طرز تهیه باقلوا بدون فر

  • کد خبر : 397027
  • 17 اسفند 1399 - 17:46
طرز تهیه باقلوا بدون فر

در این مطلب با طرز تهیه باقلوا بدون فر با طعم پسته در خدمت شما هستیم. این دسر خوش طعم که به عنوان شیرینی عید هم می توان از آن استفاده کرد، با ما همراه شوید تا طرز تهیه باقلوا ساده بدون فر را با هم یاد بگیریم.

باقلوا یا باقلبا. نوعی شیرینی که از قند و بادام کوفته و بروغن سرشته و بدانه های پسته آمیخته پزند. قسمی شیرینی و آن بدین ترتیب پخته شود که قند و بادام بهم کوبند و بروغن سرشند و دانه های پسته ٔ نیم کوفته در آن ریزند و به هل و گلاب آمیزند و سپس آن خمیرمایه را در تابه ای که نانی تنک در تک آن گسترده باشند پهن کنند و آتش بر زیر و بر آن نهند تا نیک پخته شود و معمولاً پیش از برون کردن از تابه بقطعات لوزی شکل ببرند، و آنچه از این جنس در شهر یزد پزند مشهورتر است . گاه بجای بادام نارگیل بکار دارند.

باقلوا بدون فر با طعم و رنگ پسته ای

مواد لازم برای باقلوا بدون فر:

  • خمیر یوفکا (سرد) سه ورق
  • خامه گرفته یک قاشق غذاخوری
  •  پودر قند یک قاشق و نیم
  • کره نصف قاشق
  • پودر پسته و پودر قند برای تزیین

باقلوا بدون فر/ طرز تهیه باقلوا ساده بدون فر

مراحل پخت باقلوا بدون فر

مرحله اول:

خمیر یوفکا را باز کرده و خامه فرم گرفته را پخش می کنیم، پودر قند و پودر پسته را روی آن می پاشیم.


مرحله دوم:

تابه را روی حرارت گذاشته و کره را می ریزیم تا کره ذوب شود.


مرحله سوم:

یک طرف را سرخ کرده و بر می گردانیم و طرف دیگر را نیز سرخ می ‌کنیم.


مرحله چهارم:

روی باقلوا مواد تزئینی را می پاشیم و بعد برش می دهیم همچنین داخل باقلوا نیز پودرهای مغزهای بادام و پسته را می ریزیم.


خواص مغزهای خوراکی

خواص مغزهای خوراکی:

عالی‌ترین چگالی انرژی را مغزها دارند. دنیای خارق العاده مغزها سرشار از ویتامین‌های شگفت‌آوری است که می‌تواند در بدن معجزه کند و سلامت و شادابی را به ارمغان آورد.

مغزها می‌ توانند هم به صورت خام و هم در شیرینی جات و  غذاها مصرف شوند.مغزها سرشار از مواد مغذی هستند که طب سنتی، پزشکان و متخصصین امور تغذیه به خوردن انواع آن ها سفارش زیادی می‌ کنند و به خاطر چگالی بالا می توانند برای افرادی که فعالیت زیادی دارند همچنین برای دانش آموزان بسیار مفید باشد.

>>>بیشتر بخوانید:

طرز تهیه باقلوا خانگی

طرز تهیه شیرینی عید بدون فر

پسته از لحاظ تغذیه ای بسیار مفید است و منبع عالی پتاسیم، منیزیم، ویتامین و مس است همچنین دارای اسید فولیک و ویتامین گروه B۶، کلسیم و ویتامین c و ریبوفلاوین می‌باشد.

مغز بادام نیز دارای منیزیم، پتاسیم، فسفر و مس و نیاسین است همچنین دارای اسید فولیک، آهن کلسیم و ویتامین است بادام به خاطر ارزش تغذیه بالا و طعم عالی که دارد در رژیم غذایی و شیرینی جات استفاده می‌شود که باعث می‌شود سلامت مغز حفظ شود.

مغز بادام باعث افزایش سطح هوشی می‌شود و به همین خاطر در غذاهای کودکان با دام می ریزند و همچنین فعالیت‌های مغز را افزایش می‌دهد و باعث تنظیم سطح کلسترول شده و باعث می‌شود استخوان هایی محکم و قوی داشته باشیم و قلبی سالم داشته باشیم و به طور کلی بادام دستگاه ایمنی بدن را تقویت کرده و باعث می شود که پوستی سالم داشته باشیم.

پسته برای افراد کم خون بسیار مفید است و باعث تقویت مغز و آرامش اعصاب می شود، لثه‌ها را تقویت کرده و باعث افزایش تمرکز می شود، خستگی را از بین برده و باعث می‌شود که قلب بهتر کار کند، نور چشم را زیاد کرده و باعث می‌شود که روده ها بهتر کار کنند.

این خشکبار های مفید چه در غذاها و چه در شیرینی جات جای داده شوند تاثیرات مفید خود را روی بدن خواهند گذاشت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=397027
  • نویسنده : نرگس قوامی
  • منبع : تصویر زندگی

ثبت نظر

-