نکات بهداشتی وسلامتی جالب وکاربردی

  • کد خبر : 354881
  • 23 دی 1399 - 20:30
نکات بهداشتی وسلامتی جالب وکاربردی

 

نکات بهداشتی جالب

بسیاری از افراد برای دسترسی به جدید‌ترین اطلاعات سلامتی و بهداشت از وب سایت‌های مختلف کمک می‌گیرند، اما در برخی موارد این اطلاعات تکراری و نامعتبرند، به همین دلیل است که تصمیم گرفتیم ۵ نکته جالب را درباره سلامتی ذکر کنیم.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، رعایت نکات بهداشتی اهمیت دارد، اما گاهی می‌تواند به علت دسترسی به اطلاعات نادرست به شکلی ضعیف یا فاقد ارزش انجام شود. در ادامه ۵ نکته اشتباه را که برخی افراد از آن مطلع نیستند بررسی می‌کنیم:

 

دمای آب

دمای آب برای میکروب‌ها مهم نیست

حداقل ۲۰ ثانیه شستن دست‌ها با آب و صابون ساده‌ترین دفاع شما در برابر میکروب‌های مضر است. اما نیازی به استفاده زا آب بسیار گرم نیست، درواقع آب گرم در از بین بردن باکتری‌ها از دست شما از سرما موثر‌تر نیست.

ضدعفونی کننده
ضد عفونی کننده دست مهمتر از صابون نیست

درست است که ضدعفونی کننده‌های الکلی برای بهداشت دست‌ها مفیدند، اما اگر آب و صابون در دسترس نیست، از ضد عفونی کننده‌های حاوی الکل استفاده کنید.

>>>بیشتر بخوانید:

ویروس کرونا همچنان وجود دارد؛ رعایت نکات بهداشتی الزامی است

هشدا، مردم بیشتر ازقبل نکات بهداشتی را رعایت کنند

جیسون تترو، میکروبیولوژیست در بیمارستان تورنتو می‌گوید بهترین روش استفاده از آب و صابون است و تا زمانی که ضدعفونی کننده‌های دست حاوی ۶۲ تا ۷۰ درصد الکل باشد، بیشتر میکروب‌های پوست شما را از بین می‌برد.

یخچال

نظافت یخچال شما بسیار مهم است

باکتری‌های مضر، مانند سالمونلا، هنگامی که غذا‌های آماده مانند میوه‌های شسته و سبزیجات، با آن‌هایی که احتمالاً خطرناک هستند، مانند گوشت‌های خام و آب آن‌ها تماس پیدا کند، می‌توانند پخش شوند، اگر محدودیت فضا دارید، بنابراین یخچال خود را با گوشت‌های خام در پایین، محصولات شسته نشده در وسط و غذا‌های آماده در بالا سازماندهی کنید تا از آلودگی متقابل جلوگیری شود.

بهداشتی
توالت فرنگی خطرناک‌ترین بخش سرویس‌های بهداشتی عمومی نیست

توالت‌های دستشویی عمومی لزوماً جایی نیست که بیشترین میکروب را پیدا کنید. دستگیره در و فضای شستشوی دست‌ها خطرناک‌تر از خود توالت است، هنگام باز کردن درب‌های دستشویی از حوله کاغذی استفاده کنید.

نکات بهداشتی
اطمینان حاصل کنید که از دستمال مرطوب به درستی استفاده می‌کنید

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵ توسط دانشگاه کاردیف در ولز نشان داد که استفاده نادرست از دستمال مرطوب می‌تواند بیماری‌های ویروسی را گسترش دهد. برای جلوگیری از جابجایی میکروب‌ها به اطراف، برای نظافت هر سطحی از یک ورق دستمال مجزا استفاده کنید.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=354881

ثبت نظر

-