خشک کردن انجیر: ۳ روش خشک کردن و نگهداری انجیر در خانه

  • کد خبر : 445849
  • 08 شهریور 1400 - 14:00
خشک کردن انجیر: ۳ روش خشک کردن و نگهداری انجیر در خانه

نیوز: انجیر را می توان به صورت تازه یا خشک مصرف کرد. خشک کردن انجیر می تواند روشی برای حفظ شیرینی و خشک شدن کامل آن باشد، و با این روش انجیر را می توان برای ماه ها و سالها ذخیره کرد. سه روش برای نگهداری انجیر از طریق خشک کردن وجود دارد که می تواند به راحتی در منزل انجام شود.

سه روش آسان خشک کردن انجیر:

۱. خشک کردن انجیر در معرض نور خورشید

آنچه شما نیاز دارید: پارچه، آب یا حوله کاغذی، تخته، چاقو، پنبه،

روش اول

انجیرهای کاملا رسیده را با آب لوله بشویید. پیش از خشک کردن میوه، باید اطمینان حاصل کنید که میوه از آلودگی و دیگر مواد زائد عاری است. انجیر را با یک دستمال یا حوله کاغذی خشک کنید. مطمئن شوید که آن ها مرطوب نیستند.

انجیر خشک

انجیرها را نصف کنید.
برای این کار می توانید از چاقوی آشپزخانه استفاده کنید.
شما باید انجیر را به این روش برش دهید تا سریع و خوب خشک شود.
برش دادن انجیر به نصف باعث می شود که بعد از خشک شدن هیچ آب میوه ای در مرکز آن باقی نماند.
یک قفسه چوبی یا یک قفسه سیمی را با قرار دادن پارچه ای تمیز روی آن آماده کنید.
قفسه چوبی یا قفسه سیمی بهتر از ماهیتابه هایی با سطوح جامد باشد زیرا به هوا اجازه عبور می دهد، که اگر هدف شما خشک شدن باشد نتایج بهتری به دست خواهید آورد.
انجیرهای نصف شده را در قفسه چوبی یا در قفسه سیمی قرار دهید.

>>>بیشتر بخوانید:

خواص جالب انجیر

انجیر را یکبار دیگر با پارچه تمیز بپوشانید.
برای محافظت کامل از حشرات در هنگام خشک شدن، باید پارچه را داخل قفسه قرار دهید.
قفسه را با انجیر در نور مستقیم خورشید قرار دهید.
ممکن است لازم باشد این کار را برای چند روز (حداقل ۲ تا ۳ روز) انجام دهید و انجیر را هر بار که بیرون می آورید بچرخانید تا از خشک شدن آن اطمینان حاصل کنید.
همچنین مطمئن شوید که نور خورشید به اندازه کافی وجود دارد.
اگر انجیرهای شما در سایه باشند ممکن است انجیرها قبل از خشک شدن خراب شوند.
انجیرهای خود را قبل از شب داخل ببرید تا مطمئن شوید شبنم آن ها را خیس نمی کند

بررسی کنید که انجیر خشک شده است یا خیر. اگر انجیرها جمع شده اند و آبی در آن ها وجود ندارد، آن ها کاملاً خشک شده اند. برای نگهداری آن ها، انجیرهای خشک شده را در ظرفی محکم قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که ظرف تمیز است تا انجیرهای خشک شده ما برای مدت زمان بیشتری ذخیره شوند و باقی بمانند.

خشک کردن انجیر

روش دوم:

یکی دیگر از روش های خشک کردن انجیر در زیر نور مستقیم خورشید این است که آن ها را با سیخ آویزان کنید یا آن ها را در بند لباس ببندید.

انجیر رسیده را بشویید. آن را با حوله های کاغذی خشک کنید تا خشک شود. انجیرها را نصف کنید. تکه های پارچه را به اندازه ای تکه کنید که بتوانید در هر قسمت یک میوه انجیر جداگانه بپیچد. یک کیسه توری را نیز به اندازه کافی باز کنید تا میوه انجیر در آن قرار گیرد. پارچه و کیسه توری در حین خشک شدن از میوه در برابر حشرات و سایر آلودگی ها محافظت می کنند.

یک تکه انجیر را در یک تکه پارچه تمیز بپیچید. سپس دوباره آن را در یک کیسه توری بپیچید. بهتر است انجیرهای نصف شده داخل پارچه قرار گرفته و پشت آنها روی هم قرار گیرند، بنابراین گوشت میوه در معرض آفتاب قرار خواهد گرفت و به سرعت خشک خواهد شد. هر میوه را با سیخ آویزان کنید. شما باید این کارها را در عرض دو تا سه روز انجام دهید. از سایه اجتناب کنید زیرا ممکن است میوه را قبل از خشک شدن خراب کند.

بررسی کنید که آیا میوه کاملا خشک شده است و هیچ آب میوه ای در آن یافت نمی شود. خشک شدن میوه ها به طور کامل، روش اندازه گیری شماست. برای نگهداری، آن ها را در ظرفی محکم قرار دهید. سپس در یخچال یا فریزر نگهداری کنید.

 انجیر در فر

روش سوم:

انجیر را در فر در دمای ۱۴۰ درجه فارنهایت یا ۶۰ درجه سانتیگراد قرار دهید. دمای پایین فر خشک شدن یکنواخت میوه را تضمین می کند. پس بهتر است با دمای پایین آن ها را خشک کنید. انجیر را با آب بشویید تا کاملا تمیز شود. آن ها را روی دستمال کاغذی بریزید. یا روی دستمال تمیز قرار دهید تا انجیرها کاملا خشک شوند.

میوه ها را نصف کنید. آنها را در قفسه سینی فر با صورت بریده قرار دهید. انجیرها را تقریباً یک روز و نیم یا ۳۶ ساعت در فر قرار دهید. در این بازه زمانی، شما باید میوه ها را چند بار به سمت دیگر بچرخانید تا خوب خشک شوند.

اجازه دهید انجیرها ابتدا خنک شوند و سپس آن را در ظرفی که هوا داخلش نمی رود، نگهداری کنید. سپس در یخچال یا در فریزر قرار دهید. اگر انجیر خشک شده در فریزر قرار گیرد، تا چند سال باقی خواهد ماند و همچنان شیرینی آن حفظ شد.

خشک کن

انجیر را در خشک کن غذا قرار دهید خشک کن را روی ۱۳۵ درجه فارنهایت تنظیم میوه قرار دهید. انجیر را با آب خوب بشویید تا تمیز شود. هر انجیر را با حوله های کاغذی یا دستمال خشک کنید تا کاملا خشک شود و سپس آن را به چهار قسمت تقسیم کنید.

آنها را در قسمت رطوبت گیر پارچه از طرف بریده قرار دهید و بگذارید ۸ ساعت بماند. هر از گاهی بررسی کنید و آن را به طرف دیگر بچرخانید تا خشک شود. ممکن است در مناطق سردسیر یا انجیرهایی با اندازه های بزرگتر زمان بیشتری لازم باشد. بعد از ۸ ساعت بررسی کنید که انجیر نرم و جویدنی است یا خیر. اگر خشک است، به این معنی است که به خوبی خشک شده اند. بگذارید انجیر مدتی روی سینی بماند تا خنک شود.

انجیر خشک

نحوه نگهداری انجیر خشک

برای نگهداری انجیر خشک، انجیرهای خشک شده را در ظرفی محکم قرار دهید. در یخچال یا فریزر نگهداری کنید، حتی پس از چند ماه می توانید آنها را در آنجا مانند روز اول نگه دارید.

اطمینان حاصل کنید که انجیرها را به خوبی خشک شده اند تا حتی پس از ماه ها نگهداری کاملا خوب و سالم باقی بمانند. اطمینان از پاکیزگی و بدون هوا بودن ظروف نیز یکی از جنبه های مهم خشک کردن است. بررسی کنید که آیا هوایی در کیسه های پلاستیکی وجود دارد و آیا هنگام بسته بندی رطوبت داخل آن وجود دارد یا خیر. و به یاد داشته باشید که انجیرها را می توان برای ماه ها نگهداری کنید، اما بهتر است آنها را در اسرع وقت مصرف کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=445849
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : https://www.dryingallfoods.com/drying-figs/&ved

ثبت نظر

-