تلاش‌های بی‌پایان ترامپ برای اثبات تقلب در انتخابات آمریکا

  • کد خبر : 347355
  • 15 دی 1399 - 2:49
تلاش‌های بی‌پایان ترامپ برای اثبات تقلب در انتخابات آمریکا

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از فارس، «مایک پنس» معاون «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از طرح گروهی از جمهوری‌خواهان تحت رهبری «تد کروز» برای مخالفت با رسمیت بخشیدن به پیروزی «جو بایدن» در نشست ششم ژانویه (هفدهم دی ماه) کنگره حمایت کرده است.

شبکه روسی «راشاتودی» در این خصوص گزارش کرد، «مارک شورت» رئیس دفتر پنس روز گذشته (شنبه) به وقت محلی در بیانیه‌ای برای رسانه‌ها با تأیید تمایل معاون ترامپ به مانع‌تراشی در مسیر ریاست‌جمهوری بایدن گفت: «معاون رئیس‌جمهور (پنس) از تلاش‌های اعضای مجلس نمایندگان و سنا برای استفاده از اختیاراتی که قانون برای آنها قائل شده است، برای مخالفت (با ریاست‌جمهوری بایدن) و ارائه شواهدی به کنگره و مردم آمریکا (درباره تقلب گسترده در انتخابات) در تاریخ ۶ ژانویه استقبال می‌کند».

علی‌رغم آنکه مجمع گزینندگان آمریکا (الکترال کالج) چندی پیش رسماً بایدن را رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کردند، ترامپ و اعضای تیم وی همچنان از تریبون‌های مختلف برای به چالش‌ کشیدن نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) آمریکا استفاده می‌کنند.

رئیس‌ دفتر مایک پنس نیز با مطرح کردن مجدد ادعای تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: «پنس معاون رئیس‌جمهور در نگرانی‌های میلیون‌ها آمریکایی درباره تقلب و بی‌نظمی انتخاباتی در انتخابات اخیر سهیم است».

پنس تاکنون برخلاف دیگر اعضای تیم ترامپ از اظهارنظر عمومی درباره طرح گروهی از هم‌حزبی‌های جمهوری‌خواه خود برای تغییر آنچه معمولاً شمارش نمادین آراء الکتورها (مجمع گزینندگان) است، خودداری کرده است.

بیانیه دفتر پنس درست چند ساعت پس از آن صادر شد که تد کروز و ۱۰ سناتور جمهوری‌خواه دیگر خواستار انتصاب یک کمیسیون انتخاباتی برای حسابرسی اضطراری ۱۰ روزه نتایج انتخابات در ایالات کلیدی آمریکا با استناد به «ادعاهای تقلب و بی‌نظمی در مقیاس بی‌سابقه» شدند.

کروز متعهد شده است که تأیید نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را در جلسه ۶ ژانویه کنگره رد کند. در جلسه ششم ژانویه کنگره، پنس بعنوان رئیس‌ سنا ریاست جلسه را برای تأیید نهایی آراء مجمع گزینندگان برعهده خواهد داشت.

طبق این گزارش، علی‌رغم تلاش‌های جمهوری‌خواهان بعید است که تلاش‌های آنها برای تغییر نتیجه انتخابات به نفع ترامپ ثمربخش باشد زیرا به منظور به چالش کشیدن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، هر دو مجلس سنا و نمایندگان‌آمریکا باید با تأیید نهایی، با بایدن بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا مخالفت کنند.

جمهوری‌خواهان در شرایطی آخرین تلاش‌های خود برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را پیش می‌برند که ستاد انتخاباتی ترامپ از طرفداران خود خواسته تا با تماس با سناتورهای جمهوری‌خواه، به آنها فشار آورده تا به نتایج انتخابات در ایالت‌های کلیدی در نشست روز ۶ ژانویه (۱۷ دی) اعتراض کنند.

حامیان رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کردند که گزینندگان (الکتورها) حامی ترامپ در برخی از ایالت‌های کلیدی که در آنها «تقلب گسترده» شده است، باید به عنوان نماینده گزینندگان تعیین و آرا آنها حساب و در جلسه هفدهم دی ماه کنگره برای شمارش آرا حساب شود.

بنا بر گزارش هیل، اسناد شکایت ۱۲ عضو جمهوری‌خواه حامی ترامپ از مایک پنس نفر دوم دولت آمریکا نشان می‌دهد که آنها قبل از این شکایت از پنس خواستار کمک شدند اما او این درخواست را اجابت نکرد.

پیشتر برخی رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، به دنبال فشار شخص ترامپ به مایک پنس در خصوص جلسه شمارش آرای الکترال در کنگره، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به او گفته بود که نقش او در این جلسه تشریفاتی و آیین‌نامه‌ای است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=347355

ثبت نظر

-