کار در منزل/معرفی شغل‌هایی برای علاقمندان کارهای خانگی

  • کد خبر : 391885
  • 31 فروردین 1400 - 15:22
کار در منزل/معرفی شغل‌هایی برای علاقمندان کارهای خانگی

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که از روش‌های سنتی کاری با زمان‌بندی‌های فشرده خسته شده‌اید، با ما همراه باشید تا شاید بتوانید شغل آینده خود را از میان مشاغل خانگی و کار در منزل معرفی شده در این مقاله انتخاب کنید.

نویسندگی، ترجمه و تولید محتوا

یکی از مشاغلی که بسیاری از علاقه‌مندان به مباحث هنری، فرهنگی، علمی و فناوری به آن روی آورده‌اند، تولید محتوا است. تولید محتوا می‌تواند در راستای ترجمه متون خارجی باشد و یا حتی ترکیبی از خلاقیت فردی و اطلاعاتی که می‌توان از اینترنت کسب کرد.

فرد علاقه‌مند به این شغل باید با زبان‌های خارجی، استفاده از وب، برنامه‌های ویرایشگر عکس و البته روش‌های صحیح نوشتار فارسی آشنا باشد. اگر در گذشته وبلاگ‌نویسی کرده‌اید و یا دستی به قلم دارید، تولید محتوا شغلی درامدزا و جذاب برای شما به حساب می‌آید.

بسیاری از وب‌سایت‌های مشهور به دنبال افرادی هستند که بتوانند محتوا جذاب و خواندنی را برای آن‌ها تهیه کنند و می‌توان این موضوع را تایید کرد که در صورت وجود این تخصص در شما، درآمد لازم و شغل موردنظر چندان دور از دسترس نیست.

هرچند ممکن است در ماه‌ها و سال‌های اولیه با کمترین میزان پرداختی روبرو باشید، اما با پیشرفت متون و ساخت رزومه کاری، درآمد شما نیز افزایش پیدا می‌کند. اگر به نویسندگی، ترجمه و تولید محتوا برای وب‌سایت‌ها علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا لپ‌تاپ را روشن کنید و درباره موضوع مورد علاقه خود بنویسید. هیچکس بهتر از خود شما نمی‌تواند کیفیت نوشتاری شما را بررسی کند.


طراحی گرافیکی، ویرایش عکس و ویدیو

شغل هایی برای علاقمندان به کار در منزل

طراحی و ویرایش، مجموعه‌ای از فعالیت‌های مختلف است که به طور کلی در زیر مجموعه گرافیک و گرافیک رایانه قرار می‌گیرد. اگر به طراحی و ادیت فایل‌های ویدئویی و گرافیکی علاقه دارید، یادگیری این هنر می‌تواند آینده شغلی شما را حتی از راه دور تضمین کند.

در نظر داشته باشید که شاخه‌های مختلف این رشته از جمله طراحی، گرافیک رایانه، طراحی وب، شخصیت سازی، ویرایش عکس و ویرایش ویدیو، هرکدام بازار کاری متفاوت و درامد‌هایی مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهند.

با داشتن علم و تخصص لازم در این زمینه، بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری، وب‌سایت‌های فریلنس، شبکه‌های اجتماعی و حتی محیط‌های آموزشی از راه‌دور، می‌توانند به عنوان یک بازار هدف پر سود در نظر گرفته شوند.

البته این موضوع را باید در نظر داشته باشید که یادگیری هرکدام از شاخه‌های گرافیک می‌تواند ماه‌ها زمان ببرد و بهتر است در این مسیر به صورت همزمان سطح زبان انگلیسی خود را نیز گسترش دهید تا بتوانید از منابع در دسترس و به‌روز انگلیسی نیز بهره ببرید.


برنامه‌نویسی، طراحی وب، طراحی برنامه‌های موبایل

شغل هایی برای علاقمندان به کار در منزل

برنامه‌نویسی چه در ساختار طراحی وب قرار بگیرد و چه در شاخه‌های پیشرفته‌تر مد نظر شما باشد، می‌تواند به شغلی خانگی و پردرآمد تبدیل شود. در نظر داشته باشید که شاخه‌های مختلف برنامه‌نویسی از جمله برنامه‌نویسی موبایل به ماه‌ها و سال‌ها تجربه و تلاش نیازمند است.

هرچند پس از یادگیری این تخصص دیجیتال، شما با دنیایی از فرصت‌های شغلی داخلی و خارجی روبرو خواهید شد که درآمد بسیار مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

وب‌سایت‌های فریلنس و دورکاری داخلی و خارجی، راه ارتباط سریع کاربران با برنامه‌نویسان است. از سوی دیگر بستر‌های فروش محصولات دیجیتال مثل مارکت‌های مختلف اندروید نیز می‌تواند به یک درآمد دائمی برای برنامه‌نویسان تبدیل شود.

باید به این موضوع دقت داشته باشید که اولین قدم برای یادگیری برنامه‌نویسی، تقویت زبان‌انگلیسی و استفاده از منابع جدید خارجی است. منابعی که حتی به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارند و می‌توان با چند کلیک ساده از آن‌ها بهره برداری کرد.

درآمد کلی رشته‌های مختلف برنامه‌نویسی از بسیاری از مشاغل کلاسیک و زمان‌گیر بیشتر است و می‌توان این فعالیت را از پشت میز اتاق به بهترین شکل ممکن انجام داد. هرچند سختی مسیر یادگیری برنامه‌نویسی، بسیاری از علاقه‌مندان به مشاغل خانگی را به رشته‌های دیگر سوق می‌دهد.


تایپ مقالات، کتاب‌ها و جزوه‌ها

شغل هایی برای علاقمندان به کار در منزل

اگر زمان و انرژی کافی برای یادگیری یک تخصص جدید را ندارید و قصد دارید در کمترین زمان ممکن به درآمدزایی برسید، انجام پروژه‌های تایپ می‌تواند مشکل شما را به صورت کوتاه مدت حل کند. هرچند درآمد پایین این شغل اینترنتی باعث شده تا عملا نتوان به آن به عنوان شغل اول نگاه کرد.

بسیاری از وب‌سایت‌های ترجمه، دانشگاهی، انتشاراتی‌های مختلف و حتی کافی‌نت‌ها، نیاز به افرادی دارند که با سرعت و دقت بالا، متون دستی را به متون تایپ شده تبدیل کنند. از سوی دیگر تایپ متون انگلیسی در سایت‌های خارجی نیز درآمد دلاری مناسبی را برای شما کسب خواهد کرد.

مدت زمان زیادی برای یادگیری تایپ ۱۰ انگشتی فارسی و انگلیسی لازم نیست و بعد از مدتی و با مشاهده چندین ویدیو آموزشی، شما به سرعتی قابل قبول در این زمینه خواهید رسید.


بازاریابی و فروش اینترنتی

شغل هایی برای علاقمندان به کار در منزل

با ورود شبکه‌های مختلف پیام رسان و اجتماعی به زندگی شخصی ما، شکلی جدید از بازاریابی نیز به زندگی ما ورود کرد. اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، توئیتر و حتی شبکه‌های اجتماعی داخلی، همه و همه می‌توانند به بازار هدف بسیاری از شرکت‌ها و گروه‌های اقتصادی مختلف تبدیل شوند.

با این اوصاف اگر شما بتوانید به هر نحوی در فروش محصولات مختلف نقشی داشته باشید، می‌توانید درآمدی مناسب را نیز کسب کنید. این فروش می‌تواند با استفاده از شبکه‌های اجتماعی صورت بگیرد و یا حتی با استفاده از برنامه‌های تبلیغاتی مثل دیوار و شیپور، برای شما درآمدزایی کند.

بسیاری از بازاریابان اینترنتی ملک و خودرو، گروه‌های تبلیغاتی مرتبط با وب‌سایت‌های مشهور فروش مثل دیجی‌کالا و حتی کانال‌های شخصی فروش در وب‌سایت‌های مختلف و پیام‌رسان‌ها، درآمدی بسیار بیشتر از شغل‌های سنتی و کلاسیک دارند. با این حال مقداری خلاقیت و تجربه برای بازاریابی لازم است، اما می‌توان راز و رمز این فعالیت اقتصادی را در کمترین زمان ممکن آموخت و به درآمدزایی رسید.

صفحات شبکه‌های اجتماعی چه شخصی باشند و چه مرتبط با موضوعی خاص، با دارا بودن جذابیت‌های لازم با جذب کاربران اینترنتی همراه خواهند بود. در نظر داشته باشید که شاید داشتن یک کانال و پیج از دور ساده به نظر برسد، اما در عمل نیاز به پیگیری و تلاش روزانه زیادی دارد. تلاشی که البته از درون خانه و به صورت دورکاری امکان پذیر است و نیازی به یک بنگاه اقتصادی خاص ندارد.


آشپزی و شیرینی پزی

شغل هایی برای علاقمندان به کار در منزل

بازار فروش مواد غذایی سالم خانگی آنچنان داغ است که می‌توان یک آینده شغلی مناسب را در آن پیش‌بینی کرد. در صورتی که در زمینه‌های مختلف آشپزی و شیرینی‌پزی تخصص دارید، می‌توانید با استفاده از سیستم‌ها و شبکه‌های فروش مواد غذایی و برنامه‌های در این زمینه، محصولات با کیفیت خود را به دست مشتری برسانید.

شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام نیز می‌توانند منبع ساده و بدون هزینه برای به نمایش گذاشتن غذا‌ها و شیرینی‌های شما باشند. بسیاری از مردم از غذا‌های رستورانی خسته شده‌اند و وقت کافی برای پخت غذا را نیز در اختیار ندارند. از این رو می‌توان پیش‌بینی کرد که یک غذای سالم خانگی، با اقبال عمومی روبرو شود.

کمی خلاقیت و البته تجربه لازم در زمینه فروش محصولات می‌تواند به کمک یک آشپز حرفه‌ای بیاید. برای مثال پخت و فروش مواد غذایی حیوانات خانگی، پخت شیرینی و کیک مراسم‌های خاص و حتی اضافه کردن غذا‌های قدیمی و فراموش شده به منو خانواده‌ها، از جمله مواردی است که با استقبال عمومی کاربران روبرو شده است.


خیاطی و طراحی لباس

شغل هایی برای علاقمندان به کار در منزل

خیاطی یکی از شغل‌های بسیار قدیمی بازار فعالیت‌های خانگی است که با حضور شبکه‌های اجتماعی و فروشگاه‌های اینترنتی، درآمد بیشتری را نیز نصیب هنرمندان این رشته کرده است.

با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توانید محصولات و طراحی‌های جدید خود را در کمترین زمان ممکن در سراسر جهان نمایش بدهید. از سوی دیگر فروشگاه‌های آنلاین نیز به بستری مناسب برای فروش محصولات شما تبدیل شده اند.

بسیاری از افراد هستند که محصولات خود از جمله ساده‌ترین شکل‌های خیاطی مثل بالش و کوسن تا لباس‌های شب پیچیده را در فروشگاه‌های اینترنتی به فروش می‌رسانند. یک همکاری درآمدزا که به هزینه‌ای ناچیز را برای راه‌اندازی نیازمند است. هرچند باید این موضوع را در نظر داشت که یادگیری خیاطی به سال‌ها تجربه در این زمینه نیازمند است.


ساخت و فروش صنایع دستی

سفالگری

صنایع دستی و سنتی ایرانی و بین‌المللی، بازاری مناسب در ایران و جهان دارند. چه هنر شما در زمینه چوب باشد، چه سفال و چه دیگر محصولات فرهنگی و هنری، می‌توان انتظار داشت که با استفاده از بازار‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی، درآمد کافی را در اختیار شما قرار دهد.

یادگیری بسیاری از صنایع دستی، هزینه چندانی ندارد و تنها به کمی خلاقیت و پشتکار نیازمند است. در صورتی که به فعالیت‌های هنری خانگی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم زمینه‌های مختلفی مثل خراطی، سفال‌گری، شمع‌سازی، عروسک دوزی، ساخت زیورآلات، چرم دوزی و فرش بافی را مد نظر قرار دهید.

البته یادگیری اصول اولیه فروش اینترنتی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی نیز می‌تواند درامد شما را تا حدود زیادی افزایش دهد. تلگرام، اینستاگرام و بستر‌های فروشی مثل فروشگاه‌های آنلاین اینترنتی ایرانی و بین‌المللی، درامد تومانی و دلاری زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند. بسیاری از صنایع دستی ایرانی، محبوبیت زیادی در سطح جهان دارند.

>>>بیشتر بخوانید:

دورکاری و شیوه‌های مدیریت کارمندان


تولید و بسته‌بندی مواد غذایی

انواع ترشی

تولید ترشیجات، خیارشور و دیگر مواد غذایی اولیه مثل سبزیجات پاک شده در صورتی که در محیطی بهداشتی انجام شود، می‌تواند درآمدزا باشد. در نظر داشته باشید که بسیاری از تولیدات خانگی نیازمند دریافت مجوز کارگاه خانگی تولیدی هستند که در اغلب موارد از دریافت مالیات معاف هستند.

علاوه بر این در صورت دریافت این مجوز می‌توان از وام‌های کارآفرینی نیز استفاده کرد. بسته بندی مواد غذایی مثل حبوبات، سبزیجات، قند و شکر نیز می‌تواند درامدی نسبی را نصیب افرادی کند که به کار در منزل علاقه‌مند هستند.


پرورش گیاهان خانگی و دارویی

پرورش گل

با توجه به آلودگی هوای کلان‌شهرها، بازار خرید گیاهان خانگی داغ‌تر شده و می‌توان انتظار داشت که پرورش این‌گونه گیاهان، با فروشی مناسب روبرو شود. البته باید به این موضوع دقت داشت که پروسه یادگیری این شغل خانگی ممکن است کمی وقت‌گیر و البته خسته کننده باشد.

گیاهان خانگی به تغییرات آب و هوایی حساس هستند و بهتر است پیش از شروع به این کار، مطالعات لازم را در این زمینه انجام دهید تا با مشکلات کمتری در دوران پرورش گیاهان روبرو شوید.

پرورش کاکتوس، قارچ و گیاهان دارویی مثل جوانه کلم بروکلی نیز در سال‌های اخیر با محبوبیت بیشتری روبرو شده که می‌تواند درآمد کافی را نصیب اینگونه شغل‌های خانگی کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=391885

برچسب ها

ثبت نظر

-