بهترین رستوران های تهران

  • کد خبر : 391903
  • 19 فروردین 1400 - 11:41
بهترین رستوران های تهران

به جذاب‌ترین بخش سفر شکم گردی مان در پایتخت رسیدیم؛ یعنی غذا‌های خوشمزه و بهترین رستوران های تهران! بخش «بهترین رستوران های تهران» در چندین مطلب پشت سر هم آماده شده است و ترتیب چینش آن‌ها ارتباطی به امتیاز این رستوران‌ها و بهتر و بدتر بودنشان ندارد، بلکه فقط گزارشی در جهت معرفی این رستوران‌های خوب است که برایتان آماده شده است.

بهترین رستوران های تهران .مطلب شامل معرفی بهترین رستوران های تهران است که بهترین خدمات و خوشمزه‌ترین غذا‌ها را اعم از انواع کباب‌های ایرانی، خورش‌ها و خوراک‌های خوشمزه و سایر جزئیاتِ لذیذ از ذائقه بینظیر ما ایرانی‌ها در اختیارتان قرار خواهد داد. با ما همراه باشید:

رستوران شرف الاسلامی

رستورانی اصیل و خوش سابقه که خیلی‌ها آن را اولین چلوکبابیِ تهران می‌دانند. حاج حسن شرف الاسلامی که از تجار نامی دوره قاجار و پهلوی بود، در سال ۱۳۱۷ این رستوران را در قلب بازار تهران در جلوخان غربی افتتاح کرد و امروزه نزدیک به یک قرن است که همچنان بهترین است و برو بیاب آن روز‌ها را دارد.

بهترین رستوران های تهران

بی نظیرترین ته‌چین ایران در این رستوران انتظار شما را می‌کشد تا به شما ثابت کند ته‌چین خوب یعنی چه! کباب‌های فوق العاده در کنار باقالی پلو با گردنِ هیجان انگیز و سایر غذا‌های اصیل ایرانی در این رستوران با بهترین کیفیت پخت و تقدیم مشتریان می‌شود.

شرف الاسلامی به خاطر سابقه و شهرتی که دارد، و همنین فضای شلوغ و پر رفت و آمد بازار، همیشه غلغله و پر از مشتری است، پس پیش از عزیمت به شرف الاسلامی باید خود را آماده ایستادن در یک صفِ بلند بالا که در انتهایش یک غذای خوشمزه منتظر شماست، کرده باشید.

بهترین رستوران های تهران

یکی دیگر از نکات جالب و جذاب شرف الاسلامی روش سنتی سفارش و تحویل غذا و استفاده از ژتون‌های فلزی است که برایتان جالب خواهد بود. پس هر وقت هوس بازارگردی کردید، چیزی بهتر از یک ناهار رویایی در قدیمی‌ترین و دوست داشتنی‌ترین رستوران تهران نیست.

بهترین رستوران های تهران

آدرس: خیابان ۱۵ خرداد، بازار بزرگ، جنب جلوخان غربی، مسجد امام، ط. زیرزمین، سرای قیصریه، پلاک ۷.


 <<<بیشتر بخوانید:

یکی از بهترین رستوران‌های فشم

رستوران دیوان

دیوان، رستورانی عالی در محله فرشته تهران است، تمام تلاشش هم این است که ناشناخته و خاص بماند. رستورانی که برای خیلی از آدم ها، حتی آن‌هایی که ادعای رستوران گردی حرفه‌ای دارند، شاید ناشناخته باشد، چون ناشناخته بودن بخشی از سیاست مدیران این رستوران است.

آن‌ها معتقدند مشتری خاص خودشان را دارند و نیازی به تبلیغ بیشتر نیست. از طرف دیگر، مشتریان پروپاقرص این رستوران کسانی هستند که ترجیح می‌دهند در رستورانی دنج و تا حدودی خصوصی رفت و آمد داشته باشند.

رستورانی که هر میز آن یک میز VIP محسوب می‌شود. اولین نکته قابل توجه رستوران دیوان، دکوراسیون شیک، لوکس و جدا قابل تحسین این رستوران است.

تهرانگردی؛ بهترین رستوران‌های ایرانی (۳)

تهرانگردی؛ بهترین رستوران‌های ایرانی (۳)

اینجا حتی در کنار غذای خوشمزه در محیطی خاص، لوکس و رویایی پذیرایی می‌شوید. وجه تمایز رستوران دیوان، منو و غذا‌های این رستوران است. اینجا شما با سوشی، استیک و… پذیرایی نمی‌شوید. غذا‌های این رستوران، غذا‌های ایرانی است که به شیو‌های مدرن سرو می‌شوند.

