اسکاتلندی‌ها: ترامپ «مجرم خطرناک» است

  • کد خبر : 353624
  • 22 دی 1399 - 5:53
اسکاتلندی‌ها: ترامپ «مجرم خطرناک» است

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، دست کم چهار نماینده پارلمان اسکاتلند از سه حزب اکنون از ممنوعیت کامل ورود دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره گیری آمریکا به این کشور حمایت کرده و فشارها را بر پریتی پاتل، وزیر کشور به منظور جلوگیری از سفر ترامپ به آنجا تشدید کرده‌اند.

این هشدار ها به ویژه در طول همه گیری کروناویروس شدید بوده و یک نمایندگان پارلمان اسکاتلند هشدار داده که ترامپ در صورتی که در هفته های آینده به آنجا سفر کند جوامع روستایی را با خطر روبرو می کند.

برخی دیگر با این حال معتقدند با تمام شدن همه گیری بیماری این حق ترامپ است که به املاک اسکاتلندی خود به رغم این حقیقت که او «مرد خطرناکی» است، بیاید.

جین فریمن، وزیر بهداشت اسکاتلند گفت، اگر ترامپ هشدارها برای دور ماندن را نادیده بگیرد، دولت اسکاتلند از هر قدرت موجود برای حفاظت از سلامت شهروندانش استفاده می کند.

منابعی در شرکت های اسکاتلندی ترامپ گفته اند که برنامه ای برای آنکه او چنین سفری را در آینده نزدیک انجام دهد وجود ندارد در حالی که گمانه زنی هایی گسترده بر خلاف آن مطرح شده است.

حمزه یوسف، وزیر دادگستری در پی اغتشاشات روز چهارشنبه در کنگره آمریکا در نامه ای به پاتل از او خواست بر این مبنا که حضور ترامپ در این کشور برای خیر عمومی سودمند نیست دستور به ممنوعیت ورود ترامپ دهد.

خط مشی های وزارت کشور عنوان می کنند که ممنوع کردن ورود بر مبنای عدم سودمندی به این معنی است که ورود شخص نامطلوب است «چون تهدید متوجه جامعه انگلیس می کند». این هم شامل رفتار در انگلیس و هم در خارج می شود.

پاتریک هاروی، یک مقام حزب سبزهای اسکاتلند هم ترامپ را به عنوان «تهدید برای نظم عمومی» توصیف کرده و گفت این «کاملا مشروع» است که دولت انگلیس جلوی ورود او به کشور را بگیرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=353624

ثبت نظر

-