بزرگداشت تختی، روز ملی کشتی و تجلیل از شهید گمنام

  • کد خبر : 163961
  • 06 شهریور 1399 - 0:38
بزرگداشت تختی، روز ملی کشتی و تجلیل از شهید گمنام

نیوز/ مهدی شیروانی؛ مراسم بزرگداشت نودمین سالروز تولد جهان‌پهلوان‌تختی و روزملی‌کشتی با تجلیل‌از مقام شامخ شهیدگمنام برگزار شد.

این‌مراسم صبح امروز با تلاوت قرآن‌کریم و نواختن سرودجمهوری‌اسلامی در جوار مقبره شهیدگمنام واقع در محل فدراسیون‌کشتی و فضای میان خانه‌های کشتی شهیدان ابراهیم هادی و سیدمصطفی صدرزاده باحضور گروهی از مسئولان لشگری و کشوری، قهرمانان و پیشکسوتان ورزش برگزار شد.

صالحی‌امیری رییس کمیته‌ملی‌المپیک، امیر سرتیپ پیامبری رییس‌ورزش ستادکل نیروهای‌مسلح، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزیر ورزش، سردار یزدی فرمانده سپاه محمدرسول‌الله (ص) تهران، سردار آذرنوش رییس‌بسیج ورزشکاران، طاهری مدیرکل فرهنگی، اجتماعی سازمان بازرسی‌کل‌کشور، محسنی رییس سازمان‌ورزش شهرداری تهران، سردار قاسمی مشاور وزیر در امورایثارگران، ابراهیمی خیّر مدرسه‌ساز، داود نظام‌اسلامی (جانباز ۷۰ درصد)، علی مرادی، شروین اسبقیان، جوهری، صدیقی، روسای فدراسیون‌های وزنه‌برداری، جانبازان و معلولین، ورزش‌های زورخانه‌ای، ووشو، همچنین مدیرکل‌ورزش دانشگاه آزاداسلامی، کاوه احمدی مدیرکل روابط‌عمومی وزارت ورزش، مدیرکل امداداستان تهران، به‌همراه گروهی از قهرمانان و پیشکسوتان از جمله محمد نصیری، محمدرضا طالقانی، علی‌اکبر حیدری، محمد بنا، محسن کاوه، غلامرضا محمدی، ابراهیم مهربان، بهروز حضرتی‌پور، علی محمدی، یداله اعتصامی، علی بازیار و … با میزبانی علیرضا دبیر، حمید سوریان، سیدجلال عسگری (رییس، نایب‌رییس و دبیر فدراسیون‌کشتی) دراین مراسم حضور یافته و بااهدای شاخه‌گل بر مزار شهیدگمنام، ضمن تجلیل ازاین شهید عزیز، یادوخاطره جهان‌پهلوان‌تختی را گرامی داشتند.
سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته‌ملی‌المپیک به‌عنوان یکی‌از سخنران مراسم در بخشی از سخنانش گفت: مرحوم تختی را از این جهت ستایش می‌کنیم که هویت خود را از اباعبداله (ع) گرفت. امروز از همه پهلوانانی تقدیر می‌کنیم که مرام امام‌حسین (ع) را سرلوحه کارشان قرار دادند و سر تعظیم فرود می‌آورم به کسانی که برای این نسل خدمت می‌کنند. باید قدردان خون شهداء باشیم و باید بپذیریم که شهداء گمنام نیستند و ما گمنام هستیم، شهدا راه خودشان را پیدا کردند و به مقصد و مقصود رسیدند. محمدرضا طالقانی نیز در این باره گفت: تختی یک اسطوره بسیار خوب برای مملکت ما است و این جایگاه را نباید تضعیف کرد، از وزارت ورزش می‌خواهم که به مرام پهلوانی و کار در این زمینه بپردازند که نیاز جامعه امروز و جوانان ما است.
سیدمهدی میرداماد ذاکر اهل‌بیت (ع) با قرائت شعری زیبا از استاد علی انسانی در ارتباط با پهلوانی و جهان‌پهلوان پوریای‌ولی، یاد و خاطره جهان‌پهلوان‌تختی را گرامی داشته، با روضه‌خوانی و مداحی در رثای سرور و سالار شهیدان امام‌حسین (ع) این مراسم معنوی و باشکوه به پایان رسید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=163961

ثبت نظر

-