بیل گیتس توصیه می کند کتاب The new Jim Crow را بخوانید!

  • کد خبر : 403406
  • 10 فروردین 1400 - 8:27
بیل گیتس توصیه می کند کتاب The new Jim Crow را بخوانید!

رمان “یک ازدواج آمریکایی” در لیست کتاب هایی بود که در تعطیلات پارسال خواندم. کتابی که در یک سال گذشته  واقعا ذهنم را درگیر کرد. من به شدت تحت تاثیر داستان آن قرار گرفتم که شوهرش با اتهامی دروغین از همسرش جدا شد و در زندان به سر می برد. این کتاب به زیبایی نشان داد که حبس چگونه می تواند یک خانواده را حتی پس از آزادی زندانی نیز ویران کند. به همان اندازه که کتاب هیجان انگیز بود ، داستان هم خیالی بود.

بیل گیتس توصیه می کند:

البته ایده خانواده ای که در اثر زندانی شدن عضوی از خانواده از هم پاشیده شده است، خیالی نیست. اگر شما واقعا علاقه مند به خواندن کتاب هایی درباره ی سیستم عدالتی هستید، کتاب The new Jim Crow اثر میشل الکساندر را بخوانید.این کتاب نگاه آگاهانه نسبت به سیستم ناعادلانه برای سیاه پوستان را ارائه میدهد.

این کتاب بیش از 10 سال پیش منتشر شده است ، اما این موضوعی است که امسال مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. قتل های وحشتناک جورج فلوید و برونا تیلور باعث ایجاد اعتراضاتی در تابستان شد که شعار “زندگی سیاه پوستان مهم است” را در مرکز اعتراضات قرار داد.

من مانند بسیاری از سفیدپوستان متعهد شده ام که بیشتر در مورد نژادپرستی سیستمی مطالعه کنم و درک عمیق تری از موضوع پیدا کنم. مطالب کتاب الکساندر بسیار بالاتر و مهم تر از موضوعات صرفا پلیسی است – که وی پلیس را “نقطه ورود” به سیستم قضایی توصیف می کند – این زمینه مفیدی را برای درک چگونگی رسیدن به وضعیت فعلی فراهم می کند.

The new Jim Crow

حبس مانند یک چرخه عمل

الكساندر توضیح می دهد كه حبس چگونه مانند یک چرخه عمل میکند. اگر حتی یکبار حبس را تجربه کنید ، پس از بیرون آمدن اغلب نمی توانید شغل پیدا کنید زیرا داشتن سو پیشینه در رزومه کاری شما استخدام را دشوار می کند. در برخی موارد ، تنها راه درآمدزایی و تأمین هزینه خانواده از طریق روش های غیرقانونی است – که می تواند شما را دوباره به مرحله اول یعنی زندان بازگرداند. نتیجه این چرخه به قول معروف بی کلاسی یا بی فرهنگی است. (الكساندر نیز در این مورد در قسمت سیزدهم مستند عالی Ava DuVernay صحبت می كند.)

این کتاب در توصیف سابقه و تعداد کلی زندانیان  تبحر دارد. من با برخی از داده ها آشنا بودم ، اما الکساندر در این کتاب واقعاً کمک می کند تا ارقام- به ویژه در مورد مجازات و جنگ علیه مواد مخدر – در متن قرار گیرد.

بیل گیتس توصیه می کند

عامل اصلی نابرابری نژادی در آمریکا

این کتاب یک دهه پیش منتشر شده است، بنابراین برخی از ارقام قدیمی هستند. نرخ حبس نسبت به ده سال گذشته فقط اندکی کاهش یافته است و تصویر کلی ای که او ترسیم می کند همچنان بسیار مرتبط به اوضاع این روزهای ما است.

الکساندر استدلال می کند که سیستم عدالت کیفری ،عامل اصلی نابرابری نژادی در آمریکا از اواخر دوره جیم کرو (که به عنوان اسم کتاب قرار گرفت) بوده است. ایالات متحده در محکوم کردن افراد به حبس های طولانی مدت دومی ندارد. طبق پروژه محکومیت ، میزان زندانی کردن افراد در ایالات متحده آمریکا پنج تا ده برابر بیش تر از سایر کشور های صنعتی است و هزینه های زندان سه برابر بیشتر از هزینه های آموزش در سه دهه گذشته بوده است.

>>>پیشنهاد می شود:

معرفی کتاب/چند عنوان کتابی که برای مطالعه، پیشنهاد میکنیم!

داستان یك قاضی فدرال

من به ویژه از خواندن داستانهایی که الکساندر برای نشان دادن مجازات های سنگین که قاضی ها مجبور به محکوم کردن گناهکاران به انها بودند بسیار شوکه شدم. به دلیل چگونگی ساختار اغلب قوانین مربوط به مجازات ، قاضی ها گاهی اوقات “اختیار قضایی” – توانایی تصمیم گیری براساس ارزیابی شخصی خود از متهم – ندارند و دستان آنها بسته است ، خصوصاً در پرونده های مربوط به مواد مخدر. الكساندر داستان یك قاضی فدرال را روایت می كند وقتی مجبور شد که مردی را به “ده سال زندان بدون آزادی مشروط به خاطر آنچه كه به نظر می رسید اشتباه جزئی در قضاوت  پرونده ی مربوط به پناه دادن به یك فروشنده مواد مخدر برای ملاقات با یک مامور مخفی بود”.

واضح است که ما به روشی عادلانه تر در مورد مجازات و سرمایه گذاری و اهمیت بیشتر نسبت به جوامع سیاه پوست و سایر جوامع (سفید پوستان) نیاز داریم. خبر خوب این است که حمایت از تغییرات در حال افزایش است. اگرچه از زمان انتشار The New Jim Crow در سال 2010 پیشرفتهای بسیار ناچیزی در این زمینه حاصل شده است ، اما پیوستگی دو حزب متفاوت در حمایت از اصلاحات ایجاد شده در مجازات زندانی ها در آن زمان بوجود آمده است. (من برای آشنایی با این موضوع در جریان سفر به گرجستان در سال 2017 با یک گروه دو حزبی دیدار کردم.)

بیل گیتس توصیه می کند

و من امیدوارم که اعتراضات امسال برای زندگی سیاه پوستان – که اکنون بزرگترین جنبش در تاریخ ایالات متحده به حساب می آید – به رسیدن به حمایت عمومی بیشتر جهت به روزرسانی سیستم عدالتی بسیار کمک خواهد کرد.

The New Jim Crowجلد دوم

امیدوارم الكساندر روزی تصمیم داشته باشد كه جلد بعدی The New Jim Crow را بنویسید. آخرین جلد شامل مقدمه جدیدی است که جنبش ” زندگی سیاه پوستان اهیت دارد” را روایت می کند، اما پیش از وقایع تابستان سال گذشته منتشر شده است. او در توضیح زمینه تاریخی در پشت بی عدالتی هایی که سیاه پوستان هر روز تجربه می کنند بسیار ماهر است و من مشتاقانه می خواهم ایده های او را در مورد اینکه چگونه ممکن است امسال ما را به یک جامعه برابرتر نزدیک یا حتی تبدیل کند بشنوم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=403406
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.gatesnotes.com/Books/The-New-Jim-Crow

برچسب ها

ثبت نظر

-