چطور در هیاهوی زندگی از آن لذت ببریم

  • کد خبر : 336662
  • 05 دی 1399 - 13:00
چطور در هیاهوی زندگی از آن لذت ببریم

 

 

در زندگی روزانه مان (هیاهوی زندگی)، وظایفی زیادی داریم که هر روز انجام می دهیم. سریع سوار ماشین می شویم و به مقصدهای مورد نظرمان می رویم و سپس به مقصد دیگر تا انتهای روز.
در انتهای روز ما احساس می کنیم تمام کارهایمان را انجام داده ایم، دیگر استرسی برای انجام کارمان نداریم ولی هنوز کارهایی را که واقعا می خواستیم انجام نداده ایم. و می فهمیم تمام این ها دیوانگی محض بوده است. ما اصلا وقت نکرده ایم با کسی که دوستش داریم اوقات بگذرانیم. و کاری را که واقعا دوست داشته ایم انجام نداده ایم.
اما ما طور دیگری هم می توانیم زندگی کنیم طوری که به کارهای مورد علاقه خود هم برسیم و وقتمان را با کسانی که دوستشان داریم بگذرانیم. کافی است ساده تر زندگی کنیم یعنی قانع تر باشیم.

اجازه دهید با هم به چند پیشنهاد برای داشتن زندگی ساده تر و آرام تر و پر از قناعت نگاهی بیندازیم:

  1. چه چیزی برای ما مهم است؟ ابتدا گامی به عقب بردارید و فکر کنید چه چیزهایی برای شما مهم می باشند. واقعا چه کاری می خواهید انجام دهید. با چه کسی دوست دارید وقت بگذرانید. یک لیست کوتاه از چهار، پنج چیزی که دوست دارید در زندگی انجام دهید تهیه نمایید. فهرستی از چهار یا پنج نفری که دوست دارید وقت خود را با آن ها بگذرانید بنویسید. چهار یا پنج چیزی که دوست دارید در کار خود آن ها را انجام دهید تهیه کنید.
  2. تعهدات تان را بررسی کنید: لیست تعهدات خود را تهیه نمایید و ببینید واقعا چه کارهایی در رندگی تان وجود دارد که باید به آن ها متعهد باشید. وقتی با خود مرور کنید می بینید که لیست تعهدات شما واقعا زیاد است. پس آن هایی را که ضروری نیستند از فهرست خود کم کنید.
  3. هر روز کمتر انجام دهید: اگر هر روز ۹ یا ۱۰ کار را انجام می دهید سعی کنید آن هایی را که واقعا مهم نیستند حذف نمایید و مثلا ۳ یا ۴ کار ضروری را انجام دهید.
  4. بین کارها و یا قرار ملاقات های تان وقت خالی بگذارید: سعی کنید طوری برنامه ریزی نمایید که بین کارهای ردزانه تان وقتی برای استراحت داشته باشد و آن ها را پشت سر هم قرار ندهید.
  5. تا حد ممکن از لیست تان حذف کنید: کارها را بررسی کنید برخی کارها وجود دارد که انجام آن ها برای شما سخت و غیر ضروری است. این کارها را از لیست خود به سادگی حذف نمایید.
  6. سرعت انجام کارتان را کاهش دهید و از هر کاری لذت ببرید: این مهم ترین نکته این مقاله است پس با دقت به آن توجه کنید. در طول روز شما کارهای زیادی انجام می دهید. مثلا مسواک می زنید. کتاب می خوانید. آشپزی می کنید. ظرف می شویید. ماشین را تعمیر می کنید. تمام این کارها را با تمرکز فقط روی همان کار انجام دهید. یعنی تمرین کنید که در آن لحظه به هیچ چیز دیگری فکر نکنید و از آن کار لذت ببرید.
  7. تک کاری: این مانترای خودم است. در هر زمان فقط یک کار انجام دهید و آن را به بهترین نحو انجام دهید.
  8. آهسته تر بخورید: شما هر روز این کار را انجام می دهید. سعی کنید این کار را آهسته تر و با لذت بیشتر انجام دهید.
  9. آهسته تر برانید: رانندگی کاری است که هر روز انجام می دهید آن را آهسته تر انجام دهید و از آن لذت ببرید.
  10. استرس را حذف نمایید: استرس را در هیاهوی زندگی خود و منشاء آن را بیابید و سپس آن را حذف کنید.
  11. زمانی را برای تنهایی خود خالی بگذارید: علاوه بر اینکه سرعت انجام برخی کارهای خود را پایین بیاورید و از آن ها لذت ببرید سعی کنید زمانی را هم برای خود خالی کنید تا از تنهایی خود لذت ببرید.
  12. هیچ کاری نکنید: گاهی اوقات خوب است که انجام کارها را فراموش کنید و هیچ کاری نکنید.
  13. کارهای لذت بخش را در برنامه تان جای دهید: در طول روز و طی انجام تمامی کارهای پر مشغله تان خوب است که کارهایی را بیابید که واقعا از آن ها لذت می برید و در برنامه ی روزانه تان جای دهید مانند پیاده روی، ورزش…
  14. حاضر بودن را تمرین کنید: بودن در لحظه را تمرین کنید و سعی کنید در انجام کارها و هیاهوی زندگی در لحظه باشید.
  15. صرفه جویی را تبدیل به کاری لذت بخش کنید: در حالی که از کارهای خود لذت می برید سعی کنید برای آینده هم پس انداز نمایید.

 

>>> خبر مرتبط:

لباس عروس تسخیر شده توسط ارواح زندگی دختر جوان را سیاه کرد

چطور زندگی شادی داشته باشید

عادت رفتاری برای افزایش اعتمادبه نفس و داشتن زندگی شادتر

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=336662
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : Www.Zenhabits.com

ثبت نظر

-