رژیم های درمانی/پیشنهاد ما به شما که به سلامتی خود اهمیت میدهید

  • کد خبر : 431100
  • 06 خرداد 1400 - 10:09
رژیم های درمانی/پیشنهاد ما به شما که به سلامتی خود اهمیت میدهید

رژیم درمانی در واقع شامل مواردی همچون اصلاح رژیم غذایی و تغییر در فعالیت های بدنی و رفتار درمانی می باشد.یک رژیم غذایی مناسب باید حاوی املاح معدنی ، ویتامین ها و پروتئین ها باشد چرا که هر یک از این مواد دارای خواص و ویژگی های خاصی برای بدن می باشد.

رژیم آش آبغوره

خواص درمانی:

اسیدی کننده خون، پاکسازی اخلاط چهارگانه از بدن خصوصا صفرا با سرعت زیااد، تعدیل مزاج، خونسازی و تحریک مغز استخوان جهت تقویت گلبول های خونی، درمان دیابت، لاغر کردن افراد چاق، استراحت دادن به کبد و سایر دستگاه های دفعی بدن از فعالیت زیاده از حد گذشته. پاکسازی سموم دارویی از بدن، نظیر قرص های جلوگیری، هورمونی، اعصاب و…

در اصل یک نوع روزه غذایی برای بدن محسوب می شود.

رژیم درمانی/آش آبغوره

دستور العمل رژیم:

بیمار به مدت 14 روز متوالی، روزانه فقط آش رقیق میل کند نه غذای دیگر، بدین صورت که به دلخواه یک یا تعداد متنوعی از آش ها را تهیه کرده و با هر وعده آن یک قاشق غذاخوری آبغوره مخلوط نموده و میل کند. نوع آش اهمیت چندانی ندارد ولی ترجیحا آش جو از همه انواع آن بهتر است( مثل آش ماش، آش برنج، آش ارزان و آش دوغ)، این آش ها نباید گوشت، پیاز داغ و سرخ کردنی داشته باشند. در بین حبوبات استفاده از نخود اشکالی ندارد. لوبیا عدس و کشک به مقدار خیلی کم مصرف شود.

ریختن آلو، سبزیجات، هویچ، سیب زمینی ، گوجه فرنگی، در آش اشکالی ندارد اما نان نباید همراه آش مزبور میل شود و رشته هم رژیم را به هم می زند.

در طول 14 روز خوردن میوه، چای و سایر خوراکی ها و کشیدن سیگار ممنوع بوده و تنها خوردنی مجاز همراه آش، آب و عسل و گاهاً یک زرده تخم مرغ نیم عسلی می باشد.

به دلیل سرد بودن مزاج آنها، در صورت احساس دل درد  نفخ می توانید همراه آش، کمی هم عسل یا زیره میل کنید.

چون این رژیم در بیماران دیابتی گرم مزاج، کاربرد زیادی دارد (مثل کم کردن نجومی قند خون، درمان فوری زخم های دیابتی و…) لذا در صورت گرفتن رژیم، در بیماران دیابتی بایستی علاوه بر کم کردن مصرف دوز انسولین(زیر نظر پزشک) روزانه و به طور مرتب قند ناشتا و دوساعته  خون کنترل شود تا دچار افت سریع قند خون نگردید.

با این رژیم سموم بدن شما به این ترتیب ازبین خواهد رفت:

خلط دم: 3 روزه

خلط صفرا:6 روزه

خلط بلغم:9 روزه

خلط سودا:14 روزه

حداکثر مقدار مجاز آش برای هر روز 3 بشقاب میباشد.

اگر سابقه خونریزی دارید از گرفتن رژیم  پرهیز کنید.

سوپ گشنیز

رژیم سوپ گشنیز

خواص درمانی:

خواص درمانی مشابه خواص  آش آبغوره ذکر شده در بالا می باشد:

درمان مرض قند، شست و شوی کلیه و مجاری ادرار، رفع اگزما، پاکسازی اخلاط چهار گانه و….

