با نورا هاشمی بازیگر جوان سینما/دختر مهدی هاشمی و گلاب آدینه بیشتر آشنا شوید!

  • کد خبر : 432228
  • 12 خرداد 1400 - 11:25
با نورا هاشمی بازیگر جوان سینما/دختر مهدی هاشمی و گلاب آدینه بیشتر آشنا شوید!

بازیگر خوش چهره و جوان سینما، تئاتر، تلویزیون، نورا هاشمی که در چند روز قبل به واسطه زندگی سابقش با سیاوش اسعدی مورد توجه کاربران قرار گرفته دختر گلاب آدینه و مهدی هاشمی است. این چهره سینمایی ۳۸ ساله سینما در کارنامه خود خالق هنرمندی های قابل توجهی بوده است.
وجود مادر و پدر نورا یعنی مهدی هاشمی و گلاب آدینه از این خانواده یک خانواده کاملا اثرگذار در فضای هنری کشور ساخت.گر چه این روزها نورا هاشمی نسبت به قبل کمتر روی صحنه می رود اما نگاه به بیوگرافی نورا هاشمی همسر سابق سیاوش اسعدی و فرزند گلاب آدینه و مهدی هاشمی نشان می دهد که پتانسیلهای این چهره بسیار قابل توجه است. نورا هاشمی در اخرین بازی در تئاتر با عنوان تقدیر بازان روی پرده رفت.

نورا هاشمی
بهتر است که به بیوگرافی نورا هاشمی همسر سابق سیاوش اسعدی و فرزند گلاب آدینه و مهدی هاشمی نگاهی بیاندازیم تا با این هنرمند بیشتر آشنا شویم.

بیوگرافی هنرمند خوش چهره سینما نورا هاشمی :

نام او : نورا هاشمی

تولد: ۱ فروردین ۱۳۶۲ تهران

زادگاه نورا : یوسف آباد تهران

عرصه هنرمندی او: سینما ، تئاتر و تلویزیون

پیشه : بازیگر ، بازیگردان

تحصیلات : لیسانس

فعالیت : ۱۳۸۱ تاکنون

پدر و مادر نورا : مهدی هاشمی و گلاب آدینه

قد نورا هاشمی : ۱۶۰ سانتیمتر

همسر نورا هاشمی : سیاوش اسعدی(جدا شده)

فرزند : اوستا اسعدی

نورا هاشمی هنرمند جوان سینما، متولد ۱ فروردین ۱۳۶۲ در تهران ، بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون است.فارغ التحصیل مقطع لیسانس می باشد ، حضورش در یک خانواده مشهور هنرمند او را خود خواسته وارد عرصه بازیگری کرد و اما خودش نیز از همان کودکی به بازیگری علاقه داشت و حالا همسرش نیز کارگردان می باشد.

گلاب آدینه و مهدی هاشمی

خانواده نورا:

این هنرمند در منطقه یوسف آباد تهران متولد شد. پدرش مهدی هاشمی بازیگر سرشناس سینمای ایران بوده و مادرش نیز گلاب آدینه یکی از هنرمندان پیشکسوت می باشد ، عمویش ناصر هاشمی نیز از بازیگران سینما و تلویزیون است.دو عموی دیگر به نامهای جواد و محمود دارد.

مهدی هاشمی می گوید نورا از روزی که چشم باز کرده و به دنیا آمد با دنیای ما آشنا شد ، پدر و مادرش را می دید که چطور درگیری این وادی هستند بنابراین خودش خود به خود آنچه باید می آموخت را آموخت و حساب تجربه کسب کرد.

برای اولین بار فعالیت حرفه ای خود را در مقام بازیگری از سال ۱۳۸۱ با فیلم دوشیزه آغاز کرد.در این مجموعه کنار بازیگرانی چون زیبا بروفه و فتحعلی اویسی حضور داشت.

