چگونه پوستی روشن و بدون چروک داشته باشیم

  • کد خبر : 410830
  • 15 فروردین 1400 - 9:26
چگونه پوستی روشن و بدون چروک داشته باشیم

همه ی ما به اهمیت داشتن پوستی زیبا، صاف و روشن واقف هستیم. هر چه پوست ما بهتر باشد زیبایی ما چند برابر جلوه می کند.برای داشتن پوست روشن و صاف باید نکاتی را هم رعایت کنیم. خود پوست به خودی خود خوب است ولی به مرور زمان و مراقبت نکردن یا اشتباه مراقبت کردن از آن، سبب صدمه به پوست می شود.برای داشتن پوستی خوب تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 پوست روشن
اول می رویم سراغ پوست روشن:

داشتن پوستی روشن به معنای داشتن رنگ پوستی خیلی سفید و غیر واقعی نیست و بهتر است بدانید رنگ پوست واقعی شما ممکن است در طی سال ها و حین مراقبت نکردن از آن، چند درجه ای تیره تر شود.

ولی توقع داشتن پوستی غیر واقعی کاملا اشتباه است.با چند روش خانگی جالب ما به شما روش هایی را برای داشتن پوستی روشن را ارائه خواهیم داد.

آب لیمو
استفاده از آب لیمو ترش

شما می توانید نصف آب لیمو ترش را با کمی آب مخلوط کرده و روی پوست خوب به آرامی ماساژ دهید به طوری که جذب آن شود و سطح پوست را به خوبی بپوشاند. بعد از بیست دقیقه آن را بشویید. فقط باید توجه کنید این لایه بردار طبیعی را هنگامی استفاده کنید که نمی خواهید از منزل بیرون بروید و در معرض تابش نور خورشید باشید.

ماسک زرد چوبه
استفاده از ماسک زردچوبه

این ماده ی به ظاهر ساده تاثیر بسزایی روی جوانسازی و لایه برداری پوست دارد. کمی از آن را با روغن زیتون مخلوط کنید و آن را به صورت خمیری در بیاورید و روی پوست خود بمالید و بعد از بیست دقیقه آن را بشویید.

سیب زمینی
استفاده از سیب زمینی

سیب زمینی ویتامین c بالایی دارید. می توانید آن را برش زده و روی پوست خود قرار دهید. اگر سیب زمینی در دسترس ندارید، از دیگر سبزیجات حاوی ویتامین c نیز می توانید استفاده کنید مانند خیار و گوجه.

دیگر ماسک های روشن کننده:

ماسک آلوئه ورا
آب نارگیل تازه
ماسک عسل و لیمو
ماسک زردچوبه و بلغور جو دو سر
ماسک پاپایا
ماسک ماست یا شیر
ماسک گلاب
ماسک آرد نخود
ماسک زردچوبه، نخود و گلاب

 پوست روشن

برای کاهش روند پیری پوست و رفع چین و چروک های پوست چه کنیم:

بهتر است بدانید چین و چروک پوست روند طبیعی پیر شدن پوست می باشد. به مرور زمان، پوست کمی از مواد مغذی خود را از دست می دهد و بنابراین شروع به پیر شدن می کند. البته شما با رعایت نکاتی و مراقبت بیشتر از پوست می توانید این روند را به تاخیر بیاندازید.

>>>بیشتر بخوانید:

مراقبت از پوست/پوست خود را شفاف و زیبا کن!

اولین نکته که باید رعایت کنید این است که:
ژست خود را هنگام خواب تغییر دهید و سعی کنید طاق باز بخوابید. وقتی صورت خود را روی بالشت می گذارید، فشاری که به پوست در طول شب وارد می شود باعث ایجاد چین و چروک خواهد شد.

الکل
استعمال مواد مضر و مصرف الکل ممنوع

سیگار کشیدن یا استعمال مواد مخدر یا حتی در معرض غیر مستقیم دود این مواد مانند قلیان، پوست تازه و خوب شما را نابود خواهند کرد. حتی عزیزانی که در شهرهای بسیار آلوده زندگی می کنند، همین تاثیر را روی پوست خود تجربه خواهند کرد.
در انتهای شب حتما آرایش خود را بشویید.
حتی اگر آرایشی ندارید نیز صورت خود را با یک پاک کننده خوب به آرامی ماساژ دهید و سپس آن را بشویید. اگر پوست خشکی دارید بهتر است آن را با یک مرطوب کننده آبرسان مرطوب نمایید چون هنگامی که خواب هستید، پوست شما خشکی بیشتری خواهد داشت و این خشکی به مرور زمان سبب بروز چین و چروک خواهد شد.

ضد آفتاب

از ضد آفتابی مناسب پوست خود استفاده کنید

اگر در معرض آفتاب هستید یا در شهری آلوده زندگی می کنید، حتما از ضد آفتابی با spf مناسب درجه آفتاب منطقه ی زندگی تان و ضد آفتابی مناسب پوست خشک، نرمال یا چرب خود استفاده کنید.

نارگیل

روغن نارگیل

یک نرم کننده طبیعی، روغن نارگیل است. این ماده نه تنها سبب نرم کردن پوست می شود بلکه سبب مرطوب کردن آن می شود.

برای کاهش چین و چروک، چای بادرنجبویه بنوشید.
صورت خود را به صورت منظم بشویید
در معرض اشعه فرابنفش خورشید قرار نگیرید
مصرف سدیم یا همان نمک را کاهش دهید
تا می توانید پوست خود را مرطوب نگه دارید
صورت خود را ماساژ دهید
مواد غذایی تان باید سرشار از مواد مغذی باشد مانند سبزیجات

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=410830
  • نویسنده : راضیه قوامی

ثبت نظر

-