چند ترفند برای پختن یک قورمه سبزی بی نظیر

  • کد خبر : 396645
  • 13 اسفند 1399 - 19:21
چند ترفند برای پختن یک قورمه سبزی بی نظیر

نکات پختن قورمه سبزی خوش مزه و خوش رنگ / بعضی اوقات کلی هزینه می کنیم و مواد غذایی رو تهیه می کنیم، کلی هم وقت می زاریم اما اونی که باید بشه نمی شه؟ دلیلش چیه؟ اگر غذا درست و اصولی پخته شود و همه آن زمانی را که باید داده شود غذای ما لذیذ و خوش مزه می شود. آرام آرام به آخر سال نزدیک می شویم و خانم های کدبانو به فکر غذای شب عید هستند.

غذاهایی مثل؛ قورمه سبزی، کوکو سبزی یا سبزی پلو با ماهی یا انواع خورشت های خوشمزه که کنار برنج سرو می شود. اما یکی از غذاهای دوست داشتنی شب عید، قرمه سبزی است.

با چه ترفندهایی میتونم غذای شب عیدم خوش مزه کنم؟

اگر قرمه سبزی درست پخته شود یک غذای بسیار لذیذ و خوش مزه می‌شود. برخی افراد همه مواد غذایی را همان اول با هم می ریزند که درست نیست.

نکات پختن قورمه سبزی

۱)

ابتدا گوشت را درست کنید و سپس به سراغ سبزی ها بروید.


۲)

برخی از حبوبات مثل لوبیا و نخود ایجاد نفخ می کنند بنابراین باید لوبیا را نیز از شب قبل خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید این کار به دو دلیل صورت می‌گیرد اول اینکه پخت لوبیا راحت تر و سریع تر انجام می شود و خوب پخته می شود و دومی که نفخ آن گرفته می‌شود.


۳)

نکته دیگر آن که نباید وقتی مواد را آماده می کنید لوبیا زیاد استفاده کنید باید همه مواد به اندازه باشد و گوشت و سبزی نیز به اندازه باشد.


۴)

برای استفاده از پیاز بهتر است پیاز قرمز استفاده شود زیرا هم قوی تر است و هم طعم بهتری دارد و زهم گوشت را هم می‌گیرد.


>>>بیشتر بخوانید:

لحضات خوشمزه و بیاد ماندنی با سال تحویل امسال

شام شب عید نوروز در شهر‌های مختلف ایران

نکته:

— قبل از هر کاری قلمها را با نصف پیاز و زردچوبه را داخل قابلمه می ریزیم و روی آن آب می ریزیم و می گذاریم پخته شود دو ساعت کافیست. آب این قلم باید به خورشت اضافه شود تا خورشتی مقوی شود.

— وقتی که سبزی را سرخ می کنیم باید ۱۰ دقیقه طول بکشد تا سبزی به رنگ سیاه در آید این یکی از رازها و فوت و فن کوزه گری است که باعث می شود قورمه سبزی شما هم خوش رنگ و لعاب شود و هم بسیار لذیذ و خوشمزه.

— وقتی که خواستیم شعله را خاموش کنیم می توانیم مقداری از قرمه سبزی را با برنج سرو کنیم و باهم مخلوط کنیم اگر برنج به رنگ سبز در آمد یعنی قورمه سبزی شما جا افتاده و پخته است همچنین وقتی که قرمه سبزی زیاد پخته شده باشد رنگ برنج شود.

— نکته دیگر که وقتی خورش را خواستیم بکشیم کافیست که تکه ای کوچک یخ داخل قابلمه خورش بیاندازیم تا به سبزی شک وارد شود و خورشت ما به روغن آید در این صورت رنگ و روی قرمه سبزی بسیار جالب و دیدنی و خوش رنگ می شود.

نکات پختن قورمه سبزی
نکات طلایی پختن قورمه سبزی رعایت شود؛

۱) نکته دیگر که غذا را خوش مزه می کند سبزی ها هستند. سبزی ها را خوب ریز کنید زیرا اگر خوب خرد نشده باشد هر چقدر هم شما به پخت قورمه سبزی زمان بدهید جا نمی افتد.


۲) از سبزی تازه استفاده کنید تا تمام ویتامین های آن حفظ شود.


۳) اگر سبزی قورمه سبزی را خواستید نگهداری کنید بعد از خرد کردن لازم نیست سرخ کنید بلکه بعد از بسته بندی در فریزر نگهداری کنید وقتی خواستید استفاده کنید آن را سرخ کنید تا خاصیت خود را از دست ندهد و طعم آن تازه و خوب باشد.


۴) برای درست کرن قورمه سبزی لازم نیست شنبلیله زیاد استفاده شود زیرا باعث تلخی خواهد شد.


۵) برای سرخ کردن سبزی هم بهتر است زیاد سبزی را هم نزنید سبزی را در تابه پهن می کنیم و هر دو دقیقه یک بار هم می زنیم. هنگام سرخ کردن نیز روغن را ابتدا به سبزی اضافه کنید زیرا باعث خوش رنگ تر شدن خورشت خواهد شد.


۶) برای گوشت قرمه سبزی نیز بهتر است از گوشت گوساله استفاده نشود زیرا طعم گوشت زهم می شود بنابراین از گوشت گوسفند استفاده می کنیم و قسمت ران یا سردست بهتر از قسمت‌های دیگر است.


۷) گوشت را خیلی ریز نکنید تا در خورشت به خوبی دیده شود.


۸) بهتر است برای لوبیای قورمه سبزی از لوبیا قرمز استفاده شود.


۹) اگر خواستید که رنگ قورمه سبزی شما سبز شود به آن رب نزنید ولی برخی افراد دوست دارند تا قرمه سبزی به قرمزی بزند بنابراین مقداری رب به آن اضافه می کنند.

 

شما هم نکات پختن قورمه سبزی را که تجربه دارید با ما و دیگر دوستان به اشتراک بذارید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=396645
  • نویسنده : نرگس قوامی

ثبت نظر

-