زود انزالی در آقایان/از دلیل تا درمان

  • کد خبر : 426620
  • 15 اردیبهشت 1400 - 13:13
زود انزالی در آقایان/از دلیل تا درمان

روابط جنسی یکی از بعد های مهم زندگی زناشویی هر فردی است. در صورت استفاده ی درست از این رکن اساسی، می توانید رابطه ی خوب و اساسی با شریک زندگی خود داشته باشید. و در صورت بروز مشکل در این رکن اساسی، احتمال ایجاد اختلال در روابط زناشویی هم وجود دارد. یکی از مشکلات روابط جنسی، زود انزالی در آقایان است.

مردانی که دچار این مشکل می شوند نمی توانند همسر خود را به اوج لذت برسانند و خیلی زود دچار انزال می شوند. این حالت سبب کم شدن اعتماد بنفس شوهر و مشکل در ایجاد ارتباط صمیمی بین زن و شوهر خواهد شد. پس چه کنیم؟ ما در این مقاله راه حل های مناسبی را برای این مشکل شما ارائه خواهیم داد. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.زود انزالی نوعی کژکاری در روابط جنسی است ولی نمی توان آن را اختلال جنسی تلقی کرد.

زود انزالی

مهم ترین دلایل زود انزالی:

۱. زود انزالی بر اثر اضطراب و استرس

فشارهای روانی متفاوتی که در فرد تنش و اضطراب به وجود می‌آورند می‌توانند سبب تاخیر یا تعجیل در انزال شوند؛ بطور مثال درگیری‌های بین زن و شوهر، ارگاسم نامناسب یا به ارگاسم نرسیدن شریک جنسی در روابط قبلی، نامناسب بودن زمان و مکان آمیزش همگی می‌توانند منجر به ایجاد تنش شوند و این تنش می‌تواند منجر به زودانزالی یا حتی دیر انزالی شوند.

۲. زود انزالی ناشی از اختلال نعوظ

اختلال نعوظ ناتوانی در سفت نگه داشتن کافی آلت آقایان برای برقراری ارتباط جنسی می باشد که گاهی به آن ناکارآمدی جنسی نیز گفته می شود. اختلال نعوظ غیر معمول نبوده و تجربه ی بسیاری از مردان آن را در دوران استرس و اضطراب می باشد. ولی اختلال نعوظی که در بیشتر مواقع اتفاق می افتد شایع نیست و باید درمان شود. گاهی این اختلال نشان دهنده ی مشکلات احساسی و رابطه ای می باشد که باید توسط فردی متخصص مورد بررسی قرار گیرند.با این حال همه ی مشکلات جنسی مردان ناشی از اختلال نعوظ نیست.

میل جنسی زیاد مردان
۳. زود انزالی در اثر افسردگی

این بیماری می تواند روی تمام جنبه های زندگی فرد تاثیر بگذارد. یعنی فرد دیگر لز از کارهایی ه للذت می برده است نمی برد. یکی از تبعات آن زود انزالی می باشد.

یعنی فرد دیگر از کارهایی که پیش از این لذت می برده است لذت نمی برد. یکی از این فعالیت های انزال است که به صورت پایین آمدن اعتماد بنفس و عدم کنترل انزال بروز می کند که منجر به زود انزالی می شود.

۴. زود انزالی در اثر اشکال در سیستم عصبی و هورمونی

مشکل در سیستم عصبی و هورمونی یکی از عوامل پزشکی زود انزالی است که سبب می شود فرد کنترل کافی روی انزال خود نداشته و سبب بروز مشکل در تحریک پذیری می شود.

۵. زود انزالی بر اثر بی توجهی به پیش نوازی قبل از آمیزش

ایجاد ارتباط خوب و صمیمی پیش از سکس، یکی از بهترین راه های کاهش زود انزالی در مردان است. مردانی که می خواهند در زمان بندی انزال خود دچار مشکد نشوند باید پیش از ایجاد رابطه معاشقه خوبی با همسر خود داشته باشند تا بتوانند مدیریت خوبی روی زمان انزال خود و همسر خود داشته باشند.

