کرونا انگلیسی چیست و چگونه بوجود آمد؟ درمان آن چیست؟

  • کد خبر : 400019
  • 23 اسفند 1399 - 8:33
کرونا انگلیسی چیست و چگونه بوجود آمد؟ درمان آن چیست؟

پخش سریع کرونا انگلیسی در بسیاری از کشورها، سبب افزایش ممنوعیت های تردد در اکثر مناطق شده است.چگونه این ویروس جدید در بسیاری از کشورها و مخصوصا انگلیس از هیچ به شایع ترین شکل ویروس تبدیل شده است؟

اکنون مشاوران دولت در زمینه عفونت های جدید می گویند آن ها مطمئن هستند که این ویروس خیلی سریع تر از سایر ویروس ها منتقل می شود.
آن ها می گویند: در مورد ویروس کرونا، ما هنوز در مراحل ابتدایی شناخت آن هستیم و لیست طولانی سوالات بی پایان در این مورد وجود دارد.
همانطور که قبلا ذکر شد جهش ویروس کرونا بسیار غیر قابل پیش بینی است و باید بر تغییرات این ویروس کاملا نظارت شود.

کرون انگلیسی
چرا این تغییرات سبب نگرانی است؟

سه موضوع مهم که دلیل تمرکز روی ویروس کرونا انگلیسی است، موارد زیر می باشد:

  • به سرعت نسخه های دیگر ویروس را جایگزین می کند
  • دارای جهش هایی است که ممکن است در بخشی از ویروس مهم باشد
  • برخی از این جهش ها قبلاً در آزمایشگاه برای افزایش توانایی ویروس در آلودگی سلول نشان داده شده است.

از جمع شدن تمامی این موارد یک ویروس ایجاد می شود که می تواند به راحتی گسترش یابد.

هر چند صدق این حرف کاملا مشخص نیست. مدل های جدید ویروس کرونا می توانند به سادگی با قرار گرفتن در مکان مناسب در زمان مناسب (مانند لندن ، که تا همین اواخر فقط در دو مدل محدودیت داشتند) رایج شوند.

>>>بیشتر بخوانید:

علائم کرونا و باید ها و نباید های سفر در نوروز۱۴۰۰

سرعت انتشار آن چقدر است؟

اولین بار در سپتامبر ( پاییز گذشته)، نسخه ی جدید کرونا در لندن کشف شد. رقمی که توسط نخست وزیر بوریس جانسون ذکر شد این بود که این نوع جدید ویروس کرونا ممکن است تا ۷۰ درصد قابل انتقال باشد.
گفته می شود این ویروس اولین بار در ۳۱ شهریور در انگلستان مشاهده شد. اما دولت انگلیس تا پاییز این مسئله را کتمان کرد.

در طول سخنرانی وی گفت: “گفتن این موضوع واقعاً خیلی زود است، اما از آنچه ما می بینیم خیلی سریع تر رشد می کند، رشد آن سریعتر از رشد نسخه قبلی است، اما مراقبت های لازم برای پیشگیری بسیار مهم می باشد.

هیچ رقم مشخصی در مورد میزان آلودگی این نوع ویروس وجود ندارد. اما آیا این ویروس میزان آلودگی بیشتری از بقیه ویروس های عفونی دارد؟
میزان آلودگی این ویروس و سرعت انتشار آن بسیار بالاتر از نسخه های دیگر ویروس کرونا می باشد که تابحال کشف شده اند.حتی قدرت مرگ و نیز آن نیز زیاد تر از دیگر ویروس ها می باشد.

چگونگی انتشار آن

تصور می شود، این ویروس از آمریکا وارد انگلستان شده است یا از کشوری که نظارت جهش های ویروس ضعیف تر می باشد.

نوع مشابهی از این ویروس در آفریقای جنوبی کشف شد که جهش هایی مشابه به کرونای انگلیسی دارد. ویروس قبلی کرونا، اولین ویروسی بود که فقط روی بزرگسالان تاثیر داشت داشت و به کودکان آسیبی نمی زد. اما کشف ویروس جدید انگلیسی، خط بطلان بر این سخن کشید به طوری که ویروس انگلیسی بیشتر کودکان و نوجوانان زیر ۱۵ سال را درگیر می کند و باعث مرگ و میر آن ها خواهد شد.

واکسن کرونا

تاثیر واکسن روی کرونای انگلیسی

هنوز تاثیر استفاده ی واکسن روی کرونای انگلیسی مشخص نشده است. و هنوز دانشمندان با قاطعیت مفید بودن یا غیر مفید بودن آن را برای درمان بیماران مبتلا به کرونا انگلیسی تایید نکرده اند.
برخی ظن و گمان ها در مورد ایجاد کرونای انگلیسی مطرح شده است که طبق آن ها، احتمال دارد کرونای انگلیسی حاصل آزمایشات مختلف واکسن های ساخته شده روی انسان باشد. صحت این موضوع هنوز مشخص نیست چون آن زمان واکسن کرونا کشف نشده بود ولی آزمایشات واکسن های مختلف روی انسان انجام می شد.

 

Www.irna.com

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=400019
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : Www.who.int.com

ثبت نظر

-