هوموفوبیا چیست؟/ همجنس‌گراهراسی/تاثیر آن بر جوامع

  • کد خبر : 427736
  • 21 اردیبهشت 1400 - 13:43
هوموفوبیا چیست؟/ همجنس‌گراهراسی/تاثیر آن بر جوامع

هوموفوبیا به نگرشهای مختلف منفی نسبت به افراد همجنسگرا اشاره دارد که ممکن است در سطح فردی ، فرهنگی و نهادی بیان شود. در حالی که هوموفوبیا در طول تاریخ دگرگون شده است ، اما همچنان تأثیر منفی قابل توجهی بر کسانی که اهداف ناخوشایندی مانند تحقیر ، تعصب و خشونت دارند، ایجاد می کند.

در حالی که اصطلاح هوموفوبیا به نظر می رسد مانند ترس از همجنس گرایی یا کسانی که خود را به عنوان LGBTQ  معرفی می کنند باشد ، بیشتر نشان دهنده افرادی است که نسبت به جامعه همجنس گرایان بیزاری دارند.

دلایل

دلایل مختلفی برای همجنسگرایی وجود دارد. برای برخی از افراد ممکن است یک دلیل واضح مانند سابقه مذهبی آنها وجود داشته باشد ، دیگران ممکن است از آنچه باعث همجنسگرایی آنها شده است آگاه نباشند (یا حتی از همجنسگرا بودن خودشان). دین

مدت هاست که می توان گفت دین احتمال دارد دلیلی بر همجنس گرایی باشد. برخی از ادیان تعلیم می دهند که جذابیت همجنسگرایانه غیراخلاقانه یا گناه است. به همین دلیل ، کسانی که از این ادیان پیروی می کنند، به عنوان درک فرهنگی خود ، با ان اعتقادات بزرگ می شوند. تغییر در این نوع یادگیری زودهنگام ممکن است دشوار باشد.

هوموفوبیا

خواسته های سرکوب شده

برخی تحقیقات در مورد این مفهوم انجام شده است که افرادی که درگیر همجنسگرایی هستند ممکن است در واقع خواسته های همجنسگرایانه خود را سرکوب کنند. در یک مطالعه مشهور که در دانشگاه جورج در سال 1996 انجام شد ، مشخص شد که افرادی که از خود تمایل همجنسگرایی بیشتری نشان می دهند ، هنگام مشاهده تصاویر واضح جنسی ، نسبت به افرادی که نگرش های همجنسگرایانه را ابراز نمی کنند ، واکنش نعوظ بیشتری نشان می دهند و بیشتر تحریک می شوند.

از این نتیجه اینگونه استدلال شد که همجنسگرایی ممکن است منعکس کننده خواسته های درونی باشد. این امر همچنین برای توضیح اینکه چرا برخی از رهبران مذهبی ممکن است در ملا عام همجنسگرا هراسی دارند اما بعداً مشخص می شود که دست به اقدامات همجنسگرایی زده اند ، استفاده شده است.

عوامل فرهنگی

در یک مطالعه در سال 2019 ، مشخص شد که همجنسگرایی با عوامل زیر تغییر می کند و تحت تاثیر آن هاست: سن ، قومیت ، منطقه جغرافیایی ، نژاد ، جنس ، طبقه اجتماعی ، سطح تحصیلات ، مذهب و شناسایی احزاب. این نشان می دهد که دلایل متعدد همجنسگرایی وجود دارد و ما باید در طراحی کمپین های آگاهی همه عوامل را در نظر بگیریم.

همجنس گرایی

عوامل نهادی

گفته شده است كه رقابت بر سر قدرت وجود دارد و ترس از همجنسگرایی یكی از راههای سرکوب و ایجاد عدم تعادل قدرت برای اقلیتها برای گروه بزرگتر است. به عبارت دیگر ، گروه غالب نمی خواهد از امتیاز خود چشم پوشی کنند ، بنابراین هنجارهای اجتماعی ایجاد می کنند که فراگیر است و نشان می دهد چه چیزی قابل قبول و چه چیزی غیر قابل قبول است.

هموفوبیا چقدر رایج است ؟

96 درصد از دانش آموزان همجنسگرا مدرسه استون وال می گویند که لقب های نامناسب روی آن ها گذاشته شده و 6 درصد از دانش آموزان می گویند که آن ها توسط افرار هموفوبیا تهدید به مرگ شده اند. یک نظرسنجی از سوی انجمن ملی معلمان انگلستان نشان می دهد که شایع ترین عمل هموفوبیک سوءاستفاده جنسی کلامی است و اینکه افراد همجنسگرا را با لقب های نادرست مورد خطاب قرار می دهند. 58 درصد از افراد همجنسگرا آزار و اذیت از جانب افراد هموفوبیا را گزارش نمی دهند.

