سکس دردناک/عواملی که باعث می شود رابطه جنسی دردناک داشته باشید!

  • کد خبر : 431109
  • 06 خرداد 1400 - 20:09
سکس دردناک/عواملی که باعث می شود رابطه جنسی دردناک داشته باشید!

نیوز: قرار است سکس کاملاً لذت بخش باشد. اما متأسفانه، رابطه جنسی دردناک موضوعی است که بسیاری از زنان و دختران جوان، همچنان با آن دست و پنجه نرم می کنند. سکس دردناک، می تواند در اثر حساسیت بیش از حد اعصاب ظریف ناحیه پرینه و مدخل واژن باشد که باعث ایجاد مقاربت دردناک در شروع نزدیکی و هنگام ورود آلت مردانه به واژن باشد. در صورت داشتن درد حین رابطه جنسی، حتما از یک متخصص کمک بخواهید.

جون گوپتا ، مدیر استانداردهای پزشکی در فدراسیون برنامه ریزی والدین آمریکا ، گفت: “قرار نیست رابطه جنسی دردناک باشد ، اما رابطه جنسی دردناک بسیار رایج است.” طبق گفته کالج زنان و زایمان آمریکا ، از هر 4 زن تقریباً 3 نفر از آن ها در یک دوره از زندگی خود رابطه جنسی دردناکی را تجربه می کنند – که از نظر فنی دیسپارونیا نامیده می شود ، و حتی ممکن است این تعداد به دلیل گزارش ندادن بیشتر باشد.

مقاربت دردناک

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در پزشکی ویل کورنل به او گفت: “رابطه جنسی دردناک اغلب گزارش نمی شود ، چون فکر می کنم بسیاری از زنان تصور می کنند که این طبیعی است یا از گفتگو با همسر یا ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی خود خجالت می کشند.”

اما صرفاً رایج بودن این بدان معنا نیست که موضوعی نیست که باید با آن برخورد شود. درد گاه به گاه به دلایل زیادی اتفاق می افتد ، بسیاری از آنها ممکن است بیش از هر چیز مربوط به مسائل جسمی به احساس شما در طول رابطه جنسی مربوط باشد. اما بسیاری از دلایل جسمی نیز وجود دارد.

سکس دردناک

سکس دردناک ( رابطه جنسی دردناک)

اگر دردی که در حین رابطه جنسی احساس کرده اید خیلی کم اتفاق می افتد، یا اتفاقی است که فقط در صورت استرس شدید یا فقط در صورت احساس بد نسبت به بدن رخ می دهد ، احتمالاً نیازی به مراجعه به پزشک ندارید. اما اگر به طور مداوم در هنگام رابطه جنسی احساس درد می کنید ، از داشتن رابطه جنسی می ترسید زیرا نگران درد هستید ، یا همیشه در پوزیشن های خاص جنسی یا در دوره قاعدگی خود درد دارید ، این ممکن است نشانه ای از دلایل فیزیکی باشد. در این مواقع پزشک می تواند به شما کمک کند.

سکس دردناک، hard fucking

پزشکان متخصص در بهداشت زنان، رابطه جنسی دردناک را به دو روش طبقه بندی می کنند: درد هنگام دخول یا درد عمقی لگن – و هر دو می توانند به دلایل مختلفی ایجاد شوند. در اینجا آنچه شما باید بدانید، به گفته کارشناسان آورده شده است.

خشکی واژن و سکس دردناک

یکی از دلایلی که ممکن است وقتی همسرتان آلت تناسلی ، انگشتان یا اسباب بازی های جنسی را به واژن  فرومی کند احساس درد می کنید این است که به اندازه کافی روان کننده طبیعی یا مصنوعی وجود ندارد. به چندین دلیل واژن خشک می شود ، اگرچه یکی از رایج ترین موارد یائسگی است. نیکول بولاک ، در تگزاس می گوید: “وقتی کسی یائسه می شود ، بافت واژن نازک و حساس می شود ، لابیا از نظر اندازه کاهش می یابد ، واژن احساس سفتی و خشکی می کند.” ” و در این زمان دخول بسیار دردآور خواهد بود.”

خشکی واژن و رابطه جنسی دردناک

دلایل دیگری که ممکن است کسی احساس خشکی واژن کند این است که شاید به تازگی داروهای جدید برای کنترل بارداری استفاده می کند که بر میزان استروژن بدن تأثیر می گذارد یا شاید زمانی اتفاق بیفتد که زنی شیرده است و یا به دلیل بیماری هایی داروهای خاصی مصرف می کند.

نقش عفونت در رابطه جنسی دردناک

به گفته دکتر گوپتا ، عفونت های مخمر ، واژینوز باکتریایی ، عفونت ادراری و عفونت های مقاربتی از مهمترین دلایل درد در هنگام رابطه جنسی هستند. عفونت ها به طور معمول باعث ایجاد تورم و التهاب در واژن می شوند ، که می تواند رابطه جنسی را بسیار ناخوشایند کند. اگر ترشحات عجیب واژینالی دارید ؛ یا ناحیه تناسلیتان متورم است و دائم احساس خارش می کنید می تواند نشانه عفونت باشد.عفونت های واژن معمولاً با داروهای بدون نسخه یا آنتی بیوتیک تجویز شده توسط پزشک قابل درمان هستند.

