مهارتهایی که برای استخدام و پیشرفت شغلی باید بیاموزید

  • کد خبر : 313889
  • 18 آذر 1399 - 23:12
مهارتهایی که برای استخدام و پیشرفت شغلی باید بیاموزید

حتماً برای خیلی از شما پیش آمده است که بارها و بارها به مصاحبه‌ی استخدامی رفته‌اید، اما موفق نشده‌اید و همیشه این سوال را از خودتان می‌پرسید که واقعاً کجای کار ایراد داشت؟ شاید با خودتان بگوید خب من که تمام سوالات فنی را پاسخ دادم و تمام مسائل را حل کردم. پس چرا انتخاب نشدم؟ چرا من جزو کاندیداهای شغلی منتخب نبودم؟ خب نظر خودتان چیست؟ فکر می‌کنید مشکل اصلی چه بوده؟ آیا راجع به مهارتهایی که برای استخدام و پیشرفت شغلی باید بیاموزید، چیزی شنیده‌اید؟ اگر پاسختان منفی است، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا بتوانید به جایگاه‌ شغلی دلخواه و مورد نظرتان در بازار کار دست یابید.

شما در دانشگاه صرفاً دانش تخصصی مرتبط با شغل آینده‌تان را یاد می‌گیرید، نه مهارت‌هایی که برای استخدام و پیشرفت شغلی به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد. برای این‌که در یک مصاحبه‌ی استخدامی و در یک سازمان شروع به کار کنید، باید مهارت‌های دیگری را هم بلد باشید. همچنین قبل از آن مهارت‌های کاریابی که به شما کمک می‌کنند تا راحت‌تر با سازمان مورد نظرتان ارتباط برقرار کنید و برای مصاحبه‌ی استخدامی دعوت شوید. اما در ادامه بررسی خواهیم کرد که مهارت‌های شغلی و مهارت‌های کاریابی شامل چه چیزهایی هستند و چرا و چگونه باید آن‌ها را یاد بگیریم.

استخدام و پیشرفت شغلی با یادگیری مهارت‌های کاریابی

مهارت‌های کاریابی شامل مهارت رزومه‌نویسی، مهارت شبکه‌سازی شغلی، مهارت پرزنت در جلسه‌ی مصاحبه‌ی استخدامی و تکنیک‌های موفقیت در مصاحبه‌ی استخدامی می‌باشند. رزومه هویت، ارزش، قابلیت و سابقه‌ی مهارت شماست. در حقیقت رزومه بازتابی از ویژگی‌ها، توانایی‌ها و شخصیت شماست که در اختیار کارفرمایان قرار می‌گیرد. نوشتن یک رزومه‌ی خوب و اصولی تا حد زیادی می‌تواند شانس شما برای استخدام شدن را افزایش دهد. بسیاری از افراد بوده‌اند که به رغم داشتن تجارب و سوابق درخشان، تنها به سبب نگارش یک رزومه‌ی غلط از دستیابی به جایگاه‌های شغلی مورد نظرشان محروم مانده‌اند. مهارت شبکه‌سازی هم یکی دیگر از مهارت‌های لازم برای استخدام و پیشرفت شغلی می‌باشد که باید آن را بیاموزید. هدف از شبکه‌سازی ارتباط با افراد مختلف با طرز فکرها و عقاید و جایگاه‌های اجتماعی متفاوت می‌باشد که به واسطه‌ی آن‌ها می‌توانید در کمترین زمان و با کمترین هزینه رشد کنید و به سمت اهدافتان پیش بروید.