اولین کار نورا در تلویزیون:

با سریال فرستاده در سال ۸۱ به کارگردانی جواد شمقدری وارد قاب تلویزیون شد.در مجموعه ورود ممنوع ممنوع سال ۸۲ و خواستگاران سال ۸۶ حضور موفقی داشت و در این سالها تاکنون ۷ سریال و ۶ فیلم سینمایی بازی کرده است.بیشتر فعالیت اش اما در تئاتر می باشد.

 ازدواج نورا هاشمی

خانم هاشمی چند سالی است با سیاوش اسعدی کارگردان و فیلمنامه نویس ازدواج کرد است که البته این ازدواج منجر به طلاق شد اما ثمره این زندگی مشترک یک پسر بنام اوستا متولد فروردین ۹۶ می باشد.

چگونه ازدواج مجدد پدرش جنجال برانگیز شد؟

حدودا تیر ماه ۹۸ مهنوش صادقی بازیگر قدیمی با انتشار ویدیویی پرده از ازدواج خود با مهدی هاشمی، پدر نورا برداشت و اعلام کرد مدت هاست باهم ازدواج کردند.

ادعای او خیلی زود در تماس خبرنگاران با نورا هاشمی دختر مهدی هاشمی و گلاب آدینه تکذیب شد. نورا هاشمی در پاسخ به خبرنگاران گفت: «پدرم همین لحظه در منزل و کنار ما هستند و شناسنامه شان هم گواه دروغ بعضی افراد معلوم الحال است.»

مدتی از این تکذیب نگذشته بود که مهدی هاشمی با انتشار ویدیویی در پیچ همسر دوم خود خبر ازدواجش را تایید کرد و اعلام نمود کسانی که تکذیب کردند حق داشتند چون از این موضوع بی خبر بودند.

مهدی هاشمی و مهنوش صادقی

مهدی هاشمی وهمسر دومش

مهنوش صادقی چه کسی بود؟

مهنوش صادقی خواهر همسر جواد هاشمی ، (عموی نورا هاشمی) است و آشنایی او با پدرش به خاطر این نسبت فامیلی بوده است.

نورا در عرصه بازیگری مدیون چه کسی است؟

نورا هاشمی همواره در طول فعالیت های خود از نقش آفرینی پدر و مادرش در مسیر هنری خود یاد کرده و می گوید در تمام لحظات با این دو عزیز مشورت می کنم.

مچموعه های تلویزیون نورا هاشمی:

سال مجموعه تلویزیونی کارگردان توضیحات
۱۳۷۸ آغوش های خالی وحید نیکخواه آزاد شبکه ۳
۱۳۷۹ سایه‌ها غلامرضا رمضانی شبکه ۱ – ۵۲ قسمت
۱۳۸۱ فرستاده جواد شمقدری شبکه ۲ – ۱۲ قسمت – در نقش سلما
۱۳۸۳ من یک مستاجرم پریسا بخت‌آور شبکه ۳ – ۲۶ قسمت – در نقش خواهر ناصر
۱۳۸۶ خواستگاران گلاب آدینه شبکه ۱ – ۵۰ قسمت. نورا بازیگری خوش چهره و کاملا موفق بود.

وقتی پدر و مادر هر دو بازیگر بودند آیا راهی به جز انتخاب بازیگری برای نورا باقی بود؟

براي فرزند گلاب آدينه و مهدی هاشمی، چه راهی به جز هنرمند شدن ممکن است وجود داشته باشد؟ مرور کارنامه گلاب آدينه، نشان می دهد که او يکی از گزيده کارترين بازيگران سينمای ايران در همه اين سال ها بوده است.بعد از بازی در فیلم آرامش در میان مرگان چندن سال نورا دور از عرصه بازیگری بود.

بيشتر فيلم های دوران بازيگري او، شاخص ترين آثار دوران خودشان بوده اند. آدينه بعد از بازی در “آرامش در ميان مردگان” در سال 84، شش سال از سينما دور بود و اکران نشدن قصه ها تا چند سال، اين دوری را تقويت کرد تا زمانی که او با “من ديگه گو مارادونا هستم” دوباره به شکل جدی به سينما برگشت.

