شغل مناسب شما!

شغل مناسب برای شخصیت من

  • کد خبر : 389747
  • 26 بهمن 1399 - 9:04
شغل مناسب برای شخصیت من

کدام شغل برای شخصیت من مناسب تر است؟
واقعا انتخاب شغل مناسب برای شخصیت اطراف این سوال می چرخد که کدام شغل برای من مناسب تر است؟کدام کار است که با عشق را انتخاب می کنید و هیچ گاه آن را رها نخواهید ساخت؟ اما چگونه این شغل را پیدا کنم؟چه ملزوماتی یک شغل کامل نیاز دارد؟ و آیا یک شغل کامل چه شغلی است؟

 

عوامل زیر مشخص می کنند آیا یک شغل مناسب شما است یا نه:

  • شخصیت، آیا با شخصیت شما جور در می آید؟
  • استعدادها، آیا در آن شغل خوب هستم؟
  • فرصت های شغلی، آیا دستمزدی برای آن به من تعلق می گیرد؟

💠چه زمانی انجام یک شغل برای شما اشتباه می باشد؟

وقتی مهارت ها یا شخصیت شما با یک شغل جور در نمی آیند، آن شغل مناسب شما نیست. یا وقتی هیچ شغلی برای کاری که می خواهید انجام دهید وجود ندارد. سه ترکیب مختلف وجود دارد که یک شغل مناسب شما می باشد.


>>بیشتر بخوانید: جک دورسی ،مدیرعامل شرکت توییتر وشغل سابقش


شغل مناسب برای شخصیت

۱. سرگرمی:

شما عاشق کار خاصی هستید. مناسب شخصیت شما است و در انجام آن خوب هستید.

متاسفانه کاری برای آن وجود ندارد، بازار بسیار رقابتی است یا پولی در آن حرفه نیست. مثلا، خیلی از افراد دوست دارند نویسنده یا عکاس باشند. استعداد و علاقه ی زیادی هم به آن شغل دارند اما فرصت های کمی برای ایجاد پول از آن دارند.
البته اگر نمی خواهید از آن پولی کسب کنید و فقط آن را برای سرگرمی استفاده می کنید، هیچ منافاتی در انجام کار با اهداف شما ندارد.

۲. توهم:

وقتی فردی عاشق انجام کاری است ولی مهارت های لازم برای انجام کار را ندارد و فقط دوست دارد که آن کار را انجام دهد نوعی توهم از انجام شغل را با خود دارد.

مثلا کسی عاشق خلبانی است اما قدرت دید او کم است. برخی توهم ها با تجربه کاری و تعلیم حذف می شوند. باوجود این، برخی افراد حرفه ای در دسترس نیستند و بهتر است آن را فراموش کنید. و غالبا یافتن حرفه هایی که با توانایی ها و علاقه ی شما هماهنگ هستند نیز ممکن است.


>>بیشتر بدانید: ۱۰ شغل مناسب برای مضطرب‌ها


شغل مناسب برای شخصیت

۳. اشتباه

یک اشتباه رایج ناهماهنگی کار و شخص است. استعدادهای تان را آنالیز می کنید و فرصت های کاری برای شما وجود دارد، اما آن کار با شخصیت شما جور در نمی آید.

💠شغل و شخصیت

از انجام کارهایی که ناهماهنگ با شخصیت و استعداد های شما است امتناع کنید. آیا این کار را انجام دهم؟ آیا با شخصیت من جور در می آید؟

وقتی شما فردی خجالتی هستید، شغلی که نیاز به سخنرانی های فراوان و شرکت در محافل مختلف است بدای شما مناسب نیست. می توانید شخصیت خود را تا حدی تغییر دهید اما کار آسانی نیست. بهتر است شغلی را پیدا کنید که انرژی شما را بالا ببرد.
از لحاظ نظری، شغلی مناسب هر شخصیتی وجود دارد. شما باید دنبال شغلی بگردید که ویژگی های شخصیتی شما را ارضا کند.

💠شغل و استعداد

اگر می خواهید شغلی خوب داشته باشید بهتر است در گام بعدی ببینید چه استعدادها و توانایی هایی دارید. استعداد چیز بیشتری از توانایی های فرد برای انجام کار نیست. از طریق کار یا تحصیل می توانید مهارت شغلی را به دست آورید.

غالبا، این استعدادهای تشخیص شغلی است. مثلا در حین برنامه آموزش، می توانید یاد بگیرید چگونه برنامه ریزی کنید، آشپزی کنید و غیره. این استعدادها در موقعیت های بی شماری بوجود می آیند و معمولا هنگام تغییر شغل، جذاب هستند.


>>حتما بخوانید: مهارتهایی که برای استخدام و پیشرفت شغلی باید بیاموزید


شغل مناسب برای شخصیت

💠َشغل و فرصت های شغلی

زمانی که بر طبق استعداد و شخصیت خود، حرفه ای مناسب را یافته اید، بایستی در دسترس بودن کار را در نظر بگیرید. و سوالاتی از خود بپرسید نظیر: آیا کار انتخابی شما تقاضای بالایی دارد؟ آیا رقابت زیادی در آن حرفه وجود دارد؟ شانس های کم شدن این حرفه در آینده چقدر است؟

💠و سوالات دیگری نظیر اینکه:

آیا قادر به بیرون رفتن از منزل هستید یا شغل خانگی می خواهید؟ شغل تمام وقت یا پاره وقت می خواهید؟ حقوق کم یا تعطیلات کم می خواهید؟ اگر فرد انعطاف پذیری هستید پس فرصت های شغلی بیشتری خواهید داشت.
باوجود این، تاثیر عوامل بیرونی روی کار خود را نیز باید در نظر بگیرید. شاید شغلی مورد نظر شما به دلیل شرایط بیرونی حذف شود.

💠نتیجه گیری:

قطعا می توانید به این سوال که کدام شغل مناسب شما است پاسخ دهید. اما پاسخ آن متغیر است. عملا هیچ شغلی برای سی سال بکسان باقی نخواهد ماند. حدودا، تمامی افراد باید با شغلی مناسب مسیر زندگی خود سر و کار داشته باشند.

برای اکثر ما، یافتن شغلی مناسب مقصد نهایی نخواهد بود بلکه، یک سفر مداوم خواهد بود. هر چقدر بتوانید بهتر خود را بشناسید و شغلی مناسب تر برای خود بیابید، سفری لذت بخش تر خواهید داشت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=389747
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : www.jobpersonality.co.uk.com

برچسب ها

ثبت نظر

-