آشنایی با تکنیک‌های مصاحبه‌ی صحیح و اصولی هم یکی دیگر از مهارت‌های لازم برای استخدام و پیشرفت شغلی می‌باشد که می‌توانید آن‌ها را آموزش ببینید. در جلسات مصاحبه‌ی شغلی، وظیفه‌ی شما این است که فرد مصاحبه کننده را قانع کنید تا متوجه شود که شما مهارت، دانش و تجربه‌ی کافی برای انجام وظایف محوله را دارید. بهتر است پیش از حضور در جلسه‌ی مصاحبه کمی درباره‌ی شرکت مورد نظر تحقیق کنید و اطلاعاتی به دست آورید. همان‌طور که اطلاعات به دست آمده را تجزیه و تحلیل می‌کنید به نقشی که در سازمان خواهید داشت فکر کنید. این مهارت و تمامی مهارت‌هایی که در این بخش به آن‌ها اشاره شد، به شما کمک می‌کنند تا شما سریع‌تر و بهتر با سازمان موردنظرتان ارتباط برقرار نمایید و در جلسات مصاحبه نیز موفق ظاهر شوید. شما می‌توانید اینگونه مهارت‌ها را با استفاده از شرکت در دوره‌های آموزش آنلاین، سمینارها و وبینارها بیاموزید.

مهارت‌های شغلی که باید آن‌ها را بیاموزید

مهارت‌های شغلی که باید برای استخدام و پیشرفت شغلی بیاموزید در دو دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند. مهارت‌های سخت در واقع همان دانش تخصصی شماست که در دانشگاه آن را یاد گرفته‌اید. یا مهارت‌هایی که در طول زمان تجربه کردید و در آن‌ها به تبحر کافی دست یافته‌اید. در واقع این مهارت‌ها همان مهارت‌های فنی شما هستند. اما منظور از مهارت‌های نرم مهارت‌هایی هستند که به ارتباطات سازمانی شما کمک می‌کنند تا بتوانید مهارت تخصصی و دانشی را که یاد گرفته‌اید، راحت‌تر در سازمان اجرا کنید. از جمله‌ی این مهارت‌ها می ‌توان به مهارت برنامه‌ریزی شغلی اشاره کرد. یعنی اینکه شما با شناختی که از خودتان دارید و با توجه به استعداد، توانایی و دانش تخصصی که از خودتان سراغ دارید و بر پایه‌ی مهارت‌هایی که در سازمان برای شغل‌تان یاد گرفته‌اید، مسیر شغلی‌تان را طراحی و برنامه‌ریزی کنید. آنگاه می‌توانید آن‌طور که دلتان می‌خواهد در مسیر ارتقای شغلی گام بردارید.

کجا می‌توانیم تمام مهارت‌ها را یکجا بیاموزیم؟

سامانه آموزش چراغ بستری مناسب برای یادگیری تمام مهارت‌های لازم برای استخدام و پیشرفت شغلی می‌باشد که با تلفیق خدمات آموزش و کاریابی به شما برای قدم گذاشتن در مسیر شغلی صحیح کمک خواهد کرد. مهارت‌های شغلی در این سامانه با محوریت فن بیان، ارتباطات و مذاکره، زبان بدن، مصاحبه‌ی استخدامی و همچنین دورهای آموزشی مفید در حوزه‌های تخصصی مانند بازاریابی و فروش، حسابداری، برنامه‌نویسی، روابط عمومی، کارآفرینی و بسیاری حوزه‌های دیگر ارائه شده است.

ویدیو آموزش بورس و تمام آموزش‌های ارائه شده در چراغ از بالاترین سطح آموزشی برخوردار هستند و شما را برای رسیدن به موفقیت در مسیر استخدام و پیشرفت شغلی یاری خواهند داد. شما عزیزان می‌توانید همین حالا با ورود و ثبت‌نام در چراغ، از خدمات منحصر به فرد آن بهره‌مند شوید و با یادگیری مهارت‌های مهم شغلی، کاریابی و سازمانی، خودتان را برای ورود به بازار کار و دستیابی به بهترین جایگاه‌های شغلی و همچنین سرمایه‌گذاری حرفه‌ای و اصولی آماده نمایید.

۲۱۲۱

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=313889

برچسب ها

ثبت نظر

-