رفع تیرگی پوست با چند ماسک خانگی، ساده

  • کد خبر : 402258
  • 08 فروردین 1400 - 9:06
رفع تیرگی پوست با چند ماسک خانگی، ساده

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که به خاطر تیرگی پوست خود ناراحت هستید و با خود تصور می کنید شاید دچار یک بیماری و یا عفونت پوستی هستید، اما نگران نباشید!این بیشتر به خاطر رنگ دانه هایی است که در پوست شما وجود دارد که تقریباً شایع می باشد و بیشتر افراد دارای این نوع رنگ دانه ها در پوست خود می باشند.
تیرگی پوست به عوامل مختلفی مثل ژنتیک، افزایش وزن، دیابت و یا افزایش سن و قرار گرفتن در مقابل نور خورشید نیز بستگی دارد. شما به راحتی می توانید رنگ پوست خود را روشن تر و شفاف تر کنید و از داشتن پوستی شفاف و لطیف لذت ببرید. می توانید با استفاده از ماسک های گیاهی رنگ پوست خود را سفید نمایید.

قسمت هایی از پوست که همیشه دوست داریم سفید باشد دست و پا است ما با استفاده از چند ماسک خانگی می توانیم پاها و دست های خود را سفید و جوان کنیم.

رفع تیرگی پوست با ماسک خانگی:

رفع تیرگی پوست

۱) با استفاده از لیمو شما به راحتی می توانید این کار را انجام دهید یک لیمو را برش داده و کمی شکر روی آن بزنید و بعد اسکراب کنید سلول های مرده پوست از بین می‌روند و پس از ۱۰ دقیقه شما می‌توانید آن را بشویید. در هفته یک بار این کار را انجام دهید همچنین می توانید به مقدار مساوی از عسل و آب لیمو استفاده کنید و روی دست ها و پاهای خود بزنید و یک ربع زمان بدهید و بعد شست و شو دهید. شما برای دوبار در هفته این کار را می توانید انجام دهید البته بعد از استفاده از این ماسک می توانید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست شما خشک نشود.

ماست

۲) می توانید از ماست استفاده کنید؛ تقریباً در همه خانه‌ها ماست به راحتی پیدا می شود و روی قسمت های تیره پوست خود بزنید و ماساژ دهید بگذارید تا یک ربع بماند بعد آن را با آب ولرم بشویید. در روز دوبار این کار را انجام دهید تا پوست شما بهتر شود همچنین می توانید از مخلوط مساوی ماست و گلاب استفاده کنید بعد مقدار کمی گلیسیرین سبزیجات به آن زده و دست ها و پاهای خود را با این مخلوط ماساژ دهید و اجازه دهید تا تمام شب روی پوست شما بماند و پوست شما استراحت کند و صبح که شد با آب سرد بشویید.
در روز یک بار این کار را انجام دهید.

رفع تیرگی پوست

۳) می توانید از برنج استفاده کنید یک پیمانه برنج خام را به خوبی آسیاب کنید تا پودری نرم به دست آید و بعد با مقدار شیر مخلوط کنید تا یک خمیر نرم به دست آید می ‌توانید مقداری زردچوبه نیز به آن بزنید و بعد روی قسمت های تیره پوست بمالید و نیم ساعت زمان بدهید و با آب ولرم بشویید. این کار را می توانید در هفته سه بار انجام دهید شما همچنین می توانید قبل از پخت برنج یک دو فنجان از برنج را آبش رو بگیرید و در آب آن دست و پا های خود را قرار دهید تا خیس شود بعد از ده دقیقه بشویید، این روش را یک بار در روز می توانید انجام دهید. این ماسک می تواند به خوبی دست و پای شما را سفید کند و جوانی و شادابی را به پوست شما هدیه دهد.

>>>بیشتر بخوانید:

معجزه جوش شیرین در سفید کردن دست و پا!!

ماسک برنج بهترین ماسکی است که شما می توانید برای رفع تیرگی پوست از آن استفاده کنید.

رفع تیرگی پوست با ماسک گوجه

۴) شما می توانید برای رفع تیرگی پوست از گوجه فرنگی استفاده کنید؛ به این روش که قطعه ای از گوجه فرنگی را برش داده و روی پوست خود بمالید و صبر کنید تا خشک شود و با آب بشویید. شما این کار را قبل از دوش گرفتن می توانید انجام دهید همچنین می توانید مقداری آب گوجه را با آب لیمو مخلوط کرده و روی پوست قرار دهید و یک روز زمان دهید و بعد بشویید این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

رفع تیرگی پوست

۴) از زردچوبه استفاده کنید؛ می‌توانید دو قاشق زردچوبه را با ماست مخلوط کرده و به قسمت های تیره بدن خود بزنید، ۲۰ دقیقه زمان دهید و بعد با آب ولرم بشویید این کار را دو بار در روز انجام دهید همچنین می توانید از پودر زردچوبه و روغن زیتون به نسبت مساوی استفاده کرده و یک خمیر به دست آورید و روی دست و پای خود قرار دهید و پس از ۱۰ دقیقه بشویید، سه بار در هفته این کار را انجام دهید.

