دعوا بر سر اداره پایتخت با سرپرست +سند

  • کد خبر : 353213
  • 21 دی 1399 - 17:56
دعوا بر سر اداره پایتخت با سرپرست  +سند

 

 

به گزارش نیوز، در جلسه هفته گذشته شورای شهر تهران حجت نظری به شهردار تهران تذکر داد وضعیت سرپرستانی که مهلت قانونی سرپرستی آنها  به اتمام رسیده  تعیین تکلیف شوند در غیر این صورت این موضوع را به صورت تذکر پیگیری خواهد کرد .

پایتخت با سرپرست

در جلسه امروز شورای شهر تهران طرح سوال از شهردار با ۸ امضا تقدیم هیات رییسه شورای شهر تهران شد .

حجت نظری در گفتگو با خبرنگار نیوز با اشاره به این که در متن تذکر هفته گذشته خود  درخواست کرده بودم طی مدت ۵ روز تکلیف سرپرستان که مهلت قانونی شان به اتمام رسیده مشخص شود که این اتفاق نیفتاد و در حال حاضر با ۸ امضا طرح سوال از شهردار تهران را به هیات رییسه ارائه کردم که منتظر اعلام وصول این درخواست هستیم .

دعوا بر سر اداره پایتخت با سرپرست

دعوا بر سر اداره پایتخت با سرپرست

او ادامه داد:‌ در کنار این موضوع شنیدم که معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران پس از اطلاع از این طرح سوال، لایحه جدید طرح ادغام دو معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری و منابع انسانی را تقدیم شورای شهر تهران کردند که ارائه این لایحه روند طرح سوال را متوقف نمی کند ،زیرا فعالیت سرپرست ها تنها مختص این دو معاونت نیست .همچنین فرض را بگیریم که لایحه جدید هم مانند لایحه قدیم اصلاح ساختار رای نیاورد، هرچند در خصوص آن نمی توان پیش بینی کرد اما بر فرض رای نیاوری آیاشهردار می خواهد باز هم از ما زمان بخرد و تا پایان این دوره به همین شکل با سرپرست این دو معاونت را اداره کند .

او تاکید کرد:‌ باید در خصوص این دو معاونت تعیین تکلیف شود وشهردار دو معاون خود را منصوب کرده در صورتی که شورا رای به ادغام داد ، مجددا اقدام به ادغام شود اما اگر رای هم داده نشد از پیش این دو معاونت تعیین تکلیف شده است .

به گفته نظری تمام مدیرانی که زمان قانونی سرپرستی شان به اتمام رسیده باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند و من تعجب می کنم چرا نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی به این موضوع ورود نمی کنند .

دعوا بر سر اداره پایتخت با سرپرست

 به گزارش نیوز ، شورای پنجم برای نخستین بار است که از حق سوال خود استفاده می کند و پیش از این تلاش می کرد چالش های شورا و شهرداری را در جلسات هم اندیشی برطرف کند .

هرچند تجربه سال های گذشته در شورای شهر تهران طی دوره های گذشته نشان داده اگر اعضا به پاسخ قانع کننده ای هم نرسند گام بعدی یعنی استیضاح شهردار را بر نمی دارند .

 

>>>خبر مرتبط:

رئیسی: امکان برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در پایتخت وجود دارد

آیت الله هاشمی چگونه پروژه متروپایتخت را فعال کرد ؟

افشای مراکز استفاده‌کننده از مازوت در اطراف پایتخت+سند

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=353213

برچسب ها

ثبت نظر

-