پوزیشن بارداری/9 پوزیشن عالی و بی خطر برای زنان باردار

  • کد خبر : 426970
  • 18 اردیبهشت 1400 - 10:56
پوزیشن بارداری/9 پوزیشن عالی و بی خطر برای زنان باردار

شما ممکن است چندین ماه اول بارداری نتوانید برخی از پوزیشن را امتحان کنید ، اما مشکل خاصی نیست. پوزیشن های جنسی زیادی وجود دارد که می توانید با آن ها به اوج لذت جنسی برسید. به هر حال ، رابطه جنسی در واقع لذت بردن از بدن ، صمیمیت و نزدیکی است. و اگر نگران هستید که دخول ممکن است به کودک آسیب برساند (اینگونه نخواهد بود) ، هنوز راه های دیگری برای این جلوگیری از این امر وجود دارد!

پوزیشن هایی که باید از آن ها اجتناب کنید:

  • پوزیشن میسینیوری (مرد در بالا ، زن در پایین): می تواند جریان خون مادر و کودک را فشرده و کند کند ، به ویژه پس از هفته بیستم.
  • برخی از زنان حالت های درازکش یا خوابیده روی شکم را ناخوشایند می دانند.
  • همانطور که توسط هر پزشک و کتاب بارداری که خوانده اید توصیه شده است ، نیاید روی شکم هیچ گونه فشاری بیفتد.

پوزیشن های مناسب زمان بارداری

1-رابطه جنسی از پشت

مربیان مسائل جنسی اغلب از این پوزیشن به عنوان گزینه محبوب بسیاری از افراد یاد می کنند. چهار دست و پا بودن در این پوزیشن فشار را از روی شکم بر می دارد و باعث می شود همسر باردار راحت باشد.

شانا کاتز کتاری ، یک متخصص جنسی و مربی در مدرسه مددکاری اجتماعی دانشگاه میشیگان می گوید: “استفاده از بالش یا پتو برای بیشتر کردن راحتی یک ایده عالی است.”

ریچموند همچنین هشدار می دهد که کنترل عمق دخول نیز مهم است. “گاهی اوقات در چنین وضعیتی با وجود انحنای کمر زن باردار، آلت تناسلی می تواند به دهانه رحم برخورد کند و ناراحت کننده باشد یا به نوزاد آسیب برساند.

رابطه جنسی از پشت

2- زن در بالا

این پوزیشن توسط علم نیز تایید می شود – حداقل یک مطالعه تایوانی افزایش رضایت جنسی را در زنان بارداری که با قرار گرفتن در بالای شریک زندگی خود دخول را کنترل می کنند نشان داد. با افزایش فاصله پاها یا خم شدن به سمت عقب ، طوری خود را تنظیم کنید تا شکم به سمت جلو متمایل نشود.

زن در بالا

>>>بیشتر بخوانید:

۵ پوزیشن جنسی عالی برای افراد چاق!

3- معکوس پوزیشن گاوچران

معکوس پوزیشن گاوچران هر دو نفر در رابطه را درگیر و مشغول می کند و گزینه خوبی در سه ماهه اول و دوم بارداری است. حتماً در این پوزیشن سعی کنید مالش و تحریک کلیتوریس فراموش نشود.با این حال ، انجام این پوزیشن در ماه های بعد تر به یک چالش تبدیل می شود، و می تواند انجام این پوزیشن را سخت کند. اگر این پوزیشن یکی از پوزیشن های موردعلاقه شما باشد ، ممکن است بتوانید با خم شدن به پشت و قرار دادن دست های خود در پشت ، فشار وارده را تنظیم و کمتر کنید.

پوزیشن گاو چران معکوس

 

4- ایستاده

اگر وضعیت بارداریتان کمتر از 20 هفته باشد ، بهتر است این پوزیشن را در نظر بگیرید. این پوزیشن اینگونه است که شما سر پا می ایستید و همسرتان از پشت دستانش را بر روی کمر شما قرار داده و دخول صورت می گیرد. وی می گوید: “بعد از 20 هفته ، اتساع شکم می تواند مشکلات تعادلی بیشتر و مشکلاتی در انجام این پوزیشن ایجاد کند.” شما می توانید کف دست ها را بر روی دیوار گذاشته و برای پایداری بیشتر به آن تکیه دهید.

پوزیشن ایستاده

 

5- پوزیشن نشسته روی صندلی

در این پوزیشن مرد روی یک صندلی می نشیند و خانم با حفظ نکات لازم برای جنین خود روی پاهای مرد می نشیند. در این پوزیشن باید صندلی را به جایی مانند دیوار یا مبل تکیه دهید و به عبارتی دیگر از یک جای سفت کمک بگیرید. همچنین در این پوزیشن مرد و زن روبه روی هم قرار گرفته و دسترسی آسانی به کل اجزای بدن همدیگر دارند.

پوزیشن نشسته روی صندلی

6- پوزیشن قاشقی

یکی از بهترین پوزیشن هایی که در سکس موجب صمیمت طرفین می شود ، پوزیشن قاشقی است که در آن مرد و زن به صورت دو قاشق که درون هم قرار گرفته اند به پهلو خوابیده و زن جلوی مرد قرار دارد ، مرد زن را از پشت در آغوش گرفته و رابطه جنسی انجام می گیرد ، این پوزیشن در سکس هم صمیمت را زیاد کرده و هم در بارداری مناسب است زیرا زن در وضعیت راحتی قرار دارد و فشاری به جنین وارد نمی شود .

- پوزیشن قاشقی

7- پوزیشن پروانه

پوزیشن پروانه از مدل هایی در سکس است که تنوع را به رابطه جنسی می بخشد زیرا می تواند بر روی تخت و میز انجام گیرد ، در این پوزیشن زن روی لبه تخت یا میز دراز کشیده طوری که پاهای او بیرون قرار گیرد ، مرد رو به روی ایستاده و زن می تواند پاهای خود را بر روی شانه های مرد قرار دهد .

در پوزیشن پروانه زن منفعل بوده و می تواند زیر کمر خود بالش قرار دهد تا لگن او بالا آمده و فشاری به او و جنین وارد نشود ، هم چنین مرد برای کنترل بیشتر می تواند لگن زن را گرفته و رو به بالا کشد .

پوزیشن پروانه

8- پوزیشن قیچی

در این پوزیشن زن دراز کشیده ، زانو های خود را خم کرده و روی ران مرد در حالی که او نیز به پهلو دراز کشیده و به پاهای زن نزدیک است قرار می دهد و مرد بدون وارد شدن هیچ فشاری به جنین عمل دخول را انجام می دهد و زن نیز می تواند ناحیه کلیتوریس خود را با دست تحریک کرده و لذت را چندین برابر کند .

9- نشسته

زوجین در هر دوره از زندگی خود می توانند از رابطه نشسته لذت ببرند. در این پوزیشن زن باردار روی صندلی یا لبه تخت می نشیند و خود را بالاتر از شریک زندگی خود قرار می دهد. همچنین می توانید به بالش تکیه دهید یا در صورت راحتی به پشت دراز بکشید.این پوزیشن برای دخول نیست و صرفا برای تحریک کلیتوریس یا دخول با انگشت و رابطه دهانی اختصاص یافته است.

پوزیشن نشسته

چند نکته آموزشی در مورد پوزیشن های نزدیکی در دوران بارداری:

⏎ با معده خالی سکس نکنید.
⏎ در سه ماهه اول حاملگی حساسیت سینه ها شایع است.بنابراین از همسرتان بخواهید تحریک سینه ها را به حداقل برساند.
⏎ در پوزیشن های نزدیکی از وضعیتهای مناسب استفاده کنید.

⏎ وضعیتی را انتخاب نمایید که حین سکس کمترین فشار را به شما وارد می آورد.

⏎ از سکس کردن بهنگام خستگی بدنی بپرهیزید.
⏎ بعلت افزایش ترشحات واژن مراقب بهداشت خود باشید.
⏎ ناحیه تناسلی را باآب گرم شستشو داده از مصرف صابونهای عطردارخودداری نمایید.

⏎ بعد از ارگاسم،ماساژ کمر میتواند کمی از ناراحتی شما بکاهد.
⏎ افزایش یا کاهش میل جنسی در بارداری طبیعی است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=426970
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.healthline.com/health/pregnancy/pregnant-sex-positions#pregnant-oral-sex

ثبت نظر

-