۵) از پودر زردچوبه و آرد نخودچی به نسبت ۴ و ۲ استفاده کنید و آب لیمو نیز به آن اضافه کنید مخلوط کرده تا یک خمیر خوب بدست آورید بعد می توانید کمی آب هم به آن اضافه کنید البته در صورت نیاز و به قسمتهایی از پوست که تیره است بزنید.

۵) از ماسک پوستی نیز می‌توانید استفاده کنید ماسک خشک شده را بتراشید و آن را روی قسمت های تیره پوست بمالید و بعد با آب ولرم بشویید.

لیمو وعسل

۶) شما می توانید یک قاشق آبلیمو را با یک قاشق عسل به نسبت مساوی مخلوط کرده و روی دست ها و پاهای خود بزنید و نیم ساعت زمان دهید و بعد بشویید سه بار در هفته کار را می توانید انجام دهید.

جدا از دست ها و پاها و قسمت های تیره پوست، شما می توانید زیر بغل خود را سفید کنید؛ به این گونه که سیب زمینی را برش داده بر روی این قسمت ها بمالید و یا رنده کنید آب آن را گرفته و زیر بغل بمالید و ۱۰ دقیقه زمان دهید تا تیرگی پوست از بین برود و بعد با آب ولرم بشویید.

آرد نخود چی
۹) شما می توانید برای روشن کردن زیر بغل از لیمو استفاده کنید. لیمو یک سفید کننده عالی و طبیعی محسوب می‌شود و به مرور زمان پوست شما را روشن خواهد کرد بعد از حمام کردن کمی مرطوب کننده زیر بغل بزنید تا چند روز از مام استفاده نکنید.

۱۰) شما برای تهیه ماسک لیمو می توانید یک مشت آرد نخودچی را با کمی ماست و لیمو و کمی زردچوبه مخلوط کنید و به پوست زیر بغل خود بمالید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند و بعد بشویید.

ماسک زعفران

۱۱) برای رفع تیرگی پوست از ماسک زعفران استفاده کنید؛
شما می‌توانید به نسبت مساوی زعفران و شیر و خامه را مخلوط کنید و تاثیر آن را بعد از چند روز ببینید به این ترتیب که مقدار کمی زعفران با دو قاشق شیر یا ماست یا خامه مخلوط کنید و قبل از خواب زیر بغل خود بزنید و بگذارید تا صبح بماند این مخلوط هم پوست زیر بغل شما را سفید می کند و هم باعث از بین رفتن بوی عرق می شود.

رفع تیرگی پوست

۱۲) شما می‌توانید از ماسک خیار استفاده کنید، آب خیار روی پوست خود یعنی زیر بغل بزنید وقتی خشک شد بشویید.
آب خیار را نیز می‌توانید با زردچوبه مخلوط کرده و بعد از یک ربع بشوید.

۱۳) از جوش شیرین استفاده کنید؛ شما می توانید جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و خمیر را به دست آورید و یک لایه نازک از آن را زیر بغل خود بزنید بعد از خشک شدن بشویید، هفته ای چند بار این کار را تکرار کنید.

گلاب

۱۳) از ماسک گلاب استفاده کنید؛ آسیاب شده چوب صندل و چند قطره گلاب را با هم مخلوط کرده تا خمیر نرمی به دست آید و زیر بغل خود بزنید و بگذارید خشک شود.

۱۴) از ماسک آرد نخود و ماست استفاده کنید؛ مخلوط کرده و زیر بغل بزنید اگر بگذارید تمام شب روی پوستتان بماند بهتر است در صورتیکه دوست داشتید نتیجه بهتری به دست آورید کمی آب لیمو به آن اضافه کنید.

۱۵) برای سفید کردن گردن و کشاله ران نیز می توانید از برخی از ماسک ها استفاده کنید؛ شما می توانید نصف قاشق پودر بادام و یک قاشق پودر شیر و عسل را مخلوط کرده و پشت گردن و کناره‌های آن بزنید و نیم ساعت بعد بشویید دو بار در هفته کار کافی است همچنین شما می‌توانید روغن بادام را نیز گرم کنید و موقع استفاده روی گردن خود ماساژ دهید در ماه چند بار این کار را انجام دهید. این روغن می تواند یک مرطوب کننده طبیعی باشد و باعث سفیدی و درخشندگی پوست شما شود.
شما می توانید به مدت چند شب بادام ها را در آب خیس کنید و روی گردن بمالید تا چند دقیقه ماساژ دهید.

۱۶) از گردو استفاده کنید.
مقداری گردو پودر کنید و در ماست مخلوط کنید و در قسمت هایی از گردن که تیره است بمالید و بعد از چند دقیقه که خشک شد با آب ولرم یا با گلاب بشویید. آب خیار را با آب لیمو مخلوط کرده و با پنبه روی گردن بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه بشویید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=402258
  • نویسنده : نرگس قوامی

برچسب ها

ثبت نظر

دیدگاهها بسته است.

-