دستور سوپ گشنیز

مواد لازم: 200

گرم اسفناج

150 گرم نخود

750 گرم سبزی گشنیز

یک چهارم پیمانه برنج

دو قاشق عدس

یک پنجم قاشق غذاخوری سبوس گندم

200 گرم آلو بخارا

500 گرم گوشت گوسفند ماهیچه

طرز تهیه:

نخود را از شب قبل خیس کرده، خوب بپزید و سبوس گندم و برنج را شسته و اضافه کنید و بگذارید خوب بپزد، گشنیز، جعفری و هم چنین گوشت پخته شده را اضافه کرده و وقتی آش خوب جا افتاد آلوی 2-3 ساعت خیس شده را اضافه نمایید.

هویچ، جو و پیاز را هم می توان اضافه نمود.

روش استفاده :

به مدت 14 روز به جای تمام وعده های غذایی از سوپ گشنیز استفاده شود.

به مدت طولانی روزی یک وعده از سوپ گشنیز میل شود.

شیر وعسل

رژیم شیر و عسل

خواص درمانی:

تعدیل کننده خون، تعدیل مزاج، تحریک سیستم ایمنی، اثرات آنتی اکسیدان و ضد سرطانی، کمک به ترمیم شکستگی استخوان و پارگی بافتی، مقابله با انواع عفونت های قارچی، درمان زخم معده، دیابت، آسم، پروستات، کم خونی و ضعف ناشی از بارداری، بیماری های سیستم عصبی مثل ام اس، پارکینسون، آلزایمر و صرع. پاکسازی سموم داروی از بدن.

این رژیم معمولا به مدت سه تا هفت روز درهرماه لازم است گرفته شود، شیر به تنهایی مزاج سرد دارد ولی همراه با عسل، سردی آن گرفته می شود. مهم ترین خاصیت مزاجی آن به ترتیب: تخلیه سموم صفرا، سودا بلغم و دم می باشد. اهمیت این رژیم، کوتاه بودن دوره آن می باشد و جنبه تقویتی داشته و غذائی ساده هضم است.

دستور العمل رژیم:

روزانه 4 تا 6 لیوان شیر گرم به همراه هر وعده یک قاشق مربا خوری عسل به عنوان صبحانه، نهار و شام و غیره مصرف شود. در حین 3 تا 7 روز رژیم مزبور جز آب خوردن معمولی هیچ غذا، چای یا میوه دیگری میل نکنید و از کشیدن سیگار پرهیز کنید.

به منظور درمان نازایی، زن و مرد هر دو از روز پنجم پریود به مدت هفت روز به طور همزمان شروع به گرفتن رژیم شیر و عسل بنمایند و در این فاصله مرد روزی سه قاشق مربا خوری دوسین(ترکیب آن 3 واحد عسل و 1 واحد سایه نیم کوب است، بعد از پودر کردن سیاه دانه با عسل مخلوط شود) و زن روزی سه استکان عرق رازیانه نیز میل کند و غذای کمکی آنان هردو روز یک بار یک زرده نیم عسلی تخم مرغ می باشد. این کار بایستی هر ماه تا به دست آوردن نتیجه مطلوب تکرار و تداوم یابد. از رژیم شیر و عسل در حجم وسیع برای درمان بواسیر، زخم معده و نازایی استفاده می شود.

رژیم درمانی/زیتون وانجیر

رژیم انجیر و زیتون

خواص درمانی:

از این رژیم جهت پاکسازی جسم و روح خود استفاده کنید و هم چنین انجام این رژیم می تواند باعث تنظیم وزن، درمان چاقی و لاغری، درمان شکستگی استخوان، امراض استخوانی دیگر نظیر: آرتروز، پوکی استخوان، نرمی استخوان، سرو صداهای مفصلی، کمر درد، پا درد و… تقویت میل جنسی، تقویت اسپرم ها، درمان نازایی، پاکسازی روده ها و… گردد.

