مت له بلانک، جویی تریبیانی در مجموعه تلویزیونی فرندز!

  • کد خبر : 432472
  • 15 خرداد 1400 - 10:03
مت له بلانک، جویی تریبیانی در مجموعه تلویزیونی فرندز!

مت له بلانک بازیگر آمریکایی است که به خاطر بازی در نقش جویی تریبیانی در مجموعه تلویزیونی محبوب فرندز مشهور است.مت له بلانک در حالی که به عنوان بازیگر آموزش می دید ، در شهر نیویورک تبلیغات تلویزیونی انجام می داد. او سپس به هالیوود نقل مکان کرد و قبل از اینکه در سریال فرندز به موفقیت دست یابد موفق به بازی در مجموعه تلویزیونی شد. له بلانک با قسمت هایی از سریال فرندز که در سال 2011 شروع به کار کرد ، بار دیگر در تلویزیون موفقیت کسب کرد. از جمله فیلم های طولانی او می توان به “گمشده در فضا” و “فرشتگان چارلی” اشاره کرد.

مت له بلانک

مت له بلانک در سریال فرندز

دوران کودکی و جوانی

مت له بلانک در 25 ژوئیه 1967 در نیوتن ، ماساچوست متولد شد. مادرش ایتالیایی و پدرش فرانسوی-کاناداییبود. مادرش رئیس دفتر و پدرش مکانیک بود. او در دبیرستان نیوتن نورث تحصیل کرد و در سال ۱۹۸۵ فارغ‌التحصیل شد. پس از دبیرستان ، لبلانك در حالی كه مشغول اجرای نقش های کوچکش در شهر نیویورك بود ، به عنوان مدلینگ نیزکار می کرد. حرفه بازیگری او با کار در تبلیغات تلویزیونی ، اغلب برای مارک های مطرح کشور مانند کچاپ هاینز آغاز شد. او همچنین در این دوره شروع به ظهور در کلیپ های موسیقی کرد ، از جمله “معجزه” (1990) از جون بن جووی ، “فرار کن”  ساخته آلانیس موریست (1991) و تام پتی و قلب شکن ها.

مت له بلانک در جوانی

مت له بلانک  در اواخر دهه 1980 پس از نقل مکان به هالیوود ، هنگامی که در برنامه تلویزیونی 101 حضور یافت، به بازیگری در یک سریال دعوت شد. 13 قسمتی که او در ان نقش بازی کرد منجر به کار تلویزیونی بیشتری شد و خیلی زود در یک سریال هایی از جمله “فقطده نفر از ما” (1989) و سه نمایش مختلف – (1991) Top of the Heap ، “ازدواج با بچه ها”  (1991)  و وینی و بابی (1992) در نقش وینی.

در حالی که این نقش ها برای نگه داشتن لوبلانک در تلویزیون کافی بود ، اما یک نقش دیگر در آینده نزدیک او را برای 10 سال دیگر در کانون توجه قرار داد.

Matt LeBlanc

مجموعه تلویزیونی ‘دوستان’

در سال 1994 ، یک مجموعه طنز جدید باعث گرد آمدن گروهی از بازیگران شد. له بلانک نقش جویی تریبیانی را به بهترین شکل بازی کرد، و با همبازی هایش رابطه ای عالی برقرار کرد از جمله با جنیفر آنیستون ، کورتنی کاکس ، لیزا کودرو ، متیو پری و دیوید شویمر. نقش او به عنوان یک مرد دوست داشتنتی باعث شد در قلب مردم جا باز کند و به همراه بقیه بازیگران در این مجموعه خوش درخشید.

او و بازیگران دیگر در سال 1996 و نامزدی جایزه انجمن صنفی بازیگران را برای بهترین بازی گروهی در یک مجموعه کمدی به دست آوردند و مجموعه تلویزیونی به صدر جدول راه یافت. او برای عملکرد خود ، همچنین نامزد سه جایزه امی، نامزد سه جایزه گلدن گلوب شد. در همین حال له بلانک ، یکی از پردرآمدترین بازیگران تلویزیون در آن زمان ، شروع به کار کردن در فیلم هایی مانند گمشده در فضا(1998) ، و فرشتگان چارلی (2000) و دنباله آن ، فرشتگان چارلی: زدن به سیم آخر و همه مردان ملکه (2001) کرد.

>>>بیشتربخوانید:

جنیفر آنیستون، راشل در مجموعه تلویزیونی فرندز!

مت له بلانک

بعد از “دوستان”

مجموعه دوستان تعریف جدیدی از حرفه بازیگری مت له بلانک نشان داد، اما وقتی این کار در سال 2004 به پایان رسید ، او مجبور نبود که هنوز از نقش جویی تریبیانی دست بکشد ، در سال 2004 مردم همچنین شاهد پخش برنامه اسپین آف مجموعه دوستان بودند. به مدت یک و نیم فصل ، در این برنامه که بسیار تبلیغ می شد ، له بلانک نقش جوی تریببیانی را بازی کرد، که اکنون یک بازیگر مبارز هالیوود است. این نقش به خودی خود کمی مختصر بود و هرگز مورد توجه قرار نگرفت و در اواسط فصل در سال 2006 لغو شد.

در آن سال له بلانک از ملیسا نایت که در سال 2003 ازدواج کرده بودند جدا شد در حالیکه در آن زمان له بلانک با آندریا آندرس رابطه داشت. ملیسا نایت به عنوان مدل مشغول کار بود. له بلانک و ملیسا نایت یک فرزند دختر به نام مارینا دارند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=432472
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.biography.com/actor/matt-leblanc

ثبت نظر

-