بیت کوین ،ارز انتخابی برای تجارت بین المللی

  • کد خبر : 396433
  • 12 اسفند 1399 - 9:00
بیت کوین ،ارز انتخابی برای تجارت بین المللی

وضعیت بیت کوین
به گزارش اقتصادی از نیوز در این روزها که بازار بیت کوین داغ است، وضعیت بیت کوین طوری است که در نقطه اوج است و می تواند به عنوان «ارز انتخابی» برای تجارت جهانی تبدیل شود.بر اساس گزارش سی ان بی سی، سیتی بانک در گزارشی اعلام کرد که معتقد است بیت کوین در حال حاضر به «نقطه اوج» رسیده  و می تواند روزی « ارز انتخابی برای تجارت بین المللی» شود زیرا شرکت هایی مانند تسلا و پی پال به آن اعتماد دارند و بانک های مرکزی برای انتشار ارزهای دیجیتال خود در حال تحقیق هستند.
سیتی بانک اعلام کرده که «بنابراین آینده بیت کوین هنوز نامشخص است ، اما با تعادل ارز در نقطه اوج پذیرش جریان اصلی یا سقوط ، به طور احتمالی تحولات در کوتاه مدت تعیین کننده خواهد بود.»
در حال حاضر قیمت هر بیت کوین با افزایش ۸.۹ درصد به قیمت ۴۸ هزار و ۳۴۱ دلار رسید.
 قیمت طلا هم در نیمه اول کانال ۱۷۰۰ دلار نوسان کرد اما در بازار نفت اتهامات علیه ولیعهد سعودی وضعیت را متشنج کرد.

نخستین روز معاملات جهانی، بازارها نوسانات اندکی داشتند و به نظر می رسد بعد از مدت ها سرمایه گذاران بیش از اینکه هیجانی عمل کنند، کمی صبوری کردند.

وضعیت بیت کوین

>>>بیشتر بخوانید:

۶۹ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیت کوین

مستی بیت کوین پرید

سیتی گفت: « ورود سرمایه گذاران نهادی اعتماد به ارز رمزپایه را متشنج کرده است اما هنوز مسائل پایداری وجود دارد که می تواند تصویب گسترده برای این ارز را محدود کند.»

این بانک افزود: « برای سرمایه گذاران نهادی ، این موارد شامل نگرانی در مورد بهره وری سرمایه ، بیمه و حضانت ، امنیت و ملاحظات ESG ناشی از استخراج بیت کوین است. مشکلات امنیتی با ارز رمزنگاری شده وجود دارد ، اما وقتی با پرداخت های سنتی مقایسه شود ، عملکرد بهتری دارد.»

بازار طلا

براساس گزارش اینوستینگ، معاملات آتی طلا  هم در پایان معاملات روز دوشنبه کاهش یافت و پنجمین افت متوالی را به همراه داشت. آدریان اش ، مدیر تحقیق، گفت که قیمت این فلز گرانبها در معاملات اولیه بالاتر بود ، اما مکث در بازار اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده ، «هنوز نوسانات را تغییر نداده است.»

فلز زرد پس از اینکه در روز جمعه هفته گذشته به پایین ترین سطح در هشت ماه گذشته رسید ، یک جهش اصلاحی را تجربه کرد.

بهبود اقتصادی ناشی از کرونا در حال دیده شدن است، حتی قبل از رسیدن مرحله بعدی بررسی های محرک ، و قیمت طلا همچنان قیمت خود را حفظ می کند و دستاوردهای بزرگ سال گذشته را معکوس می کند. طلای آوریل ۵٫۸۰ دلار یا ۰٫۳ درصد افت کرد و درهر اونس ۱۷۲۳ دلار ثابت شد. کمترین قیمت خود از ژوئن(دی) سال ۲۰۲۰ تجربه کردند.

علاقه به خرید طلا در اوایل این هفته با صعود شاخص های سهام ایالات متحده و شاخص دلار آمریکا محکم تر می شود. در حال حاضر قیمت هر اونس طلای نقدی به قیمت ۱۷۲۲ دلار رسید که نسبت به جمعه که ۱۷۳۵ دلار بوده کاهش ۱۳  دلاری داشته است. امروز بیشترین قیمتی که طلا در بازار تجربه کرد ۱۷۶۱ دلار بوده است.

شاخص دلار نیز با صعود ۰.۱۸ واحد یا ۰.۲ درصد به ۹۱.۰۶۲ واحد رسید.

کاهش قیمت به بازار نفت هم رسید

پس از گزارش سخنگوی کاخ سفید ، درباره تحریم عربستان سعودی از سوی ایالات متحده و تایید اینکه محمد بن سلمان فرمان عملیات دستگیری و کشتن روزنامه نگار مستقر در آمریکا، خاشقچی را داده بازار نفت را شاهد تنش بود.

براساس گزارش مارکت واچ، معاملات آتی نفت با فشار این احتمال که سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش تصمیم خواهند گرفت تا سطح تولید را افزایش دهند ، قیمت ها کاهش یافت. . قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت ۸۶ سنت یا ۱٫۴ درصد افت کرد و به ۶۰٫۶۴ دلار رسید. نفت برنت نیز با کاهش ۱.۱۶ دلار یا ۱.۸۲ درصد به ۶۳ دلار و ۲۶ سنت رسیدند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=396433

برچسب ها

ثبت نظر

-