دستورالعمل رژیم:

به مدت 14 روز متوالی هر روز 21 عدد انجیر خشک و 21 عدد زیتون خیس خورده در سرکه یا آبلیمو را در وعده های مختلف 3 تا 6 گانه به هر صورت دلخواه میل کنید و در این فاصله از خوردن سایر غذاها، کشیدن سیگار، مصرف چای و میوه ها پرهیز نموده و تنها خوردنی مجاز آب معمولی می باشد. زیتون ها نباید شور باشند.

>>>بیشتر بخوانید:

رژیم غذایی مدیترانه ای/جلوگیری از حملات قلبی ، سکته ی مغزی ، دیابت و مرگ زودرس

رژیم درمانی/سیر وآبلیمو

دستور سیر و لیمو ترش

اگر دچار رسوب گرفتگی در داخل رگ های بدن شده اید، نیازی به عمل قلب باز وجود ندارد، زیرا فقط با انجام دستور زیر گرفتگی رگ ها پس از این شما را آزار نخواهد داد؛ فقط کافی است روزی نصف استکان از این شربت غلیظ و طبیعی را میل نمایید،تا به طور کلی بیماری درمان شود.

طرز تهیه:

تعداد 30 حبه سیر را پوست گرفته، با 5 عدد لیموترش متوسط همراه با پوست که قبلاً هسته های آن را درآورده اید، در همزن برقی بریزید، پس از آن که همۀ محتویات در همزن برقی له شد، آن را با یک لیتر آب و یک لیوان عرق نعناع مخلوط نموده و کمی بجوشانید و در آخر چهار قاشق عسل را به آن اضافه کرده تا کمی دم بکشد؛ پس از سرد شدن، آن را از صافی رد نموده و عصاره صاف شده را با نصف قاشق چای خوری زعفران حل شده درآب گرم، داخل یک شیشه ریخته و در یخچال نگه داری کنید.

کسانی که رماتیسم، ام اس یا طبع سرد داشته و یا این که از خوردن ترشی جات مثل لیمو ترش، افت فشار خون پیدا می کنند بایستی به تناسب حال خود از تعداد لیمو ترش کمتری استفاده نمایند.

رماتیسم

طریقه مصرف:

همان طورکه قبلا نیز گفته شد، روزانه فقط نصف استکان متوسط از این مایع را بعد از ناهار یا شام میل نمایید. پس از سپری شدن سه هفته از مصرف مداوم این عصارۀ طبیعی، احساس شادابی و جوانی در سراسر وجودتان تقویت خواهد شد و بدین ترتیب تعداد زیادی از گرفتگی های عروق بدن و سایر عارض آن به عنوان مثال: دید کم، سنگینی گوش و عروق واریسی شما به حالت عادی باز خواهد گشت.

پس از مصرف یک دوره سه هفته ای از عصارۀ فوق، بایستی هفت روز از خوردن آن امتناع کرده و سپس دومین دورۀ مصرف سه هفته ای را به همان شکل قبلی اجرا کنید.

این دورۀ درمان سه هفته ای ارزان، مؤثر  و بی ضرر را می بایست در اواخر هر فصل مجددا تکرار کرد.

خواص شربت:

نیروهای شفاء بخش معجون سیر و لیموترش، خواص خود را پس از مصرف این مایع صاف شده، کاملا به شما نشان خواهد داد. افرادی که مبتلا به کلسترول بد بوده و رگ های آنها رسوب گرفتگی یا فشار خون داشته و یا این که مشکل چربی خون دارند، می توانند از این به بعد شب ها بدون پریشانی خاطر، خواب راحت و آسوده ای داشته باشند و به فعالیت های بدنی  و ورزش پرداخته، زیرا مشکل انسداد رگ های آنها، دیگر ازبین رفته است.

مصرف این عصاره برای کسانی که سایش دندان و یا جرم دندان دارند پیشنهاد می شود.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=431100
  • نویسنده : ثمین شعفی
  • منبع : طب سنتی

ثبت نظر

-