لیزا کودرو بازیگر نقش فیبی بوفی در فرندز!

  • کد خبر : 432306
  • 15 خرداد 1400 - 20:13
لیزا کودرو بازیگر نقش فیبی بوفی در فرندز!

لیزا کودرو بازیگر برنده جایزه امی است که بیشتر با بازی در نقش فیبی بوفی در سریال طنز “دوستان” شناخته می شود. او همچنین در کمدی های تلویزیونی “وب درمانی” و “بازگشت” بازی کرده است.

لیزا کودرو کیست؟

لیزا کودرو در سال 1963 در کالیفرنیا متولد شد ، قبل از اینکه حرفه بازیگری را دنبال کند ، به عنوان یک محقق پزشکی کار می کرد. او قبل از رسیدن به شهرت با نقش فیبی بوفی در کمدی محبوب فرندز، از موفقیت اولیه در کمدی تلویزیونی “دیوانه تو هستم” برخوردار بود. کودرو در ادامه در فیلم هایی مانند “تجدید دیدار دبیرستانی رومی و میشل”، “نقطه مقابل سکس” و “این را تحلیل کن” ظاهر شد. او همچنین در فیلم های “وب درمانی” و “بازگشت” خوش درخشید.

لیزا کودرو

دوران کودکی و جوانی

کودرو در 30 ژوئیه 1963 در کالیفرنیا متولد شد. پدرش لی ، پزشکی بود که تخصص وی در مطالعه سردرد بود و مادرش ندرا آژانس مسافرتی بود. وی کوچکترین فرزند از سه فرزند بود و در یک خانواده یهودی با درآمد متوسط بزرگ شد. کودرو در دوران نوجوانی در تنیس ماهر بود و در تیم دبیرستانی تافت لس آنجلس بازی می کرد.

کودرو پس از کسب مدرک زیست شناسی از کالج واسار در نیویورک ، به لس آنجلس بازگشت تا با پدرش کار کند و حرفه تحقیق را دنبال کند. دوست کودکی برادرش ، کمدین جون لوویتز، لیزا را به اجرا تشویق کرد و او در حالی که به کار خود به عنوان محقق پزشکی ادامه می داد ، سعی در آموختن مهارت بازیگری داشت. سرانجام کودرو به عضویت گروه معروف کمدی “گراندینگز” در لس آنجلس درآمد. او مهارت های کمدی خود را در آنجا و در کنار سایر گروههای بداهه ، از جمله “همکاری غیر منتظره” ، در کنار کانن اوبراین و گروه کمدی ترانسفورمرها ، بهبود بخشید.

ورود کودرو به کمدی های تلویزیونی با فراز و نشیب هایی همراه بود. او در سال 1990 برای پخش زنده شنبه شب تست داد ولی موفق نشد. بالاخره در سال 1992 نقش اورسولا ، پیشخدمت فضایی را در مجموعه تلویزیونی “دیوانه تو هستم” به دست آورد. وی سپس در چند قسمت از نمایش باب نیوهارت در سال 1993 ظاهر شد. با این حال ، پس از همان سال برای بازی در نقش رز در “فریژر” انتخاب شد ، پری گیلپین در قسمت های خلبانی بدل او شد.

فیبی بوفی

لیزا کودرو در کنار جنیفر آنیستون

نکات برجسته درباره حرفه لیزا کودرو

بزرگترین موفقیت کودرو زمانی بود که به عنوان فیبی بوفی ، ماساژور دوست داشتنی ، برای حضور در فیلم کمدی دوستان انتخاب شد. این فیلم پس از اولین نمایش در سال 1994 به یک موفقیت جنجالی تبدیل شد و کودرو در نقش فیبی بوفی با حضور در این کمدی پربیننده جایزه امی را در سال 1998 و جایزه انجمن بازیگران سینما را در سال 2000 دریافت کرد. او همچنین نقش خود را به عنوان اورسولا در فیلم “دیوانه تو هستم” به عنوان خواهر دوقلوی فیبی در فرندز، دوباره بازی کرد. در طول فصل نهم و دهم سریال دوستان، کودرو و دوستانش کورتنی کاکس و جنیفر آنیستون با دریافت 1 میلیون دلار برای هر قسمت ، پردرآمدترین بازیگران زن تلویزیون شدند.

کودرو که شهرت فراوانی با این کار بدست آورده بود، در فیلم هایی مانند “تجدید دیدار دبیرستانی رومی و میشل” (1997) ، “نقطه مقابل سکس”(1998) ، “این را تحلیل کن”(1999) ، پایان های خوش (2005) و ” دوستت دارم” (2007) نیز نقش های خوبی را عهده دار شد. او همچنین به عنوان صداپیشه نیز فعالیت کرد. برای مثال افرودیت در هرکول ، دانشجو الکساندرا ویتنی در سیمپسونها و آوا در دکتر دولیتل 2 (2001).

>>>بیشتر بخوانید:

مت له بلانک، جویی تریبیانی در مجموعه تلویزیونی فرندز!

بازیگران فرندز

بازیگران سریال فرندز

از دیگر فعالیت های کودرو

در سال 2005 ، کودرو در اولین نمایش کمدی “بازگشت” بازی کرد ، کمدی که او همچنین با مایکل پاتریک کینگ ، تهیه کننده اجرایی فیلم “سکس و شهر” ، همکاری و نویسندگی کرد. این نمایش در 13 قسمت پخش و سپس لغو شد ، اما برای بار دوم در سال 2014 دوباره به روی آنتن رفت.

در سال 2008 ، کودرو همچنین در وب درمانی ، یک مجموعه بداهه و موفقیت آمیز را شروع کرد که در آن به عنوان یک درمانگر خودمحور در نقش فیونا والیس بازی کرد. این نمایش که ستاره های مهمانی مانند جین لینچ ، مولی شانون و سلما بلر در آن حضور داشتند ، در سال 2011 توسط  “وقت نمایش” به عنوان یک مجموعه تلویزیونی انتخاب شد و تا چهار فصل ادامه پیدا کرد.

کودرو همچنین به عنوان تهیه کننده اجرایی مجموعه “فکر می کنی کی هستی؟” ، یک مجموعه مستند با موضوع شجره نامه فعالیت کرده است که در آن افراد مشهور ریشه خانوادگی خود را می یابند. کودرو در یکی از قسمت ها در سال 2010 ، شجره نامه خانوادگی اجداد خود را که از بلاروس ، آلمان و مجارستان مهاجرت کرده اند ، کشف کرد. در یک صحنه احساسی ، او متوجه شد که مادربزرگ مادرش در جریان هولوکاست کشته شده است.

کودرو از آن زمان در کمدی “همسایه ها”(2014) و همچنین در درام محبوب “رسوایی”  مهمان خانه ها شد. وی با اثبات اینکه توانایی ذاتی خنداندن مخاطبان را در خود حفظ کرده است ، دهمین نامزدی دریافت جایزه امی در سال 2015 را به خاطر نقشش در “بازگشت” به دست آورد.

زندگی شخصی

کودرو با میشل استرن ، مدیر تبلیغات فرانسوی ازدواج کرده است. آنها یک پسر به نام جولیان دارند که در 7 مه 1998 متولد شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=432306
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.biography.com/actor/lisa-kudrow

ثبت نظر

-