۶۹ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیت کوین

  • کد خبر : 390141
  • 27 بهمن 1399 - 1:32
۶۹ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیت کوین

 

نرخ بیت کوین

 این روز‌ها خرید و فروش ارز‌های دیجیتال مورد توجه بسیاری از افراد در سراسر دنیا قرار گرفته است. در حال حاضر ۶۹ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۳ درصد در اختیار اتریوم است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروهی از معامله گران بر بستر بلاک چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

جک دورسی (Jack Dorsey)، مدیرعامل توییتر، به همراه یک خواننده رپ، خبر از ایجاد یک صندوق توسعه با سرمایه‌ای ۵۰۰ بیت کوینی (۲۳.۷ میلیون دلار) دادند. سرمایه این صندوق قرار است برای توسعه بیت کوین در آفریقا و هندوستان مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین دنیل پینتو از مقامات ارشد بانک جی‌پی‌ مورگان (JPMorgan) گفته که این غول صنعت بانکداری در صورت وجود تقاضا از سوی مشتریان به‌سمت پشتیبانی از خریدوفروش بیت کوین حرکت خواهد کرد

اپل پی (Apple Pay)، سرویس پرداخت شرکت اپل، هم اعلام کرده است که با همکاری بیت‌پی (BitPay) از پرداخت‌ها با ارز‌های دیجیتال پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از پرداخت‌ها تنها مختص کارت‌های اعتباری بیت‌پی و به‌صورت محدود خواهد بود.

همچنین مدیرعامل شرکت اوبر (Uber)، اعلام کرده است که اگر قبول‌کردن بیت کوین و دیگر ارز‌های دیجیتال به نفع این شرکت باشد و نیاز به این کار حس شود، این ارز‌ها را به‌عنوان یک شیوه پرداخت خواهد پذیرفت.

>>>مطالب مرتبط:

بیت کوین در مرحله نقاهت

ارزش بیت کوین به پایین ترین رقم ط

مستی بیت کوین پرید

گفتنی است، شرکت تسلا با خرید ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین، نزدیک به ۸٪ از نقدینگی ناخالص خود را در این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده است که البته سرمایه‌گذاری بزرگ این خودروسازی بزرگ موجب جهش شدید قیمت‌ها شد.

۱- بیت‌کوین

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۹۰۹.۰۸ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۵۹.۴۹ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

۲- اتریوم

اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۲۱۰.۶۲ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم ۱۳.۷۸ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

۳- تتر

تتر با نماد اختصاری USDT یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۳۱.۶۱ میلیارد دلار، در رتبه ۳ بازار قرار داشته و سهم ۲.۰۷ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

قیمت ارز‌های دیجیتالی
می‌توانید، قیمت انواع ارز‌های دیجیتالی از جمله بیت کوین، اتریوم، ریپل و لایت کوین در ۲۶ بهمن را در ادامه این خبر ببینید:

 

به گزارش جام جم آنلاین 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=390141

ثبت نظر

-