خواص بی نظیر انجیر؛ سرشار از ویتامین های C و E

  • کد خبر : 36172
  • 05 مهر 1400 - 11:00
خواص بی نظیر انجیر؛ سرشار از ویتامین های C و E

به گزارش نیوز: انجیر ها میتوانند تازه و یا خشک مصرف شوند و دارای طعم شیرین و مزایای سلامتی بسیاری هستند.انجیر خشک خواص و فواید زیادی دارد و همچنین سرشار از ویتامین های C و E، حاوی آنتی اکسیدان های باکیفیتی موسوم به فنول ها است. در ادامه این مطلب با نیوز همراه باشید و با برخی از مهمترین خواص انجیر خشک در ادامه ذکر شده اند.

کنترل وزن:

انجیر منبع غنی فیبر بوده و به کنترل وزن کمک می کند. فیبر بسیار در رژیم غذایی روزانه ما ضروری است و به خاطر کاهش ریسک ابتلا به سرطان و دیابت نوع۲ معروف است. فیبر به احساس سیری بیشتر و طولانی تر کمک کرده و از اینرو منجر به کنترل وزن می شود.

خواص انجیر خشک

بهبود هضم غذا:

خواص انجیر خشک میزان بالا فیبر به سلامت گوارش کمک کرده و از یبوست پیشگیری می کند. فیبر موجب تنظیم حرکات روده شده و در صورت مصرف منظم، روند هضم غذا را تسهیل می کند.

پیشگیری از فشارخون بالا:

انجیر بهترین گزینه برای کنترل فشارخون است چراکه از اختلال در تعادل سدیم-پتاسیم پیشگیری می کند. اختلال در تعادل سدیم-پتاسیم موجب افزایش میزان نمک در بدن شده و فشارخون را بالا می برد.

>>>بیشتر بخوانید:

خشک کردن انجیر: ۳ روش خشک کردن و نگهداری انجیر در خانه

خواص انجیر خشک

حفظ قندخون:

خواص انجیر خشک میزان بالا پتاسیم به کنترل میزان جذب قند بعد از صرف غذا کمک می کند و در نتیجه قندخون را کنترل می کند. رژیم غذایی با میزان بالا پتاسیم برای افراد دیابتی توصیه می شود.

تقویت سلامت قلب:

انجیر موجب کاهش میزان تری گلیسیریدها، ذرات چربی که منجر به مشکلات قلبی می شوند، در بدن می شود. خواص بالا آنتی اکسیدانی آن همراه با فایده آن در کاهش فشارخون موجب رهایی از رادیکال های آزادی می شود که در بلندمدت موجب انسداد عروق خونی می شوند.

افزایش سلامت باروری:

خواص انجیر خشک مملو از زینک (روی) و منگنز است از اینرو به افزایش قوه باروری کمک می کند.

خواص انجیر خشک

درمان کم خونی:

انجیر خشک سرشار از آهن است که به انتقال هموگلوبین به سراسر بدن کمک می کند. مصرف روزانه انجیر می تواند نیاز روزانه آهن بدن را تامین کند.

حفظ سلامت استخوان ها:

خواص انجیر خشک منبع خوب کلسیم بوده و موجب افزایش استحکام و تراکم استخوان ها می شود. مصرف روزانه انجیر و شیر در روز میزان کلسیم بدن را تامین می کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=36172

ثبت نظر

-