برخی غذا‌ها هم ترکیبی از ایرانی و فرنگی است مثل رول لواش به جای اسپرینگ رول یا سالاد سبزی خوردن به جای سالاد سزار و یونانی. مدیران رستوران دیوان که از مدیران باسابقه و مجرب ایرانی در حوزه رستوران داری هستند، سبک رستوران خود را «آشپزی مدرن ایرانی» اعلام کرده اند.

خیلی‌ها معتقدند در زمان حضور در ایران باید حتما دیوان را تجربه کرد. اغلب این مشتریان به دکوراسیون و پذیرایی این رستوران بالاترین امتیاز را داده اند. اگر تصمیم گرفته اید به دیوان سر بزنید، حواستان باشد که کارت بانکی تان قابلیت تحمل یک شوک عظیم را خواهد داشت، یا خیر!

تهرانگردی؛ بهترین رستوران‌های ایرانی (۳)

بهترین رستوران های تهران

آدرس: فرشته، خیابان فیاضی، مجتمع سام سنتر، طبقه ۸


 رستوران نایب (وزراء)

«نایب غلامحسین (نایب بزرگ) در سال ۱۲۵۴ همراه خانواده به تهران مهاجرت کرد، حمام ابتدای بازار صحاف‌ها را خرید و خزینه هایش را پر کرد، سالن بزرگ حمام با فرش‌های زر بفت مفروش شد تا بازاری‌ها برای اولین بار ترکیب برنج، کره و کباب را تجربه کنند.

غذای ابداعی نایب چنان اهمیتی یافت که امروزه چلو کباب غذای ملی و نام نایب یک برند برتر در صنایع غذایی است.

از سال ۱۲۵۴ تا کنون ۵ نسل یکی پس از دیگری مسئولیت اجرای طرحی ارزشمند در زمینه تهیه و عرضه غذای ملی ایران را در برترین سطح ممکن از هر نظر در خاندانی کهنسال به عهده می‌گیرد تا تحت عنوان چلوکبابی‌های نایب (مجاز) در حد استاندارد‌های غذایی زمان خود مطابق سلیقه و ذائقه ایرانیان فعالیت نماید.» این متن گوشه‌ای از تاریخچه رستوران نایب و موسس آن بود که خواندید.

بهترین رستوران های تهران

تهرانگردی؛ بهترین رستوران‌های ایرانی (۳)

متنی که یک گواهِ خوب برای این ادعاست که نایب اولین و قدیمی‌ترین چلوکبابی تهران است. سال‌های سال است که نایب جزو یکی از بهترین و نامدار‌ترین رستوران‌های تهران بوده است و همچنان با حفظ همان اسم و رسم و کیفیت مشغول به خدمات رسانی به شهروندان در چندین شعبه مختلف در سرتاسر تهران مشغول است.

شعبه‌ای از رستوران نایب که مد نظر ماست و در لیست بهترین رستوران‌های ایرانیِ تهران قرار گرفته است، رستوران نایب شعبه خیابان وزراء است.

شعبه‌ای که با فضای داخلی و نمای بیرونی اش در کنار کیفیت خدمت رسانی و سابقه‌ای که در بین سایر شعبه‌ها دارد به معروف‌ترین نایب تهران تبدیل شده است. درباره نایب خیلی نمی‌شود قلم زد، باید خودتان بروید تا یک رستوران اصیل و فوق العاده را از نزدیک لمس کنید.

تهرانگردی؛ بهترین رستوران‌های ایرانی (۳)

تهرانگردی؛ بهترین رستوران‌های ایرانی (۳)

آدرس: خیابان شهید بهشتی، خیابان وزرا (خالد اسلامبولی)، کوچه ۱۱.


رستوران قناری

رستوران قناری یکی از قدیمترین رستوران‌های تهران می‌باشد که نزدیک به نیم قرن پیش در خیابان سمیه (ثریای سابق) به نام ماژستیک آغاز به کار کرد و از خیلی سال قبل به رستوران قناری تغییر نام داده است.

تهرانگردی؛ بهترین رستوران‌های ایرانی (۳)

تهرانگردی؛ بهترین رستوران‌های ایرانی (۳)

نکته جالبی که در این رستوران نمایان است حضور آدم‌هایی از نسل گذشته است که هنوز برای تجدید خاطرات به این رستوران می‌آیند. اگر شما از جمله افرادی می‌باشید که می‌خواهید از غذای خوب در محیطی دنج و آرام لذت ببرید این رستوران دارای فضایی دنج و کیفیت غذایی خوبی می‌باشد.

