معرفی خوشمزه ترین ترشی های هندی که دهانتان را آب می اندازد

  • کد خبر : 431347
  • 08 خرداد 1400 - 9:06
معرفی خوشمزه ترین ترشی های هندی که دهانتان را آب می اندازد

هیچ وعده غذایی هندی بدون مقداری ترشی خوشمزه که در کنار کمی نمک روی برگ موز معمولی هند جنوبی کامل نمی‌شود. در اینجا انواع بیشتری از ترشی های هندی که باعث می‌شود دهانتان آب بیفتد برایتان معرفی می‌کنیم.

 

 

 لیمو ترش

ترشی لیمو

ترش بودن لیمو در سراسر دهان پخش می‌شود دقیقا همان چیزی است که می‌خواهید با کشک شیرین و برنج سفید تجربه کنید. این باعث می شود تا انتهای بشقاب غذای خود، احساس رضایت داشته باشید! برای طرز تهیه این ترشی، تمام آنچه که شما نیاز دارید شامل لیموهای خرد شده، زردچوبه، نمک‌های کریستال است. مطمئناً از این ترشی خوشمزه لذت خواهید برد!

ترشی انبه

ترشی انبه خام

برخلاف ترشی های آماده انبه در کوزه های پلاستیکی، ترشی های انبه خام تازه درست شده، ارزش انتظار برای فصل انبه را دارند. شما می‌خواهید که فقط انگشتان خود را لیس بزنید چون که بسیار خوشمزه هستند. وقتی انبه های خام را با نمک و پودر زردچوبه مخلوط می‌کنید، طعمی فوق‌العاده خواهند داشت و بخصوص اگر بگذارید دو سه روز جا بیفتد.

 هویج در شیشه

ترشی هویج

ترشی ها معمولاً ایده غذای پر ادویه همراه با غذای اصلی محسوب می‌شود. از آنجا که هویج معمولاً سبزیجات شیرین یا نه چندان شیرینی بوده، خاصیت ترشی هویج در تهیه آن نهفته است. یک ترشی هویج معمولی به سبک آندرا، ادویه ای، و گرم است که همراه با آب لیمو طعمی عالی به همراه دارد.

ترشی پیاز

ترشی پیاز

این ترشی بیشتر به صورت روزانه در آشپزخانه‌های هند ساخته می‌شود. معمولاً همراه با غذای اصلی به عنوان سالاد استفاده می‌شود. طعم تلخ پیاز همراه با ترش بودن لیمو، ادویه پودر چیلی، درمانی برای تقویت چشایی شماست.

ترشی گوجه

ترشی گوجه فرنگی

گوجه فرنگی رسیده به طور عمده به همراه پودر خردل درست می‌شود و ماسالاهای هندی دقیقا همان طمعی را می‌دهد که یک هندی می خواهد تجربه کند. ترشی گوجه فرنگی همیشه یک بازار تجاری عالی برای شرکت‌های به وجود می‌آورد.

انواع ترشی

ترشی هندی

عمدتا مادران هندی می‌خواهند بچه‌هایشان با خوردن تمام سبزیجات داخل بشقاب غذای خود سالم باشند. ترشی هندی چیزی نیست جز انواع مختلف سبزیجات که با هم یک ظرف سبزیجات معطر درست می‌کنند. مانند کلم، فلفل دلمه ای، خیار، قارچ، بادمجان به همراه پودر چیلی و زردچوبه.

ترشی خیار

ترشی خیار بیشتر در کشورهای غربی مشهور است. چیزی نیست جر ترشی خیاری که برای مدت زمان مشخصی در سرکه نگهداری می‌شود. این بیشتر غذایی است که وقتی خسته می‌شوید به طور معمول می خورید! و طعم بسیار خوبی دارد.

سیر ترشی

ترشی سیر

طبق گفته‌های علمی، سیر به دلیل داشتن ترکیبی به نام آلیسین، خواص دارویی خوبی دارد. و ترشی سیر در گذشته یکی از قدیمی ترین ترشی ها بوده است. به همین دلیل است که نیاکان ما بسیار سالم و قوی بودند.

ترشی فلفل سبز

این ترشی کاملاً گرم و تند، برای کسانی که عاشق مواد غذایی تند هستند مناسب است. بیشتر به همراه برنج ساده استفاده می‌شود.

Pickled/تربچه

ترشی تربچه

این ترشی معمولاً حدود 3 تا 4 روز باید با با سرکه، نمک و عسل مخلوط شود و بهترین وعده برای صرف غذا است. و همچنین طعمی عالی دارد.

ترشی کدو تلخ

همان طور که همه ما خوردن این سبزی را ترجیح نمی‌دهیم، این ترشی بیشترین کاربرد را در زمینه پزشکی دارد و هم به عنوان تنوع غذایی معروف است. مطمئناً تلخ است اما وقتی همراه با برنج سفید و کشک باشد طعم بهتری دارد. بیشتر ما دوست نداریم، اما باید اعتراف کنیم که یکی از موارد مورد علاقه مادربزرگ‌های ماست!

ترشی فلفل

ترشی فلفل قرمز شیرین

هرگز نمی‌توان به چیز شیرین با فلفل قرمز فکر کرد اما آشپزخانه هندی می‌تواند این شگفتی را ایجاد کند. بله، درست شنیدین! فلفل قرمز با نان‌های داغ، کمی ادویه و روغن بسیار کم می‌تواند احساس شگفت انگیزی در شما ایجاد کنند. حتما امتحان کنید و طعم فوق العاده آن را تجربه کنید.

ترشی چغندر

خیلی معروف نیست، این سبزی معطر که خون شما را تصفیه می‌کند، می‌تواند یک ترشی عالی در کنار بشقاب غذای شما باشد. قطعاً، رنگ فوق العاده ای دارد، و شما نمی‌توانید از خوردن این ترشی چشم پوشی کنید.

>>>بیشتر بخوانید:

ترشی فوری چگونه درست می‌شود؟

فلفل دلمه

ترشی فلفل دلمه ای

با دیدن ترشی های فلفل دلمه ای قرمز ، زرد و سبز، نمی‌توانید جلوی خودتان را بگیرید که از خوردن آن‌ها منصرف شوید. این ترشی ها همراه با روغن خردل، بی نظیر هستند.

ترشی گل کلم

این ترشی معمولاً همراه با انبه خام یا هویج درست می‌شود و به همین دلیل ترد است. این ممکن است واقعاً برای همه قابل توجه نباشد، اما مطمئناً خوشمزه است!

Pickled fish

ترشی ماهی

همان طور که از نامش پیداست با استفاده از انواع ماهی‌های مختلف درست می‌شود. این ترشی برای مسافرانی که از مناطق ساحلی هند مانند کرالا، تامیل نادو و آندرا پرادش که این ترشیجات در خانواده آن‌ها یافت می‌شود، غذایی ضروری است. این ترشی معمولاً با سرخ كردن تكه های كوچك ماهی درست شده و سپس با رب، سیر، زنجبیل و سایر ادویه‌ها مخلوط می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=431347
  • نویسنده : مهدیه خیابانی
  • منبع : crazymasalafood.com

ثبت نظر

-