ترامپ: کاری که امروز معاونم باید انجام دهد، بازگرداندن آراء است

  • کد خبر : 350301
  • 18 دی 1399 - 3:47
ترامپ: کاری که امروز معاونم باید انجام دهد، بازگرداندن آراء است

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از مهر، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در ادامه جنگ قدرت در این کشور امروز چهارشنبه در پیامی توییتری بار دیگر از معاونش خواست در نشست ششم ژانویه در کنگره (ساعاتی دیگر)، بر پیروزی بایدن مُهر تائید نزند.

رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در این خصوص نوشت: ایالت‌ها خواستار تصحیح آرای الکترالشان هستند که می دانند بر اساس بی نظمی و تقلب ثبت شده است.

وی در این باره ادامه داد: علاوه بر این، هرگز این فرایندها به تایید قانونگذاران ایالتی نرسیده است. تنها کاری که امروز مایک پنس (معاون ترامپ) باید انجام دهد؛ بازگرداندن آرای الکترال به ایالت‌ها می باشد و ما پیروز می شویم. «مایک» (مایک پنس) این‌کار را انجام بده!

 

دونالد ترامپ در توییت دیگری اضافه کرد: حزب جمهوری‌خواه و مهم‌تر از آن کشورمان بیشتر از همیشه به ریاست جمهوری نیاز دارد؛ قدرت حق وتو. قوی باش.

 

 

ترامپ دیروز نیز در این باره نوشت: معاون رئیس جمهور (مایک پنس) قدرت رد آرای متقلبانه الکترال را دارد.

 

 

دونالد ترامپ که باخت در رقابت ۲۰۲۰ را نپذیرفته است، در حالی پنس را برای تغییر در نتیجه انتخابات تحت فشار قرار داده است که کمتر از چند ساعت به آغاز برگزاری جلسه کنگره مانده است که طی آن پنس باید در مقام رئیس سنا، ۳۰۶ رای کالج الکترال را به نفع بایدن تائید کند.

اما مسئله آن است که نقش پنس در این جلسه تشریفاتی است و او از اختیار تغییر نتیجه برخوردار نیست. وی تاکنون از ابراز نظر مستقیم در این باره طفره رفته حال آنکه چند روز پیش با شکستن سکوت ۲ ماهه خود، از آنهایی که مدعی وقوع تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ هستند؛ دفاع کرد.

همچنین ترامپ در راستای اعمال فشار بر اعضای جمهوریخواه کنگره، گفت: مردم آنهایی را که از ما حمایت نکردند به خاطر خواهند سپرد.

گفتنی است، هر دو نامزد اصلی در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ پیش از برگزاری و نیز پس از اتمام آن یکدیگر را به دست داشتن در توطئه‌چینی علیه هم متهم کرده‌اند؛ واقعیتی که نقصان بزرگ در کشور مدعی لیبرال دموکراسی را به وضوح نشان می‌دهد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=350301

ثبت نظر

-