هیچ کس مثل جهان پهلوان تختی نشد

  • کد خبر : 349431
  • 17 دی 1399 - 8:19
هیچ کس مثل جهان پهلوان تختی نشد

 

 

هیچ کس مثل جهان پهلوان تختی نشد

به گزارش خبرنگار ورزشی نیوز، ۱۷ دی ماه، سالگرد جهان پهلوان تختی است امروز حسرت نداشتن جهان پهلوان کشتی ایران ۵۳ ساله شد و یاد و خاطره غلامرضا تختی به عنوان نماد اخلاق و مردم‌داری همیشه در دل‌ها باقی خواهد ماند.

پرویز عرب هم‌دوره‌ و دوست صمیمی تختی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی نیوز،‌اظهار داشت: تختی در محله قدیمی خانی‌آباد کشتی را شروع کرد و از آنجا به باشگاه پولاد رفت و به صورت جدی وارد  جمعیت کشتی‌گیران شد او در ورزش همانند پوریا ولی بود و به مردم فکر می‌کرد هر وقت منافعی برای او در نظر گرفته می‌شد بین رفقایش تقسیم می‌کرد.

تختی همیشه در مسابقاتش موفق بود او در دو دوره المپیک مقام کسب کرد و به خاطر آن محبوبیتش چند برابر شد.

عرب: تختی هیچ وقت از محبوبیتش سو استفاده نکرد :: ورزش سه

 

زلزله بوئین‌زهرا

وی افزود: یکی از کارهایی که در آن زمان خیلی به محبوبیت او افزود اتفاقات بعد از زلزله بوئین‌زهرا بود. او به بازار رفت و مردم از آنجایی که به او اعتماد داشتند دست در جیب‌شان می‌کردند بدون آنکه بشمرند در کیسه می‌ریختند. این محبوبیت تختی بود که مردم اینگونه اعتماد می‌کردند و او این پول‌ها را در بین مردم تقسیم کرد.

هر وقت می‌خواستند از عکس او برای تبلیغات استفاده کنند این کار را نمی‌کرد و این موضوع را سوء استفاده تلقی می‌کرد، با همه مهربان بود و نیاز همه را برآورده می‌کرد.

 

عرب خاطرنشان کرد: روزی در یک رستوران در منطقه سعدآباد بودیم جوانی که وضعش خوب نبود برای حساب کردن بلند شد و تختی از من خواست که بگویم از او پول نگیرند بعد از آن به من گفت او را تعقیب کنم و خانه‌اش را پیدا کنم.

من هم این کار را انجام دادم و آدرس را به او دادم، هفتمین روز درگذشت تختی یک جوان پیشم آمد و گفت همان شب تختی پیش ما آمد و هر ماه حقوقش را به ما می‌داد که من و خواهرهایم که دانشجو بودیم درس‌مان را بخوانیم.

علت اصلی مرگِ رازآلودِ جهان پهلوان تختی چه بود؟ + تصاویر -  نیوز

 

آیا در حال حاضر ورزشکاری مثل تختی وجود دارد؟

پیشکسوت کشتی در خصوص اینکه آیا در حال حاضر ورزشکاری مثل تختی وجود دارد، گفت: آن زمان جمعیت ۳۴ میلیون بود و الان ۸۵ میلیون شده با این حجم از مشکلات و گرانی‌ها این جور آدم‌ها پیدا نمی‌شود.

وی ادامه داد: تختی دو حسن بزرگ داشت.

یک مردانگی و دوم قهرمانی‌ اش، الان کشتی‌گیران خوبی داریم که در دنیا حرف اول را می‌زنند و با روسیه و آمریکا برابری می‌کنند اما من ندیدم در مردانگی کسی مثل تختی باشد.

تختی را همه دوست دارند خارجی و ایرانی ندارد، کشتی‌گیر روس از هواپیما پیاده شد از ما خواست که سر خاک تختی برود و به این موضوع افتخار می‌کرد این را ما نگفته ایم خودشان دوست دارند.

 

با اخبار نیوز همراه باشید…

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=349431

ثبت نظر

-