میل جنسی زیاد مردان و راه حل هایی برای کاهش آن!

  • کد خبر : 426558
  • 15 اردیبهشت 1400 - 10:33
میل جنسی زیاد مردان و راه حل هایی برای کاهش آن!

میل جنسی زیاد مردان و کلیشه‌های زیادی که وجود دارد آنها را به شکل ربات‌های مشغول به سکس نشان می‌دهد. در کتاب‌ها، تلویزیون و داستان‌ها نشان داده می‌شود که مردان دیوانه رابطه جنسی هستند و زنان بیشتر به رابطه عاشقانه توجه دارند. در ادامه همه‌چیز را در مورد میل جنسی زیاد مردان بررسی می‌کنیم و به تفاوت میل جنسی در زنان و مردان اشاره می‌کنیم.

کدام کلیشه در مورد مردان درست است؟ میل جنسی در مردان چه تفاوتی با زنان دارد؟ بیایید نگاهی به برخی از رایج‌ترین این کلیشه‌ها داشته باشیم.

خودارضایی

مردان تمام روز به رابطه جنسی فکر می‌کنند

تحقیقات نشان می‌دهند بسیاری از مردم واقعاً به این کلیشه باور دارند که مردان هر هفت ثانیه به رابطه جنسی فکر می‌کنند. این به معنی هشت هزار مرتبه فکر کردن به رابطه جنسی در 16 ساعت بیداری است. این در حالی است که مردانی که مورد تحقیق قرار گرفته‌اند به‌طور میانگین گزارش کرده‌اند که 19 بار در روز به رابطه جنسی فکر می‌کنند. زنان حدود 10 مرتبه به آن فکر می‌کنند.

پس مردان بیشتر از زنان به رابطه جنسی فکر می‌کنند؟ همین تحقیقات ثابت می‌کنند که مردان در مورد خواب و غذا نیز بیشتر از زنان فکر می‌کنند.

مردان بیشتر از زنان خود ارضایی می‌کنند

تحقیقات نشان می‌دهند حدود 48 درصد از زنان و 68 درصد از مردان خود ارضایی می‌کنند. همچنین، این تحقیق نشان می‌دهد بسیاری از بزرگ‌سالان، به‌ویژه زنان، حس منفی نسبت به این کار دارند.

انزال

مردان طی دو تا هفت دقیقه به انزال می‌رسند

مسترز و جانسون، دو تن از محققان مهم رابطه جنسی، 4 فاز را در رابطه جنسی ذکر کرده‌اند:

  • میل جنسی
  • برانگیختگی
  • ارگاسم
  • فرونشینی

تحقیقات این دو تن نشان می‌دهد که مردان و زنان هر دو این فازها را تجربه می‌کنند. اما طول هر فاز در هر یک از آنان متفاوت است. تعیین طول مدت آن در مردان و زنان و به‌ویژه در شرایط میل جنسی زیاد مردان دشوار خواهد بود. در برخی از افراد ورود به فاز میل جنسی تنها چند دقیقه و برای برخی دیگر چند ساعت طول می‌کشد.

رابطه عاطفی برای مردان اهمیت چندانی ندارد

بر اساس مدل فوق، میل جنسی برای هر کس متفاوت است. منبع آن نیز می‌تواند متفاوت باشد. تابوهای جنسی و ارزش‌ها موجب تغییر عامل تحریک در مردان و زنان می‌شود. بنابراین، نمی‌توان به‌طور دقیق گفت که برای مردان عشق اهمیتی ندارد.

میل جنسی زیاد مردان و مغز

میل جنسی زیاد مردان و مغز

هیچ‌گونه روش اندازه‌گیری عددی برای میل جنسی وجود ندارد و برای تعیین آن تنها از صفت بالا و پایین استفاده می‌شود.

میل جنسی در مردان در دو ناحیه از مغز وجود دارد: قشر خاکستری مغز و سیستم لیمبیک. این بخش‌های مغز برای میل و عملکرد جنسی در مردان بسیار مهم است. آنها در واقع چنان مهم هستند که یک مرد می‌تواند به‌سادگی با فکر کردن یا خواب دیدن تجربه جنسی به ارگاسم برسد.

قشر مغز ماده‌ای خاکستری است که لایه بیرونی مغز را تشکیل می‌دهد. این بخشی از مغز شما است که وظیفه عملکردهای بالاتر مانند برنامه‌ریزی و تفکر را بر عهده دارد که شامل فکر کردن در مورد رابطه جنسی نیز می‌شود. هنگامی که شما برانگیخته می‌شوید، سیگنال‌هایی سرچشمه گرفته از قشر مغز می‌توانند با سایر قسمت‌های مغز و اعصاب ارتباط برقرار کنند. برخی از این اعصاب ضربان قلب و جریان خون به دستگاه تناسلی شما را تسریع می‌کند. همچنین فرایند نعوظ را ایجاد می‌کنند.

