جدایی بیل گیتس و ملیندا پس از 27 سال زندگی/جزئیات مالی طلاق گیتس

  • کد خبر : 426988
  • 18 اردیبهشت 1400 - 13:18
جدایی بیل گیتس و ملیندا  پس از 27 سال زندگی/جزئیات مالی طلاق گیتس

به گزارش  رویترز، شب گذشته و پس از 27 سال زندگی بیل گیتس یکی از ثروتمندترین افراد جهان، ملیندا همسرش دادخوست طلاق خود را به دادگاه ارائه دادند.

ملینا بعد از ۲۷ سال زندگی مشترک با بیل گیتس، از پایان این ازدواج خبر داده و رابطه خود با شوهر سابقش را «خرد شده بدون امکان ترمیم و بی بازگشت» توصیف کرد، شوهری که در کمپانی نرم افزاریش با او آشنا شده بود.

گیتس هم اکنون ۶۵ ساله و همسرش ملیندا ۵۶ سن دارند . بیل  و ملیندا گیتس در مایکروسافت با یکدیگر آشنا شدند و در سال ۱۹۹۴ ازدواج کردند. این زوج سه فرزند داشته که کوچک‌ترین آنها اخیراً ۱۸ ساله شده است و بزرگترین فرزندشان 25 ساله است. این زوج که موافقت کرده اند بیش از نیمی از دارایی خود را صرف امور خیرخواهانه کنند، اکنون اعلام کرده اند به زندگی مشترک خود خاتمه می‌دهند، هنوز پیامد‌های مالی این جدایی مشخص نیست.

 بیل گیتس

جدایی بعد از 27 سال زندگی

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بیل گیتس، بنیانگذار و مدیرعامل سابق مایکروسافت و همسرش ملیندا فرنچ گیتس، روز دوشنبه در توییتر گفتند که پس از ۲۷ سال از هم جدا می‌شوند. این دو در تلاش‌های خیرخواهانه، که به آموزش، برابری جنسیتی و مراقبت‌های بهداشتی می‌پردازند، همچنان به همکاری خواهند پرداخت.

بیل و ملیندا گیتس در بیانیه‌ای که بیل گیتس در توییتر نوشت، اعلام کردند: “پس  از تفکر بسیار  و تامل زیاد در مورد روابطمان، ما تصمیم گرفتیم که به ازدواج خود پایان دهیم. طی ۲۷ سال گذشته، ما سه فرزند بی نظیر بزرگ کرده ایم و بنیادی ساخته ایم که در همه جای دنیا کار می‌کند تا همه مردم بتوانند زندگی سالم و پر ثمر داشته باشند. ما همچنان در این مأموریت‌ها فعالیت داریم و کار مشترک خود را در بنیاد ادامه میدهیم، اما دیگر باور نداریم که در مرحله بعدی از زندگی خود بتوانیم به عنوان یک زن و شوهر با هم زندگی و رشد کنیم. ما با شروع حرکت در این فاز جدید زندگی ، برای خانواده خود فضا و حریم خصوصی می‌خواهیم. ”

این بنیاد در زمینه بهداشت جهانی فعالیت کرده و گفته می‌شود: طی ۲۰ سال گذشته ۵۰ میلیارد دلار برای مقابله با فقر و شیوع بیماری‌ها در جهان هزینه کرده است.

جدایی بیل گیتس

تقسیم اموال

این زوج در دادخواست طلاق خود اعلام کرده‌اند که ازدواج‌شان شکست خورده اما برای نحوه تقسیم اموال مشترک‌شان به توافق رسیده‌اند. این دادخواست طلاق به دادگاه عالی منطقه کینگ در سیاتل ارائه شده که البته جزئیات توافق انجام شده بین گیتس و همسرش هنوز فاش نشده است.

این تصمیم منعکس کننده یک تغییر شخصی در راس تجارت آمریکایی این زوج است. بیل گیتس مایکروسافت را از زمان تأسیس با پاول آلن در سال ۱۹۷۵ تا سال ۲۰۰۰ به عنوان مدیرعامل هدایت کرد، در سال ۲۰۰۸ گیتس نقش همیشگی خود در این شرکت را رها کرد تا زمان بیشتری را صرف بنیاد غیرانتفاعی بیل و ملیندا گیتس کند.

>>>بیشتر بخوانید:

بیل گیتس توصیه می کند کتاب The new Jim Crow را بخوانید!

سال گذشته بیل گیتس از هیئت مدیره مایکروسافت کناره گیری کرد، زیرا ویروس کرونا به معضلی در سراسر جهان تبدیل شد. او زمان بیشتری را در کنار ملیندا گیتس در بنیاد سپری کرد. این دو نفر رئیس و معتمد بنیاد هستند که در سال ۲۰۰۰ راه اندازی شد.

بیل و ملیندا گیتس هر دو در مایکروسافت کار می‌کردند. طبق مشخصات لینکدین، ملیندا روی محصولاتی مانند دانشنامه Encarta کار می‌کرد. ملیندا گیتس بعدا گفت: “چند ماه طول کشید تا بیل از من خواست که با هم بیرون برویم. ”  و در سال ۱۹۹۴ این زوج در هاوایی ازدواج کردند.

جدایی بیل گیتس

جزئیات مالی  طلاق گیتس

جزئیات مالی  طلاق گیتس هنوز مشخص نیست، بیل گیتس مالک ۱.۳۷ ٪ از سهام برجسته مایکروسافت که بیش از ۲۶ میلیارد دلار است می باشد. بیل گیتس در یک پست وبلاگ در سال ۲۰۱۹ نوشت:” ما تصمیم داریم حدودد ۲۰ میلیارد دلار سهام مایکروسافت را به بنیادمان منتقل کنیم، زیرا در تلاشیم تا تعهدات خود را در امور خیرخواهانه افزایش دهیم. ”

بر اساس یک پرونده مالیاتی، امروز بنیاد بیش از ۵۱ میلیارد دلار دارایی دارد و به یکی از بنیاد‌های ثروتمند جهان تبدیل شده  است. به گفته فوربس، بیل گیتس چهارمین فرد ثروتمند جهان، پس از جف بزوس از آمازون، برنارد آرنو از LVMH و ایلان ماسک از تسلا است. این اطلاعیه طلاق، دو سال پس از آن منتشر شد که بزوس گفت او و همسرش مک کنزی در حال طلاق هستند. بیل گیتس و جف بزوس از ثروتمندترین افراد جهان هستند و آمازون و مایکروسافت در تجارت رایانش ابری با یکدیگر رقابت می‌کنند. آمازون در اوایل سال جاری گفته بود که بزوس از سمت خود به عنوان مدیرعامل کناره گیری خواهد کرد.

دریافت اوراق بهادار توسط ملیندا

در برخی از خبرهای دیگر نیز مشخص شده است که ملیندا گیتس روز طلاق از بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، 1.8 میلیارد دلار اوراق بهادار دریافت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، براساس گزارش های ارائه شده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، ملیندا گیتس 1.5 میلیارد دلار سهام شرکت راه آهن ملی کانادا و همچنین 300 میلیون دلار اوراق بهادار اتونیشن، بزرگترین فروشنده خودرو در ایالات متحده را دریافت کرده است.

نشریه فوربس در 5 ماه مه ارزش دارایی های بیل گیتس را 124 میلیارد دلار تخمین زده بود. صندوق سرمایه گذاری Cascade Investment که بیل گیتس از طریق آن سهام تعدادی از شرکت های بزرگ را در اختیار دارد، فقط سهم اندکی از سهام را به ملیندا منتقل کرد. این صندوق 50 میلیارد دلار اوراق بهادار شرکت هایی مانند Republic Services که در زمینه بازیافت فعالیت می کند، شرکت Deere بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی و Ecolab شرکت تصفیه آب را برای خود حفظ کرده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=426988
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.nytimes.com/2021/05/03/business/bill-melinda-gates-divorce.html

برچسب ها

ثبت نظر

-