سفید کردن پوست/این ماسک ها روی پوست معجزه میکند

  • کد خبر : 432027
  • 11 خرداد 1400 - 12:01
سفید کردن پوست/این ماسک ها روی پوست معجزه میکند

خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد. این جمله برای همه ما آشناست و می دانیم که همه انسان ها طالب زیبایی هستند مخصوصا خانم ها و همیشه به دنبال راه هایی میگردند که پوست خود را زیباتر بسازند.انواع ماسک های طبیعی روشن کننده پوست برای زیبایی پوست بسیار موثر هستند، همچنین این ماسک های روشن کننده پوست باعث شفافیت و سفیدی پوست می شود.

روشن شدن پوست صورت با ماسک هایی که در خانه تهیه می کنید

روشن شدن و یا سفید شدن پوست، روشی است که هدفش روشن کردن مناطق تیره پوست و یا به طور کلی کم رنگ شدن رنگ صورت است. معمولاً برای بهبود ظاهر لکه هایی مثل لک های مادرزادی، لکه های تیره، و آفتاب سوخته به کار می رود. در متن زیر و در ادامه بخش سلامت پوست و مو در نمناک برخی روش های طبیعی برای روشن کردن سریع پوست وجود دارد اما قبل از معرفی ماسک های روشن کننده اول بیایید ببینیم چه چیزی باعث تغییر رنگ پوست می شود؟

سفید کردن پوست

مهم ترین علت آن تولید بیش از حد رنگدانه است :

البته تولید بیش از حد رنگدانه طبیعی نیست و عوامل ویژه ای وجود دارند که می تواند باعث تولید زیادی رنگدانه شود. بیایید ببینیم آن ها چه هستند.هنگامی که در معرض آفتاب قرار می گیرید باعث می شود رنگ پوست تغییر کند:

خوب می دانیم که قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای پوست ما بسیار مضر است. با این حال، نوردهی ناکافی خورشید هم خوب نیست. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می تواند باعث تولید بیش از حد ملانین شود که معیاری برای حفاظت از پوست در برابر UV است. این می تواند به برنزه شدن، خال های قهوه ای، خال های پیری و غیره منجر شود.

چه دلایلی باعث تغییر رنگ پوست می شود؟

یک از دلایل آلودگی تغییر رنگ پوست:

از جمله بدترین دشمنان پوست ما آلودگی است. گاز و دیگر ذرات موجود در هوا می توانند به عمق پوست نفوذ کرده و به لک های قهوه ای، به ویژه بر روی صورت، تبدیل شوند.

مشکلات هورمونی یک از علت های تغییر رنگ پوست:

از دیگرعواملی که می تواند باعث تغییر در رنگ صورت شود، مسائل هورمونی است. یکی از این نمونه ها ملازما است که بسیاری از زنان باردار آن را تجربه می کنند. ناشی از تحریک هورمون ها است. افرادی که از وسایل پیش گیری از بارداری استفاده می کنند نیز می توانند ملازما را تجربه کنند و برخی اوقات لوازم آرایشی یا دارویی نیز می توانند مسئول این امر باشد.

التهاب رنگدانه ای یکی دیگر از دلایل تغییر رنگ پوست:

پس از هر گونه آسیب پوستی و یا بروز آکنه، رنگی بر روی پوست ایجاد می شود.

علت اصلی تغییر رنگ پوست؟

روند پیری دلیل تغییر رنگ پوست:این یک پدیده طبیعی است. همین طور که ما در حال افزایش سن هستیم، پوست شروع به رشد لکه های پیری و پوسته پوسته شدن می کند.

لیمو

بهترین ماسک ها، 24 ماسک گیاهی و خانگی با توانایی روشن کننده پوست

۱) لیمو:

یک عدد لیمو را بردارید و آب آن را بگیرید. 2 / 1 قاشق چای خوری آب مقطر را به آن اضافه کنید (برای پوست حساس) و آن را با پنبه به صورت تمیز خود بمالید. بعد از 10 تا 15 دقیقه آن را با آب معمولی بشویید و مرطوب کننده بزنید و از این ماسک روزانه استفاده کنید.