مشکلات پوستی

سکس دردناک، برخی از دردهایی که در حین رابطه جنسی احساس می شود می تواند به دلیل اگزما، بیماری های لیکن پلان یا لیکن اسکلروسوس و دیگر اختلالات پوستی در ناحیه واژن باشد. پوشیدن لباس زیرهای تنگ و پلاستیکی، مواد شوینده یا محصولات بهداشتی نیز می تواند یکی از دلایل احساس درد در هنگام سکس باشد.

واژینیسموس

واژینیسموس

واژینیسموس بیماری نادری است که باعث جمع شدن و سفت شدن عضلات واژن می شود ، به ویژه هنگامی که کسی سعی می کند از هر چیزی برای دخول استفاده کند- آلت تناسلی ، اسباب بازی جنسی یا حتی تامپون. دکتر مینکین می گوید ، گاهی اوقات ، اسپاسم عضلات مشخصه واژینیسموس می تواند به سو استفاده جنسی یا ضربه یا احساساتی در حین رابطه جنسی مانند ترس و شرم مربوط باشد. اما در مواقع دیگر ، واژینیسموس حتی بدون آسیب قبلی یا بعد از گذراندن آسیب در درمان اتفاق می افتد.

وولودینیا

سکس دردناک، تحریک و حساسیت بیش از حد اعصاب ظریف ناحیه پرینه و مدخل واژن که باعث ایجاد مقاربت دردناک در ابتدای نزدیکی و هنگام ورود به واژن می شود.

>>>بیشتر بخوانید:

سکس خشن چیست؟ آیا یک نوع بیماری است؟

 

تب خال تناسلی

زگیل و تب خال تناسلی

ضایعات فعال تب خال تناسلی که بصورت تاولهای آبکی ریز و گاها بصورت جوشهای چرکی در ناحیه تناسلی و اطراف واژن و مقعد بروز می کنند ، باعث رابطه جنسی و سکس دردناک می شوند. ضایعات زگیل تناسلی هم در صورت تعداد زیاد در مدخل واژن ممکن است ایجاد درد در رابطه زناشویی کنند.

بیماری هایی که منجر به احساس درد در هنگام مقاربت جنسی می شود.برخی از بیماری ها و اختلالاتی که زنان با آن مواجه هستند می تواند موجب بروز درد برای زنان باشد.این بیماری ها عبارتند از:

  • سیستیت یا التهاب دیوارۀ مثانه به دلیل عفونت های باکتریایی
  • اندومتریوز
  • فیبروئید
  • درد مزمن مثانه
  • سندرم روده تحریک پذیر
  • کیست تخمدان
  • بیماری های التهابی ناحیه لگن
  • پرولاپس رحم

درد عمیق در لگن هنگام دخول

درد عمیق در لگن هنگام دخول

سکس دردناک، در برخی از خانم‌ها درد عمیق هنگام نزدیکی در لگن احساس می‌شود. این درد ناشی از آسیب و چسبندگی رباط‌هایی است که رحم را احاطه کرده‌اند. آسیب به رباط‌های رحمی معمولا در اثر سوء مدیریت زایمان، سقط جنین، جراحی لگن، تجاوز، رابطه جنسی خشن، عفونت‌های آمیزشی، التهاب لگن، اندومتریوز، کیست یا تومور تخمدان ایجاد می‌شود.

تورم لابیا بعد از رابطه جنسی

تورم و سوزش در ناحیه لابیا بعد از رابطه جنسی، اغلب نگران کننده نیست، از این گذشته به طور طبیعی پس از تحریک و برانگیختگی جریان خون به سمت واژن زیاد شده و سبب تورم میشود. اما اگر علاوه بر التهاب، درد هم وجود دارد ممکن است به علت اصطکاک و فشار حین رابطه جنسی، بافت تحریک شده باشد. این درد و تورم ظرف چند ساعت یا چند روز از بین می رود.

تورم لابیا

در صورت داشتن درد حین رابطه جنسی، حتما از یک متخصص کمک بخواهید. اگر علت درد در رابطه جنسی، اندومتریوز یا کیست تخمدان باشد، جراحی ضرورت دارد. انجام تمرینات تقویت کف لگن (کگل)، نیز در کاهش درد بسیار موثر است.

درد ناشی از تجربه‌های تلخ گذشته یا عوامل عاطفی نیازمند مشاوره با یک درمانگر جنسی است. به خاطر داشته باشید که در فرایند درمان باید صبور باشید و برای درمان وقت صرف کنید. رابطه جنسی باید توام با لذت و آرامش باشد نه درد و احساس ناراحتی.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=431109
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.health.com/sex/painful-sex

ثبت نظر

-