چون معمولا بیشتر رستوران‌های ایرانی که به شما معرفی کردیم غذا‌هایی کبابی را بهتر از سایر غذا‌ها طبخ می‌کنند ما خورشت‌های این رستوران را به شما پیشنهاد می‌کنیم و به خاطر این خورشت‌های ایرانی خوشمزه آن را در لیستمان قرار داده ایم.

قیمت‌های قناری کمی از حد معمول رستوران‌های هم سطحش بیشتر است، ولی با توجه به حجم و کیفیت غذایی که در این رستوران سرو می‌شود مورد قبول می‌باشد.

تهرانگردی؛ بهترین رستوران‌های ایرانی (۳)

تهرانگردی؛ بهترین رستوران‌های ایرانی (۳)

آدرس: خیابان سمیه، بین خیابان‌های مفتح و فرصت، پلاک ۹۲


رستوران اقدسیه

اگر در حال گشت و گذار در حوالی اتوبان ارتش و میدان اقدسیه بودید و ناگهان جمعیت زیادی را دیدید که در مقابل یک رستورانِ شلوغ و پر همهمه صف کشیده اند، مطمئن باشید آن جا یکی از بهترین و خوش نام‌ترین رستوران‌های شمال تهران است که از قدیم نام رستوران اقدسیه را حفظ کرده است.

تهرانگردی؛ بهترین رستوران‌های ایرانی (۳)

رستورانی با ظاهری ساده و میز و صندلی‌هایی قدیمی که مشتریانش هیچ کاری با این سادگی ندارند و بخاطر غذا‌های فوق العاده اش ساعت‌ها صف می‌ایستند و سر و دست می‌شکنند.

غذا‌هایی لذیذ و با کیفیت با قیمت‌هایی که به طور باورنکردنی‌ای مناسب هستند که یکی از دلایل اصلی موفقیت این رستوران همین قیمت‌ها بوده است.

بهترین رستوران های تهران

تهرانگردی؛ بهترین رستوران‌های ایرانی (۳)

در اقدسیه منتظر یک سرویس دهیِ فوق العاده نباشید، چون آنقدر شلوغ است که اگر خودتان پیگیری نکنید کسی به فکر شما نیست، اگر هم باشد با کلی تاخیر غذایتان آماده خواهد شد. با همه این کاستی‌ها اقدسیه آنقدر خوب بوده است که روز به روز به شمار مشتریانش بیافزاید و موفق‌تر از قبل شود.

تهرانگردی؛ بهترین رستوران‌های ایرانی (۳)

تهرانگردی؛ بهترین رستوران‌های ایرانی (۳)

آدرس: خیابان اقدسیه (موحد دانش)، نرسیده به میدان اراج، پلاک ۸


رستوران ممتاز

رستوران ایرانی بعدی، رستوران ممتاز است با فضایی دخمه‌مانند که یادگار ۵۰ سال پیش است. این رستوران در قلب خیابان جمهوری و در پاساژ مرکزی قرار دارد و اگر کاسب آن اطراف باشید، ناهارتان جور است. ظهرها وقتی وارد پاساژ مرکزی می‌شوید معمولا یه صف طولانی می‌بینید، دنباله صف را که بگیرید به رستوران ممتاز خواهید رسید.

بهترین رستوران های تهران

تبهترین رستوران های تهران

رستوران ممتاز دارای دو قسمت مجزاست که شامل لژ خانوادگی و رستوران اصلی می‌شود. تمام غذا‌ها در دیس‌های استیل سرو می‌شوند و میز و صندلی‌ها همان فرم کلاسیک خود را دارند.

منوی رستوران ممتاز شامل باقالی پلو با گوشت، باقالی پلو با ماهی قزل آلا، زرشک پلو با مرغ، چلو با جوجه سرخ شده، کباب بره، جوجه کباب، کباب برگ و خوراک گردن است.

از جمله غذا‌های معروف رستوران ممتاز تهران باقالی پلو با ماهی است، که یک پرس باقالی پلو به همراه یکی و نصفی ماهی قزل‌آلای کاملا سرخ شده و ترد سرو می‌شود.

بهترین رستوران های تهران

تهرانگردی؛ بهترین رستوران‌های ایرانی (۳)

بهترین رستوران های تهران

آدرس: خیابان جمهوری، نرسیده به لاله زار، پاساژ مرکزی، پلاک ۱۵۱۶

ادامه دارد…

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=391903

ثبت نظر

-