متیو پری، چندلر بینگ در مجموعه تلویزیونی فرندز

  • کد خبر : 432142
  • 12 خرداد 1400 - 10:28
متیو پری، چندلر بینگ در مجموعه تلویزیونی فرندز

متیو پری سریال فرندز بیشتر با بازی در نقش چندلر بینگ در مجموعه تلویزیونی محبوب ‘دوستان’ از 1994 تا 2004 شناخته شده است.متیو پری در اوتاوا و لس آنجلس بزرگ شد. پس از اوایل فعالیت حرفه ای که با نقش های کوچک و شروع شده بود ، پری در اواسط دهه 1990 با بازی در نقش چندلر بینگ در مجموعه تلویزیونی سرگرم کننده دوستان به شهرت رسید. وی در ادامه به بازی در فیلمهایی مانند “هجوم احمق ها” و “همه نه یارد” پرداخت ، هرچند این بازیگر سالها با اعتیاد نیز دست و پنجه نرم کرده است. پری بعداً تلاش کرد تا موفقیت خود را با استادیوم 60 در سانست استریپ و گوآن  تکرار کند و در نهایت با احیای “زوج عجیب” موفق به کسب محبوبیت شد.

Matthew Perry

متیو پری

اوایل زندگی متیو پری سریال فرندز

متیو لنگفورد پری در 19 آگوست 1969 در ویلیام تاون ، ماساچوست متولد شد. پدر بازیگر وی ، جان بنت پری ، زمانی که متیو هنوز یک نوزاد بود ، از مادرش سوزان جدا شد. او برای زندگی با مادرش به اوتاوا ، کانادا رفت. هنگامی که بزرگ تر شد ، پری دو علاقه پیدا کرد – بازی تنیس و بازیگری. متیو پری دوران جوانی خود را در اتاوا گذراند و تبدیل به یک ستارهٔ تنیس شد. سپس در 15 سالگی به لس آنجلس نقل مکان کرد تا در کنار پدرش زندگی کند. در این دوران علاقه وی به بازیگری افزایش پیدا کرد.

اولین نقش ها: “یک شب از جیمی ریردون” ، “یک فرصت دیگر”، “خانه رایگان”

پری اولین قسمت فیلم خود را در حالی که هنوز در دبیرستان بود ، به عنوان نقش مکمل در مقابل ستاره رودخانه ققنوس در یک شب از زندگی جیمی ریدرون (1988) ظاهر شد. متأسفانه ، فیلم مخاطب های زیادی را به خود جلب نکرد.

در سپتامبر 1987 ، پری در اولین کمدی خود با نام “یک فرصت دیگر” بازی کرد. این سریال با حضور كیل مارتین با بازی در نقش مردی كه می میرد و فرصتی فراهم می شود که پری جوانی او را بازی کند.

این فیلم پیش فرض خارق العاده ای داشت. و بعداً این نمایش دوباره مورد استفاده قرار گرفت و به جای تمرکز بر مارتین بر روی ماجراهای نادرست شخصیت پری متمرکز شد. مجموعه “پسرها پسر میمانند”، علی رغم کارگردانی جدید و عنوان جدید و متفاوتش ، نتوانست به اندازه کافی مخاطب را برای ماندن در مرکز توجه جذب کند.

متیو پری

پس از پایان سریال ، پری مجموعه ای از نقش های کوچک و مهمان خود را در برنامه هایی مانند “لانه خالی” و “دردهای درحال رشد” را به نمایش گذاشت. او همچنین نقشی جزئی در کمدی “ولری برتینلی” در سیدنی در سال 1990 داشت. در همین سال ، پری در مجموعه تلویزیونی “آنا را صدا کنید”، در مورد زندگی بازیگر زن “پتی دوک” ، در نقش دسی آرناز بازی کرد.

سه سال بعد ، پری برای موفقیت در سایت کمیت با هوم فری دوباره تلاش کرد. او به عنوان خبرنگار جوانی بازی کرد که با مادر و خواهر و دو بچه اش در خانه زندگی می کند. بعد از چند ماه ساخت ادامه سریال لغو شد. پری سپس برای ایفای نقش در “خلبان “LAX 2194 انتخاب شد ، نگاهی آینده نگرانه به سفرهای هوایی که هرگز پخش نشد.

شهرت مجموعه تلویزیونی ‘دوستان’

پری خیلی زود پروژه عالی را با نقش اول در یک طنز جدید درباره گروهی از زنان و مردان جوان در شهر نیویورک پیدا کرد. اولین بار در سپتامبر 1994 ، این مجموعه به نام فرندز یا همان دوستان به یکی از محبوب ترین کمدی های تلویزیونی در تمام دوران تبدیل شد.

Matthew Perry

سریال فرندز

پری در نقش چندلر بینگ شوخ طبع و کنایه زن بود که در یک آپارتمان با یک بازیگر مشتاق به نام جوی با بازی مت لابلانک زندگی می کرد و از دوستان دیرینه راس بود که دیوید شویمر بازی می کرد. کورتنی کاکس در نقش مونیکا ، خواهر راس ظاهر کرد. جنیفر آنیستون نقش راشل ، هم اتاقی مونیکا و عشق راس را بازی کرد. و لیزا کودرو در نقش فیبی ، دوست بی نظیر همه بازی كرد.

این شش بازیگر ثابت کردند که هم در این فضای باز و هم در خارج از این فضا بسیار صمیمی هستند. آنها پس از اینکه “دوستان” بسیار مورد توجه قرار گرفت – یک برنامه برای بسیاری از آمریکایی ها در شبهای پنجشنبه ، ترتیب دادند.

در فصول بعدی این سریال ، چندلر رابطه عاشقانه ای با مونیکا برقرار کرد. این شخصیت ها سرانجام ازدواج کردند ، دوقلوهایی را به فرزندی پذیرفتند و قصد داشتند به حومه شهر نقل مکان کنند زیرا سریال در ماه مه 2004 پس از یک دهه از پخش به پایان رسید.

 

>>>بیشتر بخوانید:

جنیفر آنیستون، راشل در مجموعه تلویزیونی فرندز!

متیو پری

اعتیاد و مشکلات جسمی

متیو پری سریال فرندز، از آنجا که از لطف بسیار مردم به دلیل حضور در سریال دوستان برخوردار بود، با اعتیاد به الکل و داروهای تجویزی مبارزه کرد. وی در سال 1997 به دلیل اعتیاد به داروی مسکن ویکودین رو آورد. و در سال 2001 دوره دوم ترک اعتیاد را به اتمام رساند. سال ها بعد ، پری به مردم گفت که در آن دوره “نمی تواند مصرف الکل و قرص ها را قطع کند”. در تابستان 2018 ، گزارش شد که این بازیگر با سوراخ شدن دستگاه گوارش (پارگی روده) به بیمارستان منتقل شده است.

روابط و زندگی شخصی

متیو پری با جولیا رابرتس، یاسمین بلیث و لورن گراهام رابطه داشته‌است. او از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ با لیزی کاپلان رابطه داشت. و از سال ۲۰۱۸ با مالی هرویتز در رابطه است و در سال ۲۰۲۰ از او خواستگاری کرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=432142
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.biography.com/actor/matthew-perry

ثبت نظر

-