دختر او نورا هاشمی که ورود به سينما را به عنوان بازيگردان آغاز کرده بود، در عروس افغان و آرامش ميان مردگان، همبازی مادرش شد اما درست به سبک خود آدينه، ترجيح داد در فيلم هاي زيادي بازی نکند. نورا درست مثل مادرش از سال 84 به بعد، تنها دو پروژه سينمايی را به اتمام رسانده است. حوالی اتوبان و جيب بر خيابان جنوبی. نورا بازیگری موفق بود.

آیا ادعای ریحانه پارسا بازیگر سینما در مورد مورد تجاوز قرار گرفتن به وسیله همسر نورا هاشمی صحت دارد؟؟؟

بازیگر سابق سینما، تلویزیون ایران، ریحانه پارسا که مدتی است به ترکیه مهاجرت کرده، با ادعای خود درباره ی یک کارگردان مطرح ایرانی جنجال آفرین شد.

گلاب آدینه و دخترش

نورا هاشمی و مادرش گلاب آدینه

قصه از این قرار است که ریحانه پارسا مدتی قبل در روز جهانی زن در پستی اینستاگرامی مدعی شد در ۱۶ سالگی مورد تجاوز قرار گرفته بود اما نامی از شخص متجاوز نبرد.

او در پست خود نوشته بود:

دختری ۱۶ ساله بودن که برای بار اول به من تجاوز شد!

از آنجا که ظاهرم به عمد یا غیر عمد سن من را بیشتر نشان میداد آن اتفاق را هیجانی از سر احساس و عشق طرف مقابل تلقی کردم. به اصرار خودِ فرد رابطه ما از دور به صورت تلفنی چند شب در هفته حفظ شد. در تمام طول دو سال من از ترسی که به جان و تنم افتاده بود از خانه بیرون نیامدم و هر چیزی را بهانه می کردم برای خانه نشینی؛ و دل خوش به تماس های آن شخص. به خودم آمدم ۲ سال گذشته بود و من باید تسلیم این تعرض که حقیقتاً صورت گرفته بود می شدم!

و اکنون ۵ سال است که از آن نیمه شب وحشتناک می گذرد و من امروز بعد از این همه سال به حقیقتِ تاریکِ رخداده در نقطه ایی از زندگیم خیره شدم؛ برای بار هزارم با خودم تکرار می کنم: ((قبول واقعیت نیمی از حقیقت است))

دوست نداشتم این گونه بنویسم؛ «از شما می خواهم با خواندن نگاهِ شخصِ من به این موضوع، ((نگاهی به نقاط تاریک خود که نهان است بیندازید)) !

و بقیه ماجرا در اینستاگرام:

چند روز بعد اما ریحانه پارسا در اینستاگرام خود ادعا کرد فردی که به او تجاوز کرده بود، س.الف کارگردان جوان و مطرح ایرانی و همسر سابق نورا هاشمی، دختر مهدی هاشمی و گلاب آدینه است.

بازیگر سینما، ریحانه پارسا مدعی است در زمان بازی در فیلم «سال تحویل» از سوی س.الف مورد تعرض قرار گرفته بود، پروژه ای سینمایی که فیلمبرداری آن در اواسط زمستان سال ۹۴ آغاز اما پس از چند ماه به دلیل مشکلات مالی در اواخر بهار ۹۵ متوقف شد و کار ساخت آن ناتمام ماند. مهدی هاشمی، رویا نونهالی، مهدی سلطانی و بهاره کیان افشار بازیگران اصلی این فیلم بودند. فیلم «سال تحویل» چند بازیگر نوجوان نیز داشت که مربی گری آن ها برعهده ی نورا هاشمی، همسر آن زمان س.الف بود.

بعد از ان که این ادعا از سوی ریحانه پارسا، نورا هاشمی با انتشار پیامی ویدئویی در اینستاگرام خود به این موضوع واکنش نشان داد.

به گفته نورا هاشمی در این ویدئو؛ سال ها است از س.الف جدا شده و از مردم خواست دست از توهین به او و خانواده اش به خاطر اتفاقی که به آن ها مربوط نیست بردارند. هاشمی همچنین گفت از اخبار منتشر شده متأثر و متأسف است و آرزو می کند هر آنچه عدل و حق است اتفاق افتد.