زود انزالی

۶. خود ارضایی

خود ارضایی یکی از دلایل ایجاد زود انزالی است به طوری که فردی که به صورت مداوم خود ارضایی می کند شرطی شده و توانایی جنسی خود را در مقابل همسر خود از دست می دهد.

انزال طبیعی

بهتر است بدانید انزال خوب و طبیعی مدت زمان زیادی ندارد و بیشتر کیفیت رابطه ای مورد توجه می باشد. مدت زمان انزال طبیعی برای هر مردی حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه است و زمان بیشتر از آن به معاشقه و پیش نوازی می گذرد. پس بی دلیل نگران مدت انزال خود نبوده و کیفیت رابطه را بالا ببرید.عواملی که می‌تواند احتمال ایجاد زود انزالی در شما را افزایش دهد، عبارت است از:

نداشتن تجربه روابط جنسی

نداشتن آگاهی در مورد واکنش‌های جنسی در مردان و زنان

ترس از:

باردار شدن

مبتلا شدن به بیماری‌هایی که از راه ارتباط جنسی منتقل می‌شود.

عملکرد ضعیف در زمان رابطه جنسی

احساس گناه نسبت به رابطه جنسی

مشکلات شخصی بین شرکای جنسی

داشتن تجربه روابط جنسی در سنین خیلی پایین که فرد را در معرض انزال سریع قرار می‌دهد و معمولاً به خاطر ترس از متوجه شدن دیگران با عجله و اضطراب انجام می‌شود.

نداشتن رابطه جنسی

زود انزالی و تاثیرات آن

۱. زود انزالی و تخریب رابطه

زود انزالی گاها سبب می شود تا رابطه ی صمیمی بین زوجین از بین رود. و دلیل آن هم لذت نبردن دو طرفه از این رابطه است. به گونه ای که مرد سریع دچار انزال شده و هنوز شریک او به ارگاسم نمیرسد.

۲. کاهش اعتماد بنفس

یکی از پیامدهای زود انزالی تاثیر مستقیم آن روی اعتماد بنفس مرد است به گونه از که خود را قادر به پاسخ دادن به نیازهای همسر خود نمی بیند بنابراین دچار کاهش اعتماد بنفس می شود.

درمان زود انزالی

زود انزالی
۱. رفتار درمانی

تشخیص اینکه چه زمانی در آستانه انزال هستید.

انجام کارهایی برای به تأخیر انداختن انزال

این کارها می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

بیوفیدبک – یک نوع فیدبک الکتریکی است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید یاد بگیرید که ماهیچه‌هایی که باعث انزال می‌شوند را کنترل کنید.

روش شروع و توقف – در این روش، وقتی که شخص به زمان اوچ لذت جنسی نزدیک می‌شود، تحریک جنسی را به مدت ۳۰ ثانیه متوقف می‌کند و سپس دوباره شروع می‌کند.

روش فشردن – در این روش نیز همانند روش شروع و توقف عمل می‌شود، با این تفاوت که در این روش، قسمت بیخ آلت تناسلی قبل از شروع توقف ۳۰ ثانیه‌ای، به آرامی فشرده می‌شود.

وضعیت بدنی در زمان رابطه جنسی – در این روش سعی می‌شود که از وضعیت‌های متفاوتی که می‌تواند باعث کنترل بیشتر شخص بر ماهیچه‌های عامل انزال گردد، استفاده شود.

۲. مصرف دارو

در مواردی که این حالت بسیار شما را اذیت می کند می توانید به اورولوژیست مراجعه کنید و متخصص به شما داروهایی را برای کنترل آن پیشنهاد خواهد داد که تا حدی به شما در مدیریت زود انزالی خود کمک خواهد کرد.

