رابطه جنسی در زمان بارداری/سوالات متداول در این باره/ هر آنچه که باید بدانید!

  • کد خبر : 426973
  • 18 اردیبهشت 1400 - 12:20
رابطه جنسی در زمان بارداری/سوالات متداول در این باره/ هر آنچه که باید بدانید!

تا زمانی که پزشک یا مامای شما دلیل محکم و مشخصی برای عدم برقراری رابطه نداشته باشد ، برای شما ، شریک زندگی و کودک در حال رشدتان کاملاً ایمن است. (اگر پزشک یا مامای شما به سادگی گفت که رابطه جنسی مماعنتی ندارد ، از او بپرسید که منظورش دخول نیز هست یا نه).در حال حاضر ، از این دانش لذت ببرید که رابطه جنسی در حاملگی نه تنها بی خطر نیست بلکه مفید هم هست. خانم های که در دوران بارداری به ارگاسم می رسند از هورمون های آرامبخش و افزایش جریان خون قلبی عروقی بهره مند می شوند و این مزایا به کودک منتقل می شود.

 رابطه جنسی در زمان بارداری

همچنین ممکن است راحت تر ارگاسم را تجربه کنید

استفانی بوئلر نویسنده کتاب “مشاوره زوجین قبل ، در حین و بعد از بارداری: مسائل جنسی و صمیمیت” است و همچنین یک روانشناس و درمانگر جنسی است. او می گوید: “بعضی از زنان به دلیل جریان خون و هورمون ها حتی ممکن است برای اولین بار در دوران بارداری ارگاسم را تجربه کنند.” این شگفت انگیز به نظر می رسد اما باید نیمه پر لیوان را دید. در دوران بارداری ، بدن شما تغییر می کند و هر روز ، هفته و ماه می تواند متفاوت از گذشته باشد.

در صورت نداشتن مشکل خاص، ارگاسم هیچ ضرری برای جنین ندارد. اما در اواخر بارداری ارگاسم موجب ترشح هورمون هایی مانند اکسی توسین می شود که به تسهیل زایمان کمک می کند و همچنین در برخی بارداری های پرخطر ارگاسم به دلیل ایجاد انقباضات می تواند برای بارداری خطر ساز باشد.

 رابطه جنسی در زمان حاملگی

دستگاه تناسلی شما ممکن است بسیار حساس تر باشد

به دلیل تغییرات هورمونی ، برخی از خانم ها علالقه زیادی به سکس پیدا می کنند به طوریکه از رابطه جنسی سیر نمی شوند. چه چیزی این نیاز را تحریک می کند؟

فورسنایت با احتمال 50 درصدی افزایش جریان خون را که در دوران بارداری اتفاق می افتد ، عنوان می کند. این خون همچنین به مجرا ، واژن ، کلیتوریس و لگن می رود و بافت ها را پر می کند. بسته به شخص ، می تواند احساس لذت بخشی ، تحریک کننده یا چیزی بین آن دو ایجاد کند.

ممکن است در ناحیه تناسلی بیشتر احساس رطوبت کنید!

معمولاً افزایش ترشحات و احساس رطوبت بیشتر ، برای مبارزه با باکتریها (و عفونت باکتریایی) باشد.

بقیه اجزای بدنتان نیز ممکن است حساس تر شود

در آماده سازی برای تولید شیر ، شکل و اندازه پستان شما ممکن است تغییر کند و به اندازه یک یا دو فنجان بزرگتر شود.

رابطه جنسی

آیا داشتن رابطه جنسی به جنین صدمه می زند؟

یکی از ترس های زوجین که موجب می شود از برقراری رابطه جنسی خودداری کنند، نگرانی نسبت به وارد کردن آسیب به جنین است. اما باید گفت دلیلی برای این ترس وجود ندارد و جای جنین در رحم محفوظ است و در صورت طبیعی بودن بارداری، نداشتن سابقه سقط جنین، لکه بینی و منع پزشک و یا ماما برای نزدیکی، رابطه جنسی در بارداری هیچ گونه خطری برای جنین ندارد.

آیا رابطه جنسی در زمان بارداری باعث سقط جنین خواهد شد؟

رابطه جنسی باعث سقط نمی شود. سقط جنین اغلب نتیجه عدم رشد طبیعی جنین است. یک مطالعه معتبر در سال 2011 همچنین به ای نتیجه رسید که رابطه جنسی در بارداری های کم خطر باعث زایمان زودرس نمی شود. در حقیقت ، رابطه جنسی حتی ممکن است به زایمان کمک کند.