ریحانه پارسا و دختر مهدی هاشمی

استوری ریحانه پارسا

و در ادامه ریحانه پارسا نیز در استوری با اشاره به پیام ویدئویی نورا هاشمی نوشت: «ما هر دو از یک نفر ضربه خوردیم». ریحانه پارسا در گذشته در صفحه ی شخصی اش تصاویری از خود در کنار نورا هاشمی منتشر کرده بود که از دوستی آن ها حکایت دارد.

پس از این ادعا از سوی ریحانه پارسا بحث های زیادی در فضای مجازی شکل گرفته است. ریحانه پارسا نیز خود دست آخر در توییتی دراین باره نوشت: «س.الف میسپرمت به چرخه طبیعت. قوانین زمینی پاسخگوی ظلمات و تاریکی های وجود ذاتی کسی نیست.»

منتشر شدن این اخبار اما واکنش هاتف علیمردانی، کارگردان ایرانی را هم به دنبال داشت. علیمردانی در پیامی ویدئویی در اینستاگرام خود ضمن اظهار همدردی با زنان قربانی تجاوز، به حمایت از س.الف پرداخت. او گفت برخی برای کسب شهرت از آبرو و اعتبار دیگران استفاده می کنند و به سابقه ریحانه پارسا برای جلب توجه و کسب شهرت از طریق حاشیه سازی و جنجال آفرینی اشاره کرد. علیمردانی به دفاع از آیدین آغداشلو نیز پرداخت که او هم چند سالی است به تعرض به زنان متهم شده است.

س.الف که همسر نورا هاشمی بود این روزها مشغول ساخت فیلم جدید خود به نام «غریزه» با حضور بازیگران مطرحی چون امین حیایی، پانته‌آ پناهی ها، ژاله صامتی و پردیس پور عابدینی است، تاکنون واکنشی به ادعای ریحانه پارسا نداشته است.

>>>بیشتر بخوانید:

فیلم رقص جوانه دلشاد، بازیگر جوان ایرانی

نورا هاشمی
در اردیبهشت ۱۳۹۹ نورا مبتلا به کرونا شد

ابتلای گلاب آدینه و نورا هاشمی به کرونا / گلاب آدینه: با چند عطسه ساده شروع شد / یک هفته، نه طعمی را حس می کردم و نه بویی را / نورا هاشمی: دلیل ابتلای من به کرونا، رفتن به خرید بدون ماسک بود.
گلاب آدینه و نورا هاشمی در ویدیویی که گرفته بودند اعلام کردند که هر دو به ویروس کرونا مبتلا شدند.

گلاب آدینه در این فیلم گفت که ویروس کرونا از هر چه فکر کنیم به ما نزدیکتر است. نورا هاشمی در این ویدیو چنین توضیح داد: از روز دوم فروردین دچار چند عطسه ساده شد اما از فردای آن روز هیچ مزه ای را حس نمی کردم. از آن روز مدت یک هفته نه طعم و نه بویی را حس نمی کردم. هیچ وقت چنین چیزی را در زندگی ام تجربه نکرده بودم.

و گلاب آدینه گفت: «بعد از چند روز نورا به من گفت که من کرونا گرفته بودم. الان در اخبار یکی از علائم کرونا از دست دادن حس بویایی و چشایی است. دوازده روز بعد من نیز حس بویایی و چشایی را از دست دادم. هفت روز طول کشید تا حس بویایی و چشایی من برگشت.»

نورا هاشمی در مورد مبتلا شدنش گفت: دلیل ابتلای من به کرونا خرید رفتن بدون ماسک بود. گلاب آدینه می گوید ما بسیار رعایت می‌کردیم. خودمان را قرنطینه کرده بودیم.فقط  شانس آوردیم.

موضوع جدی است و با توجه به از بین برده شدن محدودیت ها مردم باید بیشتر رعایت کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=432228
  • نویسنده : نرگس قوامی

ثبت نظر

-