نکاتی درباره برخورد با هموفوبیا :

در صورتی که شما مورد آزار و اذیت قرار گرفته اید ، باید به والدین خود بگویید  و به معلم مدرسه تان گزارش دهید. اظهارات یا رفتاری که با شما شده است را تعریف کنید اگر از کمک والدین یا معلم مدرسه نمی توانید استفاده کنید به یک بزرگتر قابل اعتماد دیگر بگویید تا به شما کمک کند تا این جریان را متوقف کنید. اگر احساس می کنید ممکن است در معرض رفتار تهاجمی یا حتی تجاوز جنسی قرار بگیرید ، پس خود را در معرض خطر قرار ندهید زیرا امنیت شما از همه چیز مهم تر است .

هوموفوبیا

انواع

در حالی که محققان در جستجوی درک این پدیده روانشناختی هستند ، انواع مختلفی از ترس از همجنسگرایی شناسایی شده است. انواع اصلی که به طور معمول دسته بندی می شوند شامل چهار نوع مختلف زیر است.

همجنسگرا هراسی درونی

ترس از همجنسگرایی درونی به ترسی گفته می شود که در باطن متوجه خود شما باشد. این نوع همجنسگرایی می تواند از چند موقعیت متفاوت ناشی شود و از دیدگاه درونی مخرب ترین باشد.

همجنس گرا هراسی بین فردی

همجنسگرا هراسی بین فردی به ترسی گفته می شود که بین افراد اتفاق می افتد. افرادی که به همجنسگرایی بین فردی مبتلا می شوند ، این کار را بر اساس تعصبی انجام می دهند که آنها با توجه به گرایش جنسی آن کار را می کنند و در نتیجه آنها احساس ناراحتی یا بیزاری از افراد همجنس گرا می کنند.

همجنس گرا هراسی سازمانی

همجنسگرا هراسی نهادی به ترسی گفته می شود که از درون موسسات ، سازمان ها ، دولت ها ، مشاغل و غیره نشأت می گیرد. این نوع ترس از همجنس گرایی به طور کلی منجر به تبعیض از طریق اجرای سیاست ها و حمایت از حقوق می شود به گونه ای که افراد را با یک ضد هم جنس گرایی روبرو می کند.

لزبین هستید یا دوجنس گرا؟ / نشانه های لزبین بودن همسر

همجنسگرا هراسی فرهنگی

همجنسگرا هراسی فرهنگی

همجنسگرایی فرهنگی به همجنسگرایی گفته می شود که از طریق فرهنگ عامه به صورت هنجارها و معیارهای اجتماعی منتقل می شود و این عقیده را تقویت می کند که همه افراد باید گرایش دگرجنسگرایی داشته باشند.

تأثیر

انواع مختلف ترس از همجنسگرایی می تواند بر روی افراد   LGBTQ تأثیرات مختلفی بگذارد. در زیر برخی از اثرات مشترک ذکر شده است:

  • سرکوب درونی و سرکوب گرایش جنسی خود
  • باور کلیشه های منفی LGBTQ
  • نادیده گرفتن گرایش جنسی خود
  • قربانی در برابر ظلم ، تبعیض ، توهین ، خشونت و آزار
  • افسردگی و افزایش خطر خودکشی (به ویژه در افراد جوان)
  • استرس و عدم حمایت اجتماعی
  • اضطراب اجتماعی به دلیل ترس از مواجهه با افرادی که همجنسگرا هستند
  • عدم پذیرش توسط دیگران (خانواده ، دوستان یا همکاران)
  • مشکل در دستیابی به مسائل بهداشتی کافی و خدمات با کیفیت
  • ناتوانی در ازدواج بسته به قانون
  • تأثیر منفی بر درآمد و اشتغال

چه شما یک قربانی ترس از همجنسگرایی باشید و چه نگران تأثیر هوموفوبیا بر دیگران ، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای بهبود وضعیت خود انجام دهید. بدانید که شما تنها نیستید و این تغییر می تواند هم در سطح فردی و هم در سطح جامعه ، نهادی و فرهنگی اتفاق بیفتد.

اگرچه ممکن است تغییر بیش از آنچه شما می خواهید طول بکشد ، اما بدانید که هر گام به سوی فراگیری و پذیرش به معنای یک قدم دور شدن از نفرت ، خشونت ، تحقیر ، عصبانیت و نابرابری است. وقتی متعهد شدید که به جای بخشی از مشکل ، بخشی از راه حل باشید (چه درونی ، بین فردی ، نهادی یا مبتنی بر فرهنگ) ، این نکته را درک کنید که کوچکترین عمل نیز می تواند تغییری ایجاد کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=427736
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.verywellmind.com/what-is-homophobia-5077409

برچسب ها

ثبت نظر

-