سیستم لیمبیک شامل بخش‌های مختلفی از مغز است: هیپوکامپ، هیپوتالاموس و آمیگدال و غیره. این قسمت‌ها درگیر احساسات ، انگیزه و میل جنسی هستند. محققان دریافتند که مشاهده تصاویر جنسی باعث افزایش فعالیت در آمیگدالای مردان نسبت به زنان می‌شود.

با این حال ، بسیاری از قسمت‌های مغز درگیر پاسخ جنسی هستند، بنابراین این یافته لزوماً به معنای این نیست که مردان نسبت به زنان راحت‌تر برانگیخته می‌شوند. تستوسترون عامل دیگری است که باعث میل جنسی زیاد مردان می‌شود. سطح آن در صبح‌ها بیشتر از شب‌هاست و در طول عمر مرد نیز تغییر می‌کند. به صورتی که سطح آن در اواخر نوجوانی به بالاترین حد خود می‌رسد و پس‌ازآن به‌تدریج کاهش می‌یابد.

میل جنسی زیاد مردان

روش‌های کاهش میل جنسی زیاد مردان

گاهی میل جنسی فرد به‌قدری زیاد است که خود او را نیز اذیت می‌کند چرا که فرد برای ارضای نیاز خود مجبور به خود ارضایی یا برقراری روابط جنسی متعدد می‌شود. مشکل زمانی جدی‌تر می‌شود که تفاوت میل جنسی فرد با همسرش زیاد باشد و این موجب بروز مشکل در زندگی شود.

در زندگی مشترک بیش‌فعالی جنسی و سردمزاجی، هر دو به یک اندازه ممکن است موجب فروپاشی زندگی یا خیانت شوند. بنابراین زوج باید تلاش کنند میل جنسی خود را به یکدیگر نزدیک کنند، بدین معنی که فرد سردمزاج به افزایش میل جنسی خود اقدام کند و فرد گرم‌مزاج برای کاهش میل جنسی‌اش تلاش کند.

>>>بیشتر بخوانید:

پوزیشن های جنسی حرفه ای ها/پوزیشن هایی برای تحریک بیشتر و ارگاسم بهتر

روش‌های زیر می‌توانند برای کاهش بیش‌فعالی جنسی در مردان مؤثر باشند:

 

  • مشورت با پزشک و مصرف داروی کاهش میل جنسی در صورت نیاز
  • روان‌درمانی برای تغییر سبک زندگی و هدایت درست تفکر
  • دوری از محرک‌های جنسی مانند فیلم‌های پورن
  • پرهیز از پوشیدن لباس‌های تنگ
  • دوری از معاشرت با افرادی که باعث تحریک فرد می‌شوند
  • رو آوردن به فعالیت‌های سرگرم‌کننده
  • منحرف کردن ذهن و پرداختن به امور دیگر
  • مسافرت، گردش، تفریح
  • افزایش فعالیت بدنی، ورزش و کوه‌نوردی
  • تغییر رژیم غذایی و پرهیز از مصرف مواد غذایی محرک هورمون‌های جنسی و افزایش میل جنسی
  • مصرف مواد غذایی مؤثر در کاهش میل جنسی
  • دریافت مشاوره جنسی و سکس‌تراپی در صورت دخیل بودن مسائلی مانند اعتیاد جنسی و بیش‌فعالی جنسی

میل جنسی زیاد مردان

با تفاوت در میل جنسی مرد و زن چه بکنیم؟

معمولاً مردان بیشتر شروع‌کننده رابطه جنسی هستند و کمتر به آن نه می‌گویند. زنان کمتر شروع‌کننده رابطه جنسی هستند و بیشتر به آن نه می‌گویند.

این تفاوت در میل جنسی معمولاً طبیعی است و زوج می‌توانند آن را مدیریت کنند. مشکل از جایی آغاز می‌شود که میل جنسی یک نفر بسیار بالا و دیگر میل جنسی بسیار پایینی دارد. در واقع، سرد بودن یکی از زوجین، از دلایل رایج مراجعه به مشاوره زوج‌درمانی یا سکس‌تراپی است. همچنین، با عبور از مراحل مختلف زندگی مشترک، تفاوت در میل جنسی زوج ممکن است بیشتر شود.

به نظر می‌رسد که تمام زوجین در مراحل مختلف زندگی خود دچار چالش‌هایی در مورد توافق بر سر تعداد و فواصل رابطه جنسی می‌شوند. برای مثال، زنان در دوره نامزدی، عقد، بارداری، پس از زایمان، دوره‌های ماهانه و برخی مشکلات عاطفی و روحی ممکن است میل جنسی پایینی داشته باشند. این در حالی است که در این دوره‌ها میل جنسی مرد به شکل قبل باقی می‌ماند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=426558
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.healthline.com/health/mens-health/sex-drive#outlook

ثبت نظر

-