واکسن جانسون هم وارد کارزار کرونا شد

  • کد خبر : 352567
  • 21 دی 1399 - 2:44
واکسن جانسون هم وارد کارزار کرونا شد

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان است.

 

*آمریکا همچنان روند فزاینده ای در رابطه با تعداد مبتلایان دارد. روز جمعه بیش از ۲۸۳ هزار مورد جدید ابتلا در این کشور شناسایی شد.

*به دنبال شیوع بیشتر ویروس کرونا در هبی چین تمامی حمل و نقل های عمومی به این شهر ممنوع اعلام شد.

*چین ۹ میلیون دوز واکسن داخلی خود را به گروه های دارای اولویت تزریق کرده است. واکسیناسیون همگانی در این کشور علیه ویروس کرونا ادامه دارد.

*برای چهارمین روز متوالی تعداد مبتلایان در کشور ژاپن رکورد زد. روز گذشته ۷ هزار و ۸۵۱ مورد جدید ابتلا ثبت شد.

*سازنده واکسن اسپوتنیک روسیه برای مجوز استفاده اضطراری در فیلیپین درخواست داد.

*بیش از ۶۸ هزار مورد ابتلای جدید در هفته اخیر در بریتانیا ثبت شده است. شیوع ویروس کرونای انگلیسی در شهرهای این کشور به شدت همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داده و این کشور را به سطح کنترل ۵ هشدار فرستاده است.

*هشدارهای کارشناسان همچنان دارد؛ این کارشناسان اعتقاد دارند مردم بعد از تزریق واکسن کرونا همچنان باید ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

*بریتانیا واکسن کرونای مدرنا را تایید نهایی کرد اما تا ماه مارس این واکسن خریداری نمی شود.

*تمام واکسن هایی که تا امروز برای کرونا ساخته شده اند باید در دو دوز تزریق شوند اما واکسن کمپانی جانسون و جانسون که متعلق به یک شرکت بلژیکی است تنها یک دوز تزریق خواهد داشت و به زودی به مرحله تایید نهایی خواهد رسید.

*محققان همچنان بر روی تاثیر داروی مخصوص آرتریت به نام داروی توسیلیزومب و ساریلوماب بر روی کاهش مرگبار بودن ویروس کرونا کار می کنند. بر اساس آخرین تحقیقات این دو دارو خطر مرگ ناشی از کرونا را تا ۲۴ درصد کاهش می دهد.

*طبق گزارش جدید وزارت کار آمریکا وضعیت بازار کار این کشور در ماه دسامبر تحت تاثیر رشد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از آنچه انتظار می‌رفت بدتر بود و ۱۴۰  هزار شغل در این ماه از بین رفت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=352567

برچسب ها

ثبت نظر

-