معرفی غذاهای ترسناک وعجیب در دنیا

  • کد خبر : 424740
  • 02 اردیبهشت 1400 - 9:56
معرفی غذاهای ترسناک وعجیب در دنیا

شاید شما هم جزء افرادی باشید که با خوردن انواع مختلف غذاها و خوراکی ها مشکل دارید و بعد از خوردن آن ها، احساس بدی دارید و باصطلاح احساس می کنید چیزی در گلوی شما گیر کرده، احساس نفخ، دل درد و ترش کردن یا اسهال دارید.

اگر از این افراد می باشید پس حتما تعدادی از خوراکی ها برای شما مناسب نیستند و باید آن ها را بشناسید. ما در این راه به شما کمک می کنیم تا غذاهای بد هضم را زودتر تشخیص دهید و دنبال جایگزین مناسبی برای آن ها باشید.

یکی از دلایل دیر هضم شدن غذاها سرخ کردن بیش از حد آن ها است. غذاهای سرخ شده بیشتر دیر هضم هستند پس اگر شما هم با گوارش غذاها مشکل دارید بهتر است از غذاهای بخار پز شده و کبابی استفاده کنید.
غذاهای چرب سبب ایجاد اسهال در بدن می شوند. سس های تند و دسرهای کره و خامه و گوشت می توانند سبب مشکلاتی مشابه خواهند شد.

حبوبات

حبوبات

حبوبات از موادی است که سرشار از پروتئین و فیبر هستند اما در ترکیب خود قندی دارند که سبب دیر هضم تر شدن آن ها خواهند شد و سبب گاز و نفخ معده خواهند شد. در روده با کتری هایی وجود دارد که می توانند ترکیب این قند را تجزیه کنند و بنابراین سبب گاز و نفخ خواهند شد.

کلم

کلم

انواع کلم هم مانند حبوبات، در ترکیب خود قندی دارند که سبب دیر هضم شدن آن ها می شوند. بنابراین درون معده باید توسط باکتری ها تجزیه شوند که باعث تولید گاز و نفخ خواهند شد. اگر به جای خام خوردن کلم آن را ابتدا بپزید بسیار راحت تر هضم خواهند شد.

غذاهای ترسناک

لبنیات

برخی افراد به خوردن انواع لبنیات حساسیت دارند و پس از خوردن آن ها، دچار شکم درد، اسهال یا نفخ می شوند. چون لبنیات هم در ترکیب خود قندی دارند که برخی معده ها آنزیمی که سبب هضم قند شیر و انواع لبنیات را ندارند. اگر شما هم جزء این افراد هستید به پزشک مراجعه کنید و قطره ی حاوی این آنزیم را تهیه نمایید.

غذاهای ترسناک

فییر

فیبر در سبزیجات و غلات وجود دارد. خوردن سبزیجات و غلات برای بدن مفید است و سبب هضم غذا می شود ولی وقتی میزان آن به بیش تر از حد معقول برسد، سبب بد هضم شدن غذا خواهد شد. بنابراین بهتر است به میزان کافی از سبزیجات و غلات مصرف کنید و در خوردن آن ها زیاده روی نکنید.

>>>بیشتر بخوانید:

عجایب جنسی حیوانات که توضیحی برای آن نیست!

از غذاهای ترسناک دنیا می توان به غذاهای زیر اشاره کرد:

غذاهای ترسناک
سر گوسفند

سر کامل پخته شده ی گوسفند، یکی از غذاهای مورد علاقه ایرانیان می باشد. البته به جز ایران مناطقی چون مدیترانه و اروپای شمالی هم علاقه ی خاصی به این غذا دارند.

هشت پا خام

هشت پای خام

هشت پا در کشور هایی چون کره و ژاپن به صورت خام و زنده سرو می شود و یکی از غذاهای مورد علاقه آن کشور می باشد. سرو هشت پا در رستوران دقیقا همانطور که می توانید آن موجود را تصور کنید می باشد، سفت، زمخت، بی مزه با هشت پا که تکان می خورند.


ماهی مرده

یکی از خوشمزه ترین غذاهای ژاپنی، خطرناک ترین آن ها نیز است. ماهی فوگو بسیار لذیذ و بسیار دیر هضم است. این ماهی وقتی احساس خطر کند از خود سمی منتشر می کند سبب مرگ فرد مقابل خواهد شد. بنابراین پخت این غدا با دقت بسیار و زیر نظر بهترین آشپزها انجام می شود.

بینی ژله ای گوزن شمالی

بینی گوزن شمالی یکی از لذیذ ترین غذاهای مردم آلاسکا می باشد که در بهترین رستوران های آن ها سرو می شود.

پاستای خفاش

شما می توانید با خفاش یک پاستای خوشمزه یا سوپ خفاش لذیذ درست کنید. این غذا مورد علاقه ی مردم تایلند و قسمت هایی از چین می باشد.

جنین اردک پخته شده

این غذا جزو غذاهای ترسناک است که، شامل تخم اردکی می باشد که درون آن جنینش می باشد. این غدای مورد علاقه مردم فیلیپین و ویتنام می باشد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=424740
  • نویسنده : راضیه قوامی

برچسب ها

ثبت نظر

-