دومین روش:

شما می توانید 1 قاشق چای خوری آب لیمو و 2 قاشق چای خوری عسل را مخلوط کرده و روی صورت تمیز بزنید.

سومین روش:

می توانید خمیری را از یک قاشق چای خوری آب لیمو، 2 قاشق چای خوری خیار و یک قاشق چای خوری عسل تهیه کنید و آن را روی صورت بزنید .

میتوانید خیاری کوچک را بردارید و در مخلوط کن با آب لیمو مخلوط کنید و خمیر خوبی درست کنید.هر روز از این مخلوط استفاده کنید. خیار پوست آشفته را آرام می کند و منافذ را تمیز می کند و همچنین سلول های مرده را پاک می کند و پوست را نرم و شفاف می کند.

نکته طلایی:

لیمو می تواند پوست حساس را تحریک کند و می تواند در بریدگی یا زخم های باز احساس بدی ایجاد کند.

پاپایا

۲) پاپایا یک روشن کننده پوست:

پوست پاپایا را به یک خمیر نرم تبدیل کنید و روی پوست تمیز خود بمالید. بگذارید به مدت 20 دقیقه بماند و با آب معمولی بشورید و این کار را روزانه انجام دهید .

دومین روش:

می توانید، 1 قاشق چای خوری پاپایا را با 1/2 قاشق چای خوری آب لیمو تازه مخلوط کنید و به صورت تمیز خود بزنید. به مدت 20 دقیقه بماند و با آب معمولی بشویید.

سومین روش:

1 قاشق چای خوری پوست پاپایا را با 1 قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید. این ماسک را به مدت 20 دقیقه روی صورتتان نگه دارید و با آب معمولی تمیز کنید و این کار را روزانه انجام دهید.

ماسک زردچوبه

۳) زردچوبه برای روشن شدن پوست:

برای روشن شدن پوست، 1 قاشق چای خوری پودر زرد چوبه، یک قاشق چای خوری آب لیمو و یک قاشق چای خوری عسل را باهم مخلوط کنید، تا خمیری تهیه شوود.خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید و حدود 30 دقیقه صبر کنید.
می توانید یک قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و به صورت تمیز خود بمالید و بگذارید به مدت 30 دقیقه بماند و با آب معمولی بشویید.

۵) ماست برای روشن شدن پوست:

1 قاشق چای خوری ماست تازه و 1/2 قاشق چای خوری زرد چوبه را مخلوط کنید و به پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه بماند و با آب معمولی بشویید. هر روز از این روش استفاده کنید.

ماسک پرتقال

۶) پرتقال مناسب برای روشن شدن پوست:

پودر پوست پرتقال را با شیر مخلوط کنید و به صورت خمیر دراورید. این مخلوط را به صورت خود بمالید و بگذارید به مدت 30 دقیقه بماند و با آب معمولی بشویید و هر روز برای گرفتن نتیجه سریع از آن استفاده کنید یا می توانید شکر و پرتقال را به عنوان اسکراب پوست به کار ببرید تا پوستتان روشن شود.

۷) سیب زمینی یک روشن کننده پوست:

سیب زمینی را به تکه های کوچک تر تقسیم کنید. از طریق آب میوه گیری آبش را بگیرید. پوستش را نکنید.

حالا آب سیب زمینی را با چند قطره آبلیمو مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید. بعد از 20 دقیقه آن را بشویید. روزانه این کار را انجام دهید.با استفاده از سیب زمینی پوست خود را روشن کنید.

ماسک هویچ

۸) هویج:

یک هویج کوچک را به تکه های کوچک ببرید و یک خمیر نرم از آن تهیه کنید. سپس یک قاشق چای خوری ماست و چند قطره آبلیمو را به این خمیر اضافه کنید و به صورت تمیز خود بمالید. بعد از 20 دقیقه آن را بشورید.

۹) پودر شیر مناسب برای روشن کردن پوست:

یک قاشق چای خوری پودر شیر، 1 قاشق چای خوری آب لیمو و یک قاشق چای خوری عسل را مخلوط کنید و خمیری از آن درست کنید و آن را به صورت خود بمالید و اجازه دهید 30 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید. این کار را روزانه تکرار کنید.

۱۰) چوب صندل به عنوان یک روشن کننده پوست:

روشن شدن پوست با استفاده از پودر چوب صندل.یک قاشق چای خوری پودر چوب صندل را با گلاب مخلوط کرده و خمیری نرم درست کنید ؛ این را به صورت خود بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب بشویید.

گوجه فرنگی برای سفیدی پوست

۱۱) گوجه فرنگی برای روشن شدن پوست :

سفید کردن پوست، یک قاشق چای خوری آب گوجه فرنگی و یا پوره اش را به یک قاشق چای خوری شیر و 1 قاشق چاز خوری زردچوبه مخلوط کنید و به صورت خود برنید. بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس صورت را با آب بشویید.

۱۲) شکر :

اسکرابی را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون، 1 قاشق چای خوری آبلیمو و 2 قاشق چای خوری شکر درست کنید. خوب مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید. به آرامی پوست را با این اسکراب به مدت 3 تا 5 دقیقه ماساژ دهید، تا سلول های مرده پوست را از بین ببرید.

جو

۱۳) بلغور جو برای روشن کردن پوست:

۲ قاشق چای خوری بلغور جو را با چند قطره آب لیمو مخلوط کنید. شیر را به آن اضافه کنید تا خمیر نرمی تهیه شود و این خمیر را روی پوست خود بمالید. بگذارید حدود 20 دقیقه بماند. سپس آن را با آب بشویید.

۱۴) نعناع مناسب برای روشن شدن پوست :

یک قاشق چای خوری از خمیر نعناع را با یک قاشق چای خوری ماست ترکیب کنید و چند قطره آب لیمو را به آن اضافه کنید تا خمیر نرمی درست شود. سپس این خمیر را روی پوست خود بمالید. بگذارید حدود 20 دقیقه بماند و با آب بشویید.

 

۱۵) آرد:

سفید کردن پوست، آرد، ماست و زرد چوبه را به یک خمیر نرم تبدیل کنید و این خمیر را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید حدود 20 دقیقه بماند و سپس آن را با آب بشویید.

۱۶) خاک رس برای روشن کردن پوست:

برای سفید کردن پوست، خاک رس را با گلاب مخلوط کنید و این خمیر را بر روی پوست خود بزنید. بگذارید حدود 20 دقیقه بماند و سپس آن را با آب بشویید.

>>>بیشتر بخوانید:

رفع تیرگی پوست با چند ماسک خانگی، ساده

روشن کردن پوست

۱۷) آرد برنج:

سفید کردن پوست، یک قاشق چای خوری آرد برنج، یک قاشق چاز خوری ماست و یک قاشق چای خوری آب لیمو را با هم مخلوط کنید تا خمیر نرمی را شکل دهید. آن را به صورت تمیز خود بمالید و به آرامی پوستتان را به مدت 3 تا 5 دقیقه ماساژ دهید و سپس بگذارید به مدت 20 دقیقه روی صورتتان باشد. آن را با آب بشورید و مرطوب کننده روزانه خود را بزنید.هر روز این کار را تکرار کنید تا یک پوست صاف و شفاف داشته باشید.

۱۸) آناناس به عنوان روشن کننده پوست:

آناناس را به تکه های کوچک تقسیم کنید و یک خمیر نرمی از آن تهیه کنید. حالا کمی عسل به این خمیر اضافه کرده و به صورت خود بمالید. آن را به مدت 20 دقیقه نگه دارید و سپس آبکشی کنید. این کار روزانه را انجام دهید.

کیوی

۱۹) کیوی برای روشن شدن پوست:

کیوی را به پوره تبدیل کنید و یک قاشق چای خوری ماست و یک قاشق چای خوری عسل را با پوره کیوی مخلوط کنید تا خمیر خامه ای شکلی تهیه شود.این خمیر را روی پوست خود بمالید و بگذارید حدود 20 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

۲۰) سفیده تخم مرغ:

مشابه ماسکی که پیش از این در بخش سلامت پوست و مو در نمناک گفته شد یک عدد سفیده تخم مرغ را مخلوط کنید و چند لحظه ای بگذارید روی پوست بماند و بعد بشویید

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=432027
  • نویسنده : نرگس قوامی

ثبت نظر

  1. واقعا عالی و کاربردی. مرسیییی

-