آیا خونریزی بعد از رابطه جنسی موضوعی است که باید نگرانش باشم؟

بوئلر می گوید: “همیشه بهتر است در مورد هر گونه نگرانی با پزشک خود صحبت کنید.” اما این مورد زیاد هم نگران کننده و جدی نیست. به دلیل تغییرات بارداری ، دهانه رحم شما حساس است و می تواند به راحتی تحریک شده و منجر به خونریزی شود. بعد از رابطه جنسی ، هنگام پاک کردن واژن و احتمالاً روز بعد لکه های خون مشاهده خواهید کرد.

آیا رابطه جنسی دهانی برای زنان ایمن است؟

با شروع سه ماهه سوم بارداری اگر همسر شما مبتلا به تبخال دهانی باشد باید از داشتن رابطه جنسی دهانی بطور کامل اجتناب کنید. بسیاری از انواع رابطه جنسی دهانی در بارداری ایمن هستند به شرطی که این عمل در ناحیه تناسلی شما صورت نگیرد زیرا ممکن است باعث ایجاد آمبولی هوا شود که برای شما و کودکتان خطرناک است.

>>>بیشتر بخوانید:

پوزیشن بارداری/۹ پوزیشن عالی و بی خطر برای زنان باردار

آیا در خواب به ارگاسم رسیدن طبیعی است؟

بله. بسیاری از زنان هنگام بارداری ارگاسم های شگفت انگیزی را در خواب تجربه می کنند. ریچموند می گوید: “این می تواند به دلیل سطح بالاتر استروژن و افزایش جریان خون باشد.” بسیاری از خانم های باردار بی دلیل نگران این موضوغ هستند در حالی که می توانند به جای نگرانی از آن لذت ببرند زیرا پس از زایمان این خواب های تحریک کننده از بین خواهند رفت.

حاملگی

کدام وضعیت در بارداری برای نزدیکی راحت تر است؟

ممکن است حالت طبیعی قبلی شما بدلیل بزرگ شدن شکم دشوار شود، بنابراین مجبورخواهید شد برای انجام راحت تر نزدیکی وضعیت های دیگری را امتحان کنید. چند وضعیت جایگزین برای نزدیکی در بارداری پیشنهاد می شود که شامل:

درحالیکه همسرتان بر روی صندلی نشسته شما میان دو پای او قرار بگیرید.برای اینکه وزنی روی شکم شما قرار نگیرید بهتر است همسرتان به پشت دراز کشیده و شما میان دو پای او قرار بگیرید و کنترل نفوذ و سرعت نزدیکی با شما باشد.

برای جلوگیری از نفوذ عمیق بهتر است به پهلو دراز بکشید و همسرتان پشت شما به پهلو قرار گیرد.با خم کردن پاها در لبه تخت دراز بکشید و همسرتان بین دو پای شما ایستاده قرار گیرد یا زانو بزند. پس از سه ماهه اول بارداری از یک بالش در زیر پهلو کمک بگیرید و به هیچ عنوان به صورت کامل به پشت دراز نکشید.

آیا لازم است در برخی مواقع از نزدیکی اجتناب کنید؟

گرفتگی عضلات در زمان نزدیکی یا رسیدن به ارگاسم طبیعی است اما اگر پس از چند دقیقا برطرف نشد یا متوجه خونریزی شدید سریعا باید به پزشک مراجعه کنید. بدون هیچ خجالتی به راحتی تمامی مسائل خود را به پزشک خود بگویید و اگر توصیه هایی در این خصوص داشت باید بدانید که دقیقا منظور ایشان چیست؟ اجتناب ازنزدیکی، نرسیدن به ارگاسم، عدم انجام نفوذ عمیق یا باید بطور کامل رابطه جنسی را کنار بگذارید.

پس از گذشت چه زمانی از زایمان می توانید رابطه جنسی را آغاز کنید؟

شما باید حداقل سه هفته پس از زایمان منتظر بمانید تا خونریزی شما متوقف شود. اجازه بدهید که زخم داخل رحم شما خوب شود زیرا داشتن نزدیکی قبل از اتمام خون ریزی ممکن است باعث ایجاد عفونت شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=426973
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.healthline.com/health/pregnancy/pregnant-sex#pregnancy-sex-faq-common-questions

ثبت نظر

-