شهیدان سلیمانی و المهندس برای محافظت از مسیحیان عراق کوشیدند

  • کد خبر : 354255
  • 23 دی 1399 - 1:38
شهیدان سلیمانی و المهندس برای محافظت از مسیحیان عراق کوشیدند

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «ریان الکلدانی» فرمانده گردان‌های مسیحی «بابلیون» (از شاخه‌های الحشد الشعبی) در گفت‌و‌گو با شبکه «المیادین» با اشاره به اقدامات سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید ابومهدی المهندس تأکید کرد که این دو شهید بزرگوار بیش از آنکه به شیعیان عراق کمک کنند به مسیحیان و اهل سنت کمک کردند.

فرمانده گردان‌های بابلیون در این خصوص گفت که شهید سلیمانی «زمانی که دولت آمریکا مسیحیان را تنها گذاشت، در کنار آنها ایستاد» و تأکید کرد که واشنگتن به درخواست آنها مبنی بر جلوگیری از پیشروی سازمان داعش در نینوی پاسخ نداد.

ریان الکلدانی افزود: «یکی از روحانیان از آمریکا خواست که از اقشار مسیحی، شبکی‌ها، ایزدی‌ها و ترکمن‌ها دفاع کند؛ اما آن‌ها [به این درخواست] پاسخ ندادند و دشت نینوی به دست [داعش] افتاد».

الکلدانی ادامه داد، زمانی که «رهبران منطقه کردستان با شهید سلیمانی تماس گرفتند، طی ۱۲ ساعت خود را [به عراق] رساند و به همراه چند تن از برداران سپاه و برخی از برادران لبنانی به اربیل رفت» در حالی که آمریکا پاسخ به این درخواست را رد کرده بود.

وی در ادامه اظهارات خود به نقش شهیدان سردار سلیمانی و المهندس در اعطای تسلیحات و آموزش نظامی به مسیحیان عراق اشاره کرد و گفت این اقدام در راستای دفاع از خانه و کاشانه صورت گرفت.

فرمانده گردان‌های بابلیون در ادامه تصریح کرد که شهید سلیمانی جانش را «به عراق و تیپ ۵۰ الحشد الشعبی تقدیم کرد.. او بیش از آنکه به شیعیان کمک کند، [به ما کمک کرد]؛ بیش از آنکه به مسلمانان کمک کند [به ما کمک کرد]؛ بیش از آنکه به شیعیان کمک کند به اهل سنت کمک کرد».

ریان ادامه داد: «[شهید] سلیمانی از ما چیزی نخواست؛ تنها از ما یک چیز خواست و آن اینکه از مسیحیان محافظت کنیم؛ از آنها حمایت کنیم؛ از مسلمانان حفاظت کنیم؛ از نینوی و دشت نینوی محافظت کنیم».

الکلدانی همچنین تأکید کرد که شهید سلیمانی «کسی بود که گردان‌های بابلیون را تأسیس کرد تا برای آزادسازی مناطقشان با داعش مقابله کند» اینگونه شد که بعدها تیپ پنجاه به الشحد الشعبی پیوست.

فرمانده گردان‌های بابلیون در ادامه به اظهارات شهید المهندس در آستانه نزدیک شدن عناصر سازمان تروریستی داعش به بغداد اشاره کرد و به نقل از ایشان گفت، چیزی که مهم است آزادسازی دشت نینوی و خارج نشدن مسیحیان، ایزدیان، شبکی‌ها و ترکمان‌ها از این مناطق است زیرا این مناطق سرزمین آنهاست و ما آماده هستیم برای مقابله با داعش به هر شکلی از شما حمایت کنیم.

ریان الکلدانی همچنین اظهار داشت، زمانی که انبارهای تسلیحات عراق خالی بود «و حتی یک خمپاره ۸۰ [در آن] وجود نداشت، جمهوری [اسلامی] ایران درهای انبارهای [تسلیحاتی] خود را گشود».

الکلدانی همچنین به موضوع قرار دادن نام بابلیون در فهرست تحریم‌های آمریکا اشاره کرد و در این خصوص گفت این اقدام پس از آن صورت گرفت که این گردان‌ها از خروج از الحشد الشعبی و محور مقاومت سر باز زدند.

او در ارتباط با اعمال تحریم‌های آمریکا تأکید کرد که قرار دادن نام هر آن کسی که «برای دفاع از خاک و آبروی خود و برای حفاظت از سرزمین و مسیحیان» در فهرست تحریم‌ قرار می‌گیرد، باعث افتخار است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=354255

ثبت نظر

-