در برخی از موارد ممکن است پزشک یک کرم بی حس کننده برای شما تجویز کند. این کرم بر روی آلت تناسلی مرد مالیده می‌شود تا شدت تحریک جنسی را کاهش دهد.
در برخی از موارد هم ممکن است پزشک داروهای ضد افسردگی برای شخص مبتلا به زود انزالی تجویز کند. تحقیقات نشان داده است که برخی از داروهای ضد افسردگی می‌تواند فاصله زمانی بین دخول تا انزال را طولانی‌تر کند. با این وجود، این داروها تأثیری در درمان زود انزالی و برطرف کردن علت ایجاد کننده آن ندارند.
این بحث مرتباً در حال بررسی و تحقیق است و هرگاه که شواهد و نتایج جدیدی به دست آید، به روز رسانی و بازبینی می‌شود. البته هدف از ارائه این اطلاعات، آن نیست که شما را از مراجعه به پزشک و دریافت خدمات پزشکی حرفه‌ای بی نیاز سازد، بلکه شما باید همیشه قبل از شروع هر نوع روش درمانی و یا هرگاه که سؤالی در مورد شرایط پزشکی مربوط به زود انزالی دارید، پیگیر توصیه‌های پزشک خود یا سایر مراقبین بهداشت صلاحیت‌‌دار در این زمینه باشید.

>>>بیشتر بخوانید:

میل جنسی زیاد مردان و راه حل هایی برای کاهش آن!

۳. معاشقه قبل از آمیزش

معاشقه پیش از آمیزش به بهبود کیفیت رابطه کمک شایانی خواهد کرد. شما برای اینکه در این امر پیشرفت داشته باشید می توانید با روانشناس مشاوره نمایید.

۴. توجه به تحریک ارگاسم همزمان زن و مرد

زنان به زمان بسیار بیشتری برای مردان برای ایجاد تحریک در آن ها نیاز دارند بنابراین باید زمان کافی پیش از رابطه جنسی به همسر خود اختصاص داده و طوری برنانه ریزی کنید که به صورت همزمان او هم تحریک شده و به ارگاسم برسد.

۵. توقف و فشار آلت

یکی از راه های کنترل و مدیریت انزال زودرس، توقف در حین رابطه است. مردی که دچار زود انزالی است چنانچه قصد دارد دچار زود انزالی نشود در حین رابطه می تواند توقف کند و آلت خود را فشار دهد تا کمی ارگاسم به تاخیر افتد و رابطه را دوباره آغاز کند.

۶. توجه به مکان و شرایط مناسب رابطه جنسی

پیش از آغاز رابطه باید مکان و شرایط مناسبی را ایجاد کنید که برای شما محرک باشد. مکانی که شما را دچار استرس و اضطراب می کند احتمال زود انزالی را افزایش می بخشد.

پیشگیری

برای آنکه بتوانيد احتمال بروز زود انزالی را کاهش دهيد:

نحوه بروز واکنش‌های جنسی در مرد و زن را به خوبی فرا بگیرید.

قبل از آنکه وارد رابطه جنسی با شریک خود شوید، ابتدا ارتباط شخصی بین خودتان را بهبود دهید.

فعالیت جنسی را در موقعیت‌های کاملاً خصوصی و با آسودگی و آرامش کامل انجام دهید.

این بحث مرتباً در حال بررسی و تحقیق است و هرگاه که شواهد و نتایج جدیدی به دست آید، به روز رسانی و بازبینی می‌شود. البته هدف از ارائه این اطلاعات، آن نیست که شما را از مراجعه به پزشک و دریافت خدمات پزشکی حرفه‌ای بی نیاز سازد، بلکه شما باید همیشه قبل از شروع هر نوع روش درمانی و یا هرگاه که سؤالی در مورد شرایط پزشکی مربوط به زود انزالی دارید، پیگیر توصیه‌های پزشک خود یا سایر مراقبین بهداشت صلاحیت‌‌دار در این زمینه باشید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=426620
  • نویسنده : راضیه قوامی

ثبت نظر

-