حاملگی زمانی است که هوش کودک را شکوفا می کند

چگونه فرزند باهوش داشته باشید

  • کد خبر : 389486
  • 24 بهمن 1399 - 18:15
چگونه فرزند باهوش داشته باشید

چگونه فرزندی باهوش داشته باشید: حاملگی زمانی است که هوش کودک را شکوفا می کند.
خانم های بارداری که می خواهند کودکی باهوش داشته باشند بهتر است تا انتهای مطلب با ما همراه باشند. این دوران بهترین زمان برای شما است که کودکی باهوش داشته باشید.

در حال حاضر شما می دانید که با خوردن برخی خوراکی ها و داشتن رژیمی خاص، صاحب کودکی زیبا و بزرگ و قوی خواهید شد. اما آیا می دانید با خوردن بعضی خوراکی ها می توانید کودکی باهوش تر هم داشته باشید؟

در حقیقت، خوردن یک سالاد برگ کاهو یا راه رفتن روی تردمیل می تواند به شما کمک کند کودکی زرنگ تر داشته باشید. دایانا اشتون یکی از متخصصان زنان می گوید:

” هر کاری که شما در زمان حاملگی خود انجام دهید تاثیر شگرفی روی هوش آینده و بعد از تولد کودک تان دارد”.


>>حتما بخوانید: چند فعالیت ساده که سبب می شود فرزند باهوش تری داشته باشید


فرزندی باهوش

🔰خطر ابتلا به اوتیسم را کاهش دهید

یک مکمل پیش ازتولد مصرف کنید که شامل ویتامین B و فولیک اسید. مصرف این مکمل برای شما که می خواهید هوش کودک تان را تضمین کنید، ضروری است.

ثابت شده است، فولیک اسید تاثیر عظیمی روی تشکیل و تکامل سلول های مغز دارد. مصرف این ماده احتمال ابتلا به اوتیسم را تا چهل درصد کاهش می دهد.

برای داشتن فولیک اسید بیشتر در رژیم تان بهتر است از منابعی استفاده کنید که آن را به وفور دارد مانند: صبحانه ای از غلات، عدس، سبزیجات برگ دار مانند اسفناج. امگا۳ بویژه دی اچ آی تاثیر عظیمی روی تکامل نورون ها دارد. اعصاب مغز، پیغام هایی را به بقیه ی بدن می فرستند.

در وعده های غذایی تان ماهی تازه مانند سالمون، گردو و تخم مرغ سرشار از امگا۳ قرار دهید.

آهن کمک می کند رشد سلول های قرمز خون پیشرفت کند که اکسیژن را به بقیه ی بدن می برد.گوشت قرمز بهترین منبع غذایی است اما می توانید ویتامین آن را در حبوبات، اسفناج، توفو، و غلات سرشار از آهن بیابید.

اگر نگران نداشتن سبزیجات و میوه ها در رژیم غذایی خود هستید پس تدبیری اتخاذ کنید که در وعده های غذایی شما قرار بگیرند.
آب پرتقال و شیر بنوشید. باوجود این، از متخصص خود بپرسید چه ویتامین های دیگری نیاز دارید.


>>بیشتر بدانید: چه کنیم که کودک ما لوس نشود


فرزندی باهوش

🔰چه چیزی کودک را زیبا می کند؟ هوش فزاینده

ورزش شما را قوی و سالم می کند و شک نداشته باشید که همین تاثیر را روی کودک شما هم دارد. تحقیقات ثابت کرده اند، فرزند مادری که ورزش می کند باهوش تر از فرزند مادری است که تحرکی ندارد.

بر طبق تحقیقی که انجام شد در ۵ سالگی کودک یک مادر ورزشکار زبان را بهتر از کودکان دیگر می آموزد و هوش بالاتری دارد. ولی این به چه دلیل می باشد؟ مادری که ورزش می کند هورمون کلوتریزول بیشتری ترشح می کند و بنابراین استرس کمتری دارد. هر مادر بارداری می تواند نیم ساعت از روز را ورزش کند.

🔰به سلامتی خود اهمیت دهید

برخی خانم ها مشکل تیروئید دارند و در حین حاملگی نیز این مشکل را با خود یدک می کشد. بهتر است بدانید کم یا زیاد شدن تیروئید تاثیر بدی روی جنین دارد. بنابراین اگر درگیر این بیماری هستید بهتر است به زودی برای درمان آن دست به کار شوید.


>>بیشتر بخوانید: فقط با ۵ ورزش ساده مغز، باهوش شوید


فرزندی باهوش

❗❗توجه:

سطوح پایین تیروئید بر روی مغز جنین در سن پایین تاثیر می گذارد.

مادرانی که تیروئید دارند باید در دوران بارداری تحت نظارت دکتر باشند تا کم و زیاد شدن میزان تیروئید آن ها روی نوزادشان تاثیری نگذارید.
اگر مبتلا به تیروئید هستید، شیر و ماست فراوان مصره کنید و فقط نمک ید دار بخورید.

🔰گفتگو با کودک برای داشتن فرزندی باهوش

شاید به نظر احمقانه به نظر رسد اما از وقتی باردار هستید، می توانید با کودک خود سخن بگویید. با صحبت کردن با جنین خود، رابطه ی صمیمانه تری با او ایجاد خواهید کرد. با این روش کودکی باهوش تر خواهید داشت چون سخنان شما روی مغز آن ها تاثیر خواهد داشت. شعر بخوانید، با او حرف بزنید برایش لالایی بخوانید. و این دلیلی است بر این که چرا بعضی کودکان با بعضی ریتم ها زودتر آرام می شوند.

🔰چه چیزی بچه را زیباتر می کند؟ قدرت هوش حداکثری

هرچه مغز کودک تان کامل تر توسعه یابد، بهتر کار خواهد کرد. سعی کنید در دوران حاملگی، سیگار نکشید، الکل مصرف نکنید، از استرس دوری کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=389486
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : www.pulse.ng.com

ثبت نظر

-