چند فعالیت ساده که سبب می شود فرزند باهوش تری داشته باشید

  • کد خبر : 327550
  • 29 آذر 1399 - 8:48
چند فعالیت ساده که سبب می شود فرزند باهوش تری داشته باشید

نیوز: تربیت فرزند باهوش: در تمامی دوران ها، پدر و مادر شدن با سرعت وحشتناکی انجام می گیرد. نه تنها مراقبت از فرزند باهوش مسئولیت مهمی است، بلکه مراقبت باید با برنامه ی کاری والدین نیز منطبق شود. حفظ محیط منزل شاد و سالم و صرف زمان برای روابط شخصی دیگر، همه و همه باید همزمان انجام شود. حتی علاوه بر این ها، انجام دادن هر کار ممکنی که سبب می شود فرزند شما به خوبی بیاموزد و رشد کند، مواردی است که پدر و مادر برای آن برنامه ریزی داشته باشند.

تربیت فرزند باهوش

مواد غذایی و خوراکی های متعدد سوپر مارکت ها، بازی های هوشی با هم سن و سالان و برنامه های درسی، همه ادعا می کنند فرزند شما را باهوش تر می کنند. گاهی اوقات سرگرمی های جدید هوشی، وسیله های جدید، یا نرم افزار های جدید آموزشی سبب می شوند صمیمیت بین والدین و فرزند باهوش کم شود و حتی لحظات خوش بین آن ها تحلیل رود.

 

 

واقعا چه چیزی فرزند شما را باهوش تر می کند؟

اگر وقت دارید، حتی گذراندن ۲۰ دقیقه با فرزندتان باعث می شود او باهوش تر شود. وقت گذاشتن برای خواندن یک کتاب برای آن ها و صحبت کردن با آن ها یا بازی کردن با آن ها، باعث می شود بهترین ویدئویی آموزشی را داشته باشید.

قسمت جالب داستان این است که وقتی شما با والدین صحبت می کنید عامل باهوش تر شدن فرزندشان را ویدئو های آموزشی و کتاب های کمک آموزشی می دانند که در اختیار آن ها قرار داده اند، در حالی که همه چیز واقعا بر خلاف این می باشد.

حقیقت این است که شما بهترین آموزگاری هستید که تابحال کودک شما داشته است. تحقیقات اخیر نشان داده است که جدیدترین بازی های آموزشی، کتاب ها، ویدئو ها کمتر از والدین طبیعی کودک به او آموزش می دهند.
درخشش حروف روی صفحه کامپیوتر بسیار مدرن تر از نشستن روی صندلی و در آغوش گرفتن فرزندتان در حالی که کتابی برای او می خوانید به نظر می آید.

دیدن حروف در کامپیوتر به کودک نوپای شما زندگی در دنیای واقعی را نمی آموزد. بدتر از آن، فرو کردن حروف بوسیله ی کامپیوتر در ذهن بچه ارتباط عاطفی بین کودک و والدین را آن طوری که خواندن کتاب داستان توسط والدین ایجاد نمی کند.

تربیت کودک باهوش

فعالیت های ساده دارای قدرت زیادی هستند

تربیت فرزند باهوش/فعالیت های روزمره مراقبت از کودک در توسعه مغز کودک بسیار موثر هستند. کارهای ساده ای مانند لالایی شبانه، گفتگو با کودک، داستان گفتن، بازی های کودکانه خیلی موثر تر از انواع دی وی دی های آموزشی، برنامه های کامپیوتری و غیره می باشند‌.

مثلا تحقیقات علمی نشان داده است وقتی مادری لبخند می زند و به نوزاد یا کودک کوچکش صحبت می کند، پایه هایی از توسعه ی زبان را در ذهن او بنا می کند تا مغز فرزندش توسعه یابد و فرآیند گفتار را پرورش دهد.

علاوه بر این، لبخند زدن و واکنش به گفتار کودک وقتی صداهایی مانند( ب با، م ما) می سازند، پایه مهارت اجتماعی و سلامت عاطفی را بنا می کند.
بازی های کامپیوتری، آموزش با کامپیوتر و ویدئو های آموزشی نمی تواند جایگزین تجربه ی درکی و احساس دو طرفه والدین و بچه شود.

تربیت کودکان

مسیرشان را دنبال کنید

به جای عدم مداخله والدین که سبب می شود محیط کودک را کنترل کند، والدین باهوش خود به فرزندشان توجه می کنند و به توسعه ی او از هر لحاظ واکنش نشان می دهند.به جای رفتار کردن با بچه مانند یک حیوان آزمایشگاهی یا محصول خط تولید، باید اجازه دهید بچه به طور طبیعی پرورش یابد و علاقه های او را در لحظه محیا کنید تا آن را به طور طبیعی دنبال کند و در آن موفق باشد.

این کار سبب می شود توانایی تفکر بچه و حل مسئله ی او پرورش یابد و در نتیجه قدرت تحمل و اعتماد بنفس ش افزایش یابد.
در جمع بندی موارد گفته شده باید بگویم تمامی فلش کارت ها و وسایل آموزشی را دور بریزید و به جای آن خود شما دوست فرزندتان باشید. برای او قصه بگویید، صحبت کنید تا به طور طبیعی فرزندتان باهوش تر، سالم تر و شادتر باشد و تمامی این ها به دلیل نقطه ی قوت اهرم احساسی که شما برای او گذاشته اید صورت خواهد پذیرفت.

 

>>> خبر مرتبط

یک الگوی خوب برای تربیت فرزند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=327550
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : Www.readbrightly.com

ثبت نظر

-