی چند سال آینده، کیانو ریوز سعی کرد با یک سری پروژه های برجسته، خاطره ی بد تد را از بین ببرد. او در فیلم ایداهوی خصوصی من در سال ۱۹۹۰ اکران شد نقش پسر ثروتمندی را بازی کرد، و در سال ۱۹۹۲ نقش وکیل فقیری در لانه خون آشام در دراکولا بود، را ایفا کرد. و در سال ۱۹۹۳ در فیلمی به نام “بسیاری از تبلیغات درباره هیچ چیز” ایفای نقش کرد.

در سال ۱۹۹۴ این بازیگر با اکران (۱۹۹۴) به نام اسپید به یک ستاره اکشن با بودجه بزرگ تبدیل شد. موفقیت ریوز در دوره ۵ ساله ادامه پیدا کرد و در فیلم هایی مانند احساس مینه سوتا (۱۹۹۶) و آخرین باری که خودکشی کردم (۱۹۹۷) و فیلم های بزرگی مانند راه رفتن در ابرها (۱۹۹۵) و طرفدار شیطان (1997) بازی کرد. بعد از همه اینها ، ریوز حرکت غیرقابل تصوری را انجام داد و دنباله سرعت را به نهایت خود رساند، اما او چند سال بعد دوباره با مشکلاتی مواجه شد و در ماجرای سایبری خواهران و برادران واچوفسکی، ماتریکس (۱۹۹۹) بازی کرد.

کیانو ریوز

ستاره بیشترین بازدید گیشه

کیانو ریوز در حال حاضر ستاره بیشترین بازدید گیشه است. او در مجموعه ای از فیلم های کوچکتر ظاهر شد – در میان آنها جایگزین ها (۲۰۰۰)، دیده بان (۲۰۰۰)، هدیه (۲۰۰۰)، نوامبر شیرین (۲۰۰۱) و هاردبال (۲۰۰۱) به چشم می خورد.

از زمان پایان فیلم ماتریکس، کیانو زمان خود را بین فیلم های بزرگ و کوچک تقسیم کرده است و در فیلم هایی چون با چیزهایی که داده شده در سال ۲۰۰۵ و خانه کنار دریاچه در سال ۲۰۰۶، پادشاهان خیابان در سال ۲۰۰۸ بازی کرده است. او طرفداران ماتریکس را با فیلم هایی مانند کنستانتین (۲۰۰۵) ، یک اسکنر به تاریکی (۲۰۰۶) و یک روز که زمین همچنان ایستاد (۲۰۰۸) اشباع کرده است. و او با الی پارکر (۲۰۰۵) ، تامبساکر (۲۰۰۵) ، زندگی خصوصی پیپا لی (۲۰۰۹) و جنایت هنری (۲۰۱۰) به حیطه ی فیلم و سریال جانی دوباره داد.

>>>بیشتر بخوانید:

جنیفر آنسون بازیگر محبوب آمریکایی

اخیراً، همزمان با آغاز تولید پس از حماسه سامورایی رونین در سال ۲۰۰۳، کیانو در فیلم کنار به کنار در سال ۲۰۰۵، مستندی در مورد فیلم سازی سلولوئید و دیجیتال، که او نیز تهیه کننده آن بود، مقابل دوربین ظاهر شد. او همچنین پروژه دیگری تحت تأثیر آسیا را تحت عنوان مردی از تای چی را کارگردانی کرد.

Keanu Reeves

بازی در نقش جان ویک

در سال ۲۰۱۴، کیانو نقش اصلی را در فیلم انتقام جانی جان ویک (۲۰۱۴) بازی کرد که مورد توجه منتقدان و مخاطبان قرار گرفت. او با بازی در شخصیت جان ویک در فصل دوم که در سال ۲۰۱۳ اکران می شد، بار دیگر این شخصیت را به یک آخر هفته افتتاحیه بهتر و حتی نقد و بررسی بیشتر با شور و شوق نسبت و به اولین بازیگر معروف تبدیل کرد

این بازیگر مشهور هنرپیشه، کارگردان و موسیقی دان است و در عرصه های بسیار زیادی فعالیت هنری خود را اجرا می کند. او در کارنامه ی هنری خود، کارهای بسیار عالی و بزرگی دارد که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=432516
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : M.imdb.com

ثبت نظر

-