نیویورک‌تایمز: ‌پنس به ترامپ گفته که نمی‌تواند مانع از تایید پیروزی بایدن در کنگره شود

  • کد خبر : 350234
  • 18 دی 1399 - 1:30
نیویورک‌تایمز: ‌پنس به ترامپ گفته که نمی‌تواند مانع از تایید پیروزی بایدن در کنگره شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نیوز،  «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور گفته است که وی با وجود اصرار ترامپ، این قدرت را ندارد که بتواند مانع از تایید پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توسط کنگره شود.


بر اساس گفته منابعی که از این گفت‌وگو در جریان بودند، پنس این سخنان را در جریان نهار هفتگی خود با رئیس جمهور مطرح کرده است.


این در حالی است که طرفداران ترامپ امروز چهارشنبه (به وقت واشنگتن) ‌قصد دارند هنگام برگزاری نشست مشترک کنگره، تظاهرات گسترده‌ای را برگزار کرده و فشارها بر پنس برای جلوگیری از تایید پیروزی بایدن را افزایش دهند.


ترامپ صبح روز سه‌شنبه در پیامی توییتری به غلط ادعا کرد که مایک پنس قدرت رد کردن نتیجه اعضای مجمع گزینندگان (الکترال کالج‌ها) که پیشتر بایدن را پیروز انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده بود، دارد.


اعضای مجمع گزینندگان چند هفته پیش با شرکت در جلسه‌ای در ایالت‌های مختلف، بر اساس نتیجه انتخاباتی که سوم نوامبر برگزار شد رأی خودشان به هر یک از دو نامزد انتخاباتی به صندوق انداختند. در پایان این رأی‌گیری جو بایدن همان‌طور که برآورد شده بود با ۳۰۶ رأی الکترال به عنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا انتخاب شد. 


آرای الکترال قرار است روز ۶ ژانویه ۲۰۲۱ طی جلسه‌ای در کنگره با حضور اعضای مجلس سنا و مجلس نمایندگان شمارش شوند.


یک منبع مطلع به سی‌ان‌ان گفت: «ترامپ برای مبارزه با [نتیجه رأی] مجمع گزینندگان بسیار مصمم است و هنوز فکر می‌کرد کار به پایان نرسیده است.»


ترامپ اخیراً به اطرافیانش گفته که مایک پنس به اندازه کافی به او برای رسیدن به اهدافش جهت برگرداندن نتیجه انتخابات کمک نمی‌کند. او در روزهای اخیر روی نقش سنتی‌ای متمرکز شده که مایک پنس قرار است روز ۶ ژانویه در راستای تأیید نتیجه رأی‌گیری الکترال انجام دهد. مایک پنس، رئیس سنا است و روال تأیید آرای الکترال زیر نظر او انجام می‌شود.


منابع آگاه می‌گویند ترامپ در روزهای اخیر مسئله را با مایک پنس مطرح کرده و از شنیدن اینکه پنس نمی‌تواند نتیجه انتخابات را در جلسه ۶ نوامبر تغییر بدهد متحیر شده است.


پنس و مقام‌های کاخ سفید تلاش کرده‌اند به ترامپ بفهمانند که ریاست او بر آن جلسه جنبه تشریفاتی دارد و او نمی‌تواند به صورت یکنفره نتیجه آرای الکترال را رد کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=350234

ثبت نظر

-