قاضی زاده: نظام توزیع دلال محور ما همیشه در شرایط خاص مشکل آفرین می‌شود

  • کد خبر : 39168
  • 24 فروردین 1399 - 15:52
قاضی زاده: نظام توزیع دلال محور ما همیشه در شرایط خاص مشکل آفرین می‌شود
به گزارش نیوز،

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامیبا اشاره به شرایط خاص اقتصادی کشور به دنبال شیوع ویروس کرونا گفت: امروز کشور در وضعیت بغرنجی به سر می‌برد. قیمت جهانی نفت کاهش یافته و فروش نفت ما هم که پایین است و از سوی دیگر درآمدهای مردم پایین آمده و اخذ مالیات نیز مشکل شده و میزانش کاهش یافته و متعاقب آن دولت در تأمین بودجه‌اش با مشکل مواجه شده است.

اخبار سیاسی- وی افزود: موضوع دیگر بحث تولید و توزیع است که بر اثر شیوع ویروس کرونا این بخش نیز دچار مشکل شده و ما شاهد معضلاتی در این بخش نیز هستیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: یک مشکل دیگر در کشور موضوع ضعف مدیریتی در بخش تصمیم گیری و نظارت است که مشکلاتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به ویژه در حوزه توزیع کالا به وجود آورده است.

قاضی زاده خاطرنشان کرد: ما بر خلاف بسیاری از کشورها که مشکلات کمبود ارزا ق و کالاها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارند، مشکلی در این زمینه نداریم و فقط در یکی دو هفته اول با مشکل مواجه شدیم. مشکل ما مشکل توزیع است که به دلیل فقدان مدیریت صحیح توزیع کالا در کشور به درستی انجام نمی‌شود و ما شاهد توزیع ناصحیح و هم چنین بالا رفتن قیمت کالاها هستیم.

وی افزود: امروز بیمارستان‌های ما به مرحله‌ای که نتوانند خدمات ارائه دهند نرسیده‌اند اما مشکل در نبود عدالت برای بهره‌مندی از خدمات است و مشکل اساسی ما اینجاست، والا بیمارستان‌های ما قادر به ارائه خدمات به همه اقشار هستند و ما در زمینه دارو هم با کمبود مواجه نیستیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: ما هر وقت که در موضوعی با بحران مواجه می‌شویم، نظام توزیع دلال محور ما مشکلاتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای مردم به وجود می‌آورد و ما شاهد افزایش غیر منطقی قیمت کالاها در کشور و احتکار آنها هستیم.

قاضی زاده خاطرنشان کرد: مدیریت بخش پولی در کشور ما با مشکلات جدی مواجه است و ما شاهد سوء استفاده دلالان از این فضا و جا به جایی پول‌های کلان برای اهداف ناصحیح‌شان هستیم که به قصد دلالی و احتکار کالا این پول‌ها جا به جا می‌شود.

وی افزود: در قانون مبارزه با پولشویی آمده که باید پول‌هایی که با حجم بالا جا به جا می‌شوند رهگیری و منشأ و هدف از جا به جایی آنها مشخص شود اما این کار به دلیل ضعف مدیریت پولی در کشور ما محقق نمی‌شود و ما شاهد فعالیت دلالان در شرایط خاص هستیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به پرداخت وام یک میلیون تومانی با سود ۱۲ درصد اظهار داشت: پرداخت وام یک میلیونی با سود ۱۲ درصد در واقع مسخره کردن مردم است و اگر بناست تسهیلاتی پرداخت شود، تسهیلات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای تولید می‌دهند نه برای مصرف. به مردم باید بسته‌های حمایتی پرداخت شود تا بتوانند آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مصرف کنند.

قاضی زاده خاطرنشان کرد: از سوی دیگر بانک‌ها حاضر به پرداخت تسهیلات با سود ۱۲ درصد نیستند و این کار در واقع وعده دادن به مردم و اذیت کردن آنهاست و در نهایت چیزی هم عادی مردم نخواهد شد.

وی افزود: امروز کارگران روزمزد ما در سیر نگه داشتن خود و خانواده‌شان با بحران جدی مواجه شده‌اند و باید حمایت لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از آنها به عمل آورد؛ چراکه در شرایط پیش آمده فعلی بیشترین آسیب‌ها متوجه این قشر از جامعه است.

عضو هیأت رئیسه مجلس در پایان گفت: باید گروه‌های مختلف بسیج شوند تا ارزاق به در اختیار اقشار ضعیف جامعه قرار گیرد و نیازهایشان برطرف شود. امروز مهمترین مسأله گرسنگی بخش عظیمی از جامعه است که باید این مشکل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مرتفع کرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=39168

ثبت نظر

-