معرفی معروف ترین نوشیدنی ها/معروف ترین نوشیدنی‌های جهان چیست؟

  • کد خبر : 429073
  • 29 اردیبهشت 1400 - 21:03
معرفی معروف ترین نوشیدنی ها/معروف ترین نوشیدنی‌های جهان چیست؟

تصور زندگی کردن بدون مصرف نوشیدنی‌های روزمره ای که از آن لذت می‌بریم و اشتیاق زیادی به آن داریم دشوار است. برخی نمی‌توانند روز خود را بدون یک فنجان قهوه شروع کنند، در حالی که افرادی دیگر چیزی جز نوشیدن یک لیوان لیموناد تازه در یک روز گرم دوست ندارند.هر فرهنگی نوشیدنی منحصر به فرد خود را دارد، اما اکثر مردم جهان می‌توانند کیفیت خوب چند نوشیدنی را که جزئی از زندگی روزمره در سر تا سر دنیا شده اند، تشخیص دهند.

معرفی معروف ترین نوشیدنی ها:

در این مقاله، ما به معرفی معروف ترین نوشیدنی ها جهان پرداختیم.

معرفی معروف ترین نوشیدنی ها

1. چای

چای یکی از بهترین و معروف ترین نوشیدنی‌های دنیاست.چای تقریباً 5000 سال پیش در چین باستان کشف شد. طبق افسانه‌ها، امپراطور شن نونگ برگ هايی از یک درخت وحشی را به طور تصادفی در گلدان آب جوش جوشاند.

سادگی و تنوع چای، آن را به نوشیدنی اصلی فرهنگ‌ها تبدیل کرده است. هر زمان که کسی برای گرم شدن یا آرام شدن به یک نوشیدنی گرم احتیاج دارد، چای انتخاب مناسبی می‌تواند باشد. به همین دلیل یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی‌های جهان است.

علاوه بر این، می‌توان چای را با گیاهان مختلف بی شماری تهیه کرد و دارای طعم‌های مختلفی هست، همچنین از خواص درمانی نیز برخوردار است، در خیلی جاها به عنوان دارو به طور گسترده ای استفاده می‌شود.

قهوه

2. قهوه

بسیاری قهوه را یکی از فوق‌العاده ترین نوشیدنی گرم در جهان می دانند. میلیون‌ها نفر روز خود را با یک فنجان قهوه شروع می‌کنند، با توجه به تأثیر قوی که می‌تواند در بهبود تمرکز داشته باشد جای هیچ تعجبی نیست.

محتوای اصلی کافئین و عطر و طعم مطلوب از دلایل اصلی محبوبیت قهوه در جهان است.

در حالی که قهوه همیشه از دانه‌های قهوه تهیه می‌شود، آن‌ها می‌توانند از منطقه‌ای به منطقه‌ای دیگر متفاوت باشند. در حال حاضر انواع مختلفی از قهوه در دسترس است.

چیزهای مختلفی به قهوه خود اضافه کنید، مانند افزودن شیر، خامه یا حتی ویسکی ایرلندی، و یک نوشیدنی با طعم بی‌نظیر خواهید داشت. که می‌تواند با سلیقه هر کس سازگار باشد.

آبجو

3. آبجو

اگر از یک فرد علاقمند آبجو بپرسید، آن به شما خواهد گفت که آبجو بهترین نوشیدنی در جهان است. گر چه این یک تصور ذهنی محسوب می‌شود، اما با قضاوت بر اساس اینکه چند نفر به عنوان یک نوشیدنی مورد علاقه خود به دنبال یک لیوان آبجو خنک می‌روند، می توان استدلال صحیحی برای درست بودن آن مطرح کرد.

جای تعجب است که آبجو به آسانی با استفاده از رازک، غلات، مخمر و گاهی اوقات مواد دیگر درست می‌شود، در حالی که تنوع زیادی در طعم‌های آن وجود دارد.

تقریباً هر کشوری در جهان مارک آبجو محلی خود را دارد و می‌توان از آن در هرجایی قدردانی کرد. از ایالات متحده و اروپا گرفته تا کشورهای اقیانوس آرام یا آفریقا.

معرفی معروف ترین نوشیدنی ها

4. سوپ

اگرچه شاید سوپ یک نوشیدنی محسوب نشود، اما خیلی‌ها از آن به عنوان نوشیدنی استفاده می‌کنند.هزاران سال است از سوپ در سر تا سر جهان استفاده می‌شود، آن‌ها مزه ها و انواع مختلفی دارند. همچنین می‌تواند یک نوشیدنی مفید در یک روز سرد باشد.

برای بسیاری از مردم، سوپ نماد یک غذای راحت و سبک است که به آسانی تهیه می‌شود.

سوپ می تواند یک نوشیدنی مانند آبگوشت یا یک وعده غذایی کامل باشد که با مواد اولیه درست شود. بنابراین هنگام تهیه سوپ، تنها تفاوت در انواع آن است.

کوکاکولا

5. کوکاکولا

کوکاکولا در گروه سنتی انواع نوشیدنی‌ها قرار نمی‌گیرد زیرا در واقع یک مارک خاص بوده، اما بخاطر مقدار زیادی که در هر سال مصرف می‌شود، در لیست نوشیدنی‌های برتر جهانی قرار گرفته است.

در سراسر جهان، یک فرد عادی سالانه 85 قوطی کوکاکولای می‌نوشد، که تعداد آنها تقریباً 5 برابر مصرف در ایالات متحده است.

امروزه، طیف وسیعی از طعم کوکا کولا های مختلف وجود دارد، اما نسخه اصلی، که اولین بار در اواخر قرن 19 معرفی شد 7 قرن همچنان به عنوان یک درمان برای سردرد، مصرف می‌شود.

شیر

6.شیر

شیر از زمان اهلی شدن گاوها، که حدود 10 هزار سال پیش بود، یک قسمت اساسی در رژیم غذایی انسان است. این یکی از آن نوشیدنی های هست که در طول تاریخ طرفدارن زیادی به خود اختصاص داده است.

نکته جالب اینجاست که انسان در ابتدا نمی‌توانست شیر ​​را هضم کند. این توانایی در پاسخ به مصرف مداوم ایجاد شده است.

حتی امروزه بسیاری از مردم شیر یا محصولات شیر ​​را دوست ندارند. علی رغم آن، شیر یکی از نوشیدنی‌های اصلی که مردم در سراسر جهان از همان سنین پایین مصرف می‌کنند به شمار می‌آید.

در حالی که همچنان تأثیرات آن بر سلامتی هنوز مورد بحث و بررسی هست، شیر مزایای زیادی دارد و منبع بسیار خوبی از کلسیم هست که آن را به یکی از محبوب ترین نوشیدنی‌ها در سراسر جهان تبدیل کرده است.

>>>بیشتر بخوانید:

با سالم ترین نوشیدنی های دنیا آشنا شوید

آب پرتقال

7. آب پرتقال

فشار دادن میوه به منظور نوشیدن مایع داخل آن کاری است که انسان و حیوان از هزاران سال قبل انجام داده اند، اما احتمالاً هیچ نوع نوشیدنی دیگری به اندازه آب پرتقال بی‌نظیر نیست.

ایالات متحده همچنان بزرگترین مصرف کننده آب پرتقال در سر تا سر جهان هست، زیرا آب پرتقال نه تنها به رفع تشنگی کمک می‌کند بلکه باعث افزایش فوری انرژی و میزان متابولیسم می‌شود.

آب پرتقال می‌تواند فواید مختلفی برای سلامتی داشته و منبع غنی ویتامین C باشد، به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند آن را به عنوان بخشی از صبحانه خود بنوشند.

در این مقاله، ما انواع نوشیدنی هایی را که بیشترین محبوبیت را در سراسر جهان دارند، بیان کردیم به طوری که همه نوشیدنی‌های ذکر شده در بالا سالانه توسط میلیون ها نفر مصرف می‌شود.

با این حال، پشت اکثر این نوشیدنی‌ها، یک تاریخ غنی و پر جنب و جوش و همچنین گزینه های متنوعی پنهان شده است که فقط با سفر به گوشه های مختلف جهان و چشیدن انواع خاص هر نوشیدنی، می‌توانید آن‌ها را واقعاً تجربه کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=429073
  • نویسنده : مهدیه خیابانی
  • منبع : Zegrahm